2007-04-11, 19:17
Medlem
Ricky_s avatar
Snackar cubensins, vad är skillnaden på doserna !? vad är en femma torkad svamp i färskt i starkhet dvs ?
Citera
2007-04-11, 19:29
Awaiting Email Confirmation
Enligt Erowid är dosen för färsk svamp 10 gånger så stor som då den är torkad.
Citat:
Recreational doses range from 1-5 grams of dry mushrooms depending on the species and individual strength of the specimens. Dosages for wet mushrooms will be approximately 10 times higher (10-50 grams). Because different species vary in size, the number of mushrooms per gram will also vary.
Citera
2007-04-11, 20:32
Medlem
Swibbans avatar
och jag har för mig att psilocinet (inte psilocybinet) nästan försvinner helt vid torkning. Men de flesta svampar innehåller ite särkilt mycket psilocin så det spelar ingen större roll.

Källa: http://www.shroomery.org/6257/Magic-...age-Calculator
Citera
2007-04-11, 22:06
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
och jag har för mig att psilocinet (inte psilocybinet) nästan försvinner helt vid torkning. Men de flesta svampar innehåller ite särkilt mycket psilocin så det spelar ingen större roll.

Källa: http://www.shroomery.org/6257/Magic-...age-Calculator
Är det någon skillnad på rusen Psilocin/psilocybin?
Citera
2007-04-11, 22:08
Effektmässigt är jag rätt säker på att inget skiljer dem åt, det är nog bara livslängden som spelar in. Psilocin oxiderar fortfare än Psilocybin och går därför inte att konservera lika lätt.
Citera
2007-04-11, 22:09
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKJ-25
Effektmässigt är jag rätt säker på att inget skiljer dem åt, det är nog bara livslängden som spelar in. Psilocin oxiderar fortfare än Psilocybin och går därför inte att konservera lika lätt.
Omkay. Blir det inte skillnad på rusets längd också då?
Citera
2007-04-11, 22:18
Det låter nog vettigt att ett Psilocin-rus kan vara kortare än ett Psilocybin-rus. Har man dock inmundigat Psilocin i dess ursprungliga form och utan "oxideringsskador" är nog längden likadan som på Psilocybin då det inte sker särskilt mycket oxidation i kroppen.
Citera
2007-04-11, 22:43
Medlem
trippens avatar
torkad svamp väger mindre , psilosinet försvinner nästan helt men det kan man förhindra genom att frystorka svampen har jag hört från en säker källa .
psilosinet omvandlas till psylocybin i kroppen så dom torkade svamparna kan enligt vissa tappa en del av sin karaktär och styrka

jag vet inte säkert om pilosinet blir psylocybin i kroppen men jag harför mig att jag läst det eller hört det någon stans (jäkla hash minne )

personligen känner jag ingen större skillnad förutom att jag får käka kanske 5-10 toppisar extra för att uppnå en liknade effekt som den jag får på färska.

detta gäller både cubbar och toppisar men toppisar ska tappa mindre i styrka av att bli tokade än cubbarna
Citera
2007-04-11, 23:07
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
torkad svamp väger mindre , psilosinet försvinner nästan helt men det kan man förhindra genom att frystorka svampen har jag hört från en säker källa .
psilosinet omvandlas till psylocybin i kroppen så dom torkade svamparna kan enligt vissa tappa en del av sin karaktär och styrka

jag vet inte säkert om pilosinet blir psylocybin i kroppen men jag harför mig att jag läst det eller hört det någon stans (jäkla hash minne )

personligen känner jag ingen större skillnad förutom att jag får käka kanske 5-10 toppisar extra för att uppnå en liknade effekt som den jag får på färska.

detta gäller både cubbar och toppisar men toppisar ska tappa mindre i styrka av att bli tokade än cubbarna
Tvärtom. Psilocybin blir till psilocin i kroppen
Citera
2007-04-12, 00:00
Medlem
Pastejleifs avatar
OT: Har det med pH-värdet att göra?, metaboliseringen d.v.s I sånna fall vad krävs för att metabolisera Psilocybin till Psilocin, citronsyra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in