Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-05-28, 20:02
  #49
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stress 4 life
Det är klart att brajj är en inkörsport om man nu börjat med det. Jag tstade alkohol - cigg - brajj - morfin. Det känns som att om nu hasch inte är så farligt som mina lärare och skolböcker sa så kan jag väl lika gärna prova tyngre grejjer?

Det finns ingenting som kör in dig till att testa morfin, du valde själv att testa någonting annat. Själv vill jag inte röra någonting annat än CB, Tobak och alkohol.
Citera
2017-05-28, 20:06
  #50
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammarslag
Att diskutera drogpolitik utan att ens ha rökt en joppe är som att cykla utan hjul.

Håller med dig! När man testat just den drogen, och inte är en missbrukare av den drogen. Så är det inte så mycket hemskare än att ta en öl, jag tycker till o med en joint är bättre än en öl ibland. För folk som inte har rökt en joint, är det ju hemska och farliga saker. Droger är ju farligt men, just cannabis är inte mycket värre än att dricka en öl om man använder det på rätt sätt.
Citera
2017-06-28, 12:53
  #51
Medlem
Klart som fan det inte är en inkörsport, är helt beroende på dig som individ som gör att du testar diverse droger, har man missbruks gen eller missbruk överhivudtaget så är det väl ganska självklart att du blir sugen på det som gör att du mår bra, började visserligen själv med alkohol - weed - benzo - moffe osv, men det är jag det, ingenting son säger att jag BEHÖVER just benzo efter att ha rökt ett tag.
Vill du knarka så kanrkar du, vill du röka ibland så gör du det.

Flrstår inte riktigt folk som säger att det är inkörsport till tyngre, jag påstår hellre tvärtom, att du behöver weed för en benzo at eller dylikt
Citera
2017-06-28, 16:24
  #52
Medlem
Rufoss avatar
Om predikanternas resonemang stämde så borde jag vara en av Sveriges största knarkare. Med tanke på hur mycket cannabis jag ätit, rökt och vapat under mina år, så borde jag ha hunnit dö i heroinöverdoser flera gånger om, eller åtminstone ligga på sjukhuset i en evig koma.

Men jag är nöjd med mitt gräs och ett par drinkar då och då.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2017-06-28 kl. 16:28.
Citera
2017-06-30, 22:58
  #53
Medlem
Lillarapunzels avatar
Självklart är det, det. Om inte annat för att man redan begår en brottslig handling när man brukar cannabis, och det sänker moralen för att gå ytterligare ett steg längre.
Citera
2017-06-30, 23:03
  #54
Medlem
Erik Östs avatar
Om vi nu behöver droger så är väl Cannabis den mildaste av dem alla!

Alkohol däremot undrar jag när man förbjuder i en perfekt värld? Äckligare än heroin t.o.m !

Människor är bara konstiga.
Citera
BigFatCones avatar

Moderatormeddelande

Postat av BigFatCone 2017-07-02, 16:43
Medlem
Och så försöker vi undvika att diskutera vad vi tycker om cannabis i sig och människor som brukar denna växt. Ämnet är alltså gatewayteorin och inget annat. Det blir givetvis Varningar för alla som inte håller sig till ämnet.

Mvh,
Moderator
2017-07-02, 17:13
  #56
Medlem
PappaPundares avatar
I så fall är alkohol inkörsporten till ALLA droger.....
Det är nog få som inte har haft sin första fylla när dem provar på cannabis första gången.
Sån jävla dubbelmoral i vanlig ordning.
Citera
2017-07-03, 14:41
  #57
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
I så fall är alkohol inkörsporten till ALLA droger.....
Det är nog få som inte har haft sin första fylla när dem provar på cannabis första gången.
Sån jävla dubbelmoral i vanlig ordning.
Tror alla människor som har en hjärna och inte tror på skrämselpropaganda vet att alkohol är inkörsporten till ALLA droger.

Var själv full första gången jag testade cannabis, även första gången jag testade MDMA så var jag påverkad.
Citera
2017-07-03, 21:24
  #58
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Tror alla människor som har en hjärna och inte tror på skrämselpropaganda vet att alkohol är inkörsporten till ALLA droger.

Var själv full första gången jag testade cannabis, även första gången jag testade MDMA så var jag påverkad.

Tyvärr är det så jävla många som inte fattar det.

Jag är inte någon fanatisk cannabisaktivist även om jag är av åsikten att alla droger ska legaliseras (förutom vissa extrema substanser möjligtvis) i och med att det ändå inte går att stoppa.
Men jag är så jävla trött på dubbelmoralen när det kommer till alkohol.
Folk som tycker en spliff är värsta dödsdrogen har inga problem med att supa varje helg.
"Alkohol är ju ingen drog".
Det finns nog ingen drog som har ens i närheten av samma skadeverkan på samhället i helhet som alkohol.
Citera
2017-07-03, 21:43
  #59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Tyvärr är det så jävla många som inte fattar det.

Jag är inte någon fanatisk cannabisaktivist även om jag är av åsikten att alla droger ska legaliseras (förutom vissa extrema substanser möjligtvis) i och med att det ändå inte går att stoppa.
Men jag är så jävla trött på dubbelmoralen när det kommer till alkohol.
Folk som tycker en spliff är värsta dödsdrogen har inga problem med att supa varje helg.
"Alkohol är ju ingen drog".
Det finns nog ingen drog som har ens i närheten av samma skadeverkan på samhället i helhet som alkohol.
Å andra sidan så är ju cannabisnötterna precis lika jobbiga. "Det är en växt, ingen drog". Facepalm på det.
Citera
2017-07-03, 22:29
  #60
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Å andra sidan så är ju cannabisnötterna precis lika jobbiga. "Det är en växt, ingen drog". Facepalm på det.

Men dem är ju inte lika många i alla fall.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback