Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
20 gram innehåller 0,3-2% meskalin. Sådana här webshops brukar vara skitkvalite, men låt oss räkna på högsta kvaliten (2%). En sådan påse ger då 400mg meskalin vilket faktiskt skulle räcka till en helt okej - bra tripp beroende på vad man är ute efter.
Säg att den innehåller 1% meskalin. Isåfall skulle en påse ge 200mg meskalin vilket knappt skulle ge någonting.
Ska vi nu vara realistiska så innehåller kaktusen inte mer än 0,5% vilket isåfall innebär 100mg meskalin. För att komma upp i en helt okej - bra tripp behöver du då alltså fyra påsar = 1000kr.
Har vi otur innehåller kaktusen inte mer än 0,3% vilket isåfall innebär 60mg per påse = sju påsar för en tripp = 1750kr.
Dessutom om man nu är så erfaren så man ska trippa på meskalin hade jag doserat i alla fall 500mg.
Nedan är en tripprapport på bluelight som antagligen är köpt från den shoppen. Han doserar 40g (vilket enligt min teori skulle vara 200mg) och han får skiteffekter.
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=406377
Jag köpte kaktusen i en fysisk butik i England när jag bodde där.
Den höll myckeft hög kvalite med tanke på hur trippade vi blev.
Detta var flera år sedan så jag kan inte uttala mig om kvaliten någon engelsk webshop har på sin torkade kaktus.
För mig och min kamrat så var det iaf inte en dyr tripp men för alla som fått tag på skit kvalite och varit tvugna att äta 7 påsar så blir det absurt dyrt och förmodligen mycket svårt att ens få i sig allt.