2011-04-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Märkligt i min värld att meskalin ligger så högt i pris. Vad beror detta på? Liten efterfrågan och dålig tillgång?

Någon som testat och kan jämföra en tripp på meskalin med svamp, LSD eller DMT? Har personligen tolkat det som att meskalin ska vara någonstans mitt emellan svamp och syra, med vilket jag menar att det verkar vara minst lika starkt/intensivt som LSD, men samtidigt mjukare/snällare och färgglatt ā la svamp. Kommentar?

Meskalin är långt ifrån någon drog som ligger högst på min intresselista, men jag vill ändå ha testat det innan jag lägger av p.g.a. dess ökända rykte. Är egentligen bara ketamin och meskalin bland de riktigt stora drogerna som saknas på min lista. Är meskalin ens värt att testa om man skjutit DMT och haft riktigt tunga trippar på både syra och svamp? Är det tillräckligt speciellt/unikt för mödan och pengarna?

Har man upplevt dmt så är väl meskalin inte så stort. Men vad jag har fått för intryck av vad jag har läst runt om meskalin så kan det vara mycket mer "spirituellt" än svamp och lsd samt mindre mindfuck. Drömlikt är nog ordet jag är ute efter. Men läs lite rapporter själv på tunga doser och avgör.
Senast redigerad av Pentium8 2011-04-15 kl. 22:36.
Citera
2011-04-16, 03:13
Medlem
Maergs avatar
Citat:
Märkligt i min värld att meskalin ligger så högt i pris. Vad beror detta på? Liten efterfrågan och dålig tillgång?

Någon som testat och kan jämföra en tripp på meskalin med svamp, LSD eller DMT? Har personligen tolkat det som att meskalin ska vara någonstans mitt emellan svamp och syra, med vilket jag menar att det verkar vara minst lika starkt/intensivt som LSD, men samtidigt mjukare/snällare och färgglatt ā la svamp. Kommentar?

Meskalin är långt ifrån någon drog som ligger högst på min intresselista, men jag vill ändå ha testat det innan jag lägger av p.g.a. dess ökända rykte. Är egentligen bara ketamin och meskalin bland de riktigt stora drogerna som saknas på min lista. Är meskalin ens värt att testa om man skjutit DMT och haft riktigt tunga trippar på både syra och svamp? Är det tillräckligt speciellt/unikt för mödan och pengarna?

Priset beror väl helt enkelt på att det inte produceras i stor skala, kanske är kemikalien svår att syntetisera, vet inte riktigt. Kaktusen går att hitta ganska billigt från brittiska sidor så som wellcoolstuff mfl. Effekterna är mer empatogena än LSD/Svamp och är snarare mellan LSD och MDMA eller åt vissa 2c-analoger. Har du testat någon fenetylamin och jämfört med tryptaminer så brukar man märka vissa klara skillnader i ruset.
Citera
2011-04-16, 17:28
Medlem
topsids avatar
Vad tycker ni är ett rimligt pris för meskalin hcl? Och vad ligger doserna på?
Citera
2011-04-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
20 gram innehåller 0,3-2% meskalin. Sådana här webshops brukar vara skitkvalite, men låt oss räkna på högsta kvaliten (2%). En sådan påse ger då 400mg meskalin vilket faktiskt skulle räcka till en helt okej - bra tripp beroende på vad man är ute efter.

Säg att den innehåller 1% meskalin. Isåfall skulle en påse ge 200mg meskalin vilket knappt skulle ge någonting.

Ska vi nu vara realistiska så innehåller kaktusen inte mer än 0,5% vilket isåfall innebär 100mg meskalin. För att komma upp i en helt okej - bra tripp behöver du då alltså fyra påsar = 1000kr.

Har vi otur innehåller kaktusen inte mer än 0,3% vilket isåfall innebär 60mg per påse = sju påsar för en tripp = 1750kr.

Dessutom om man nu är så erfaren så man ska trippa på meskalin hade jag doserat i alla fall 500mg.

Nedan är en tripprapport på bluelight som antagligen är köpt från den shoppen. Han doserar 40g (vilket enligt min teori skulle vara 200mg) och han får skiteffekter.

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=406377
Jag köpte kaktusen i en fysisk butik i England när jag bodde där.

Den höll myckeft hög kvalite med tanke på hur trippade vi blev.

Detta var flera år sedan så jag kan inte uttala mig om kvaliten någon engelsk webshop har på sin torkade kaktus.

För mig och min kamrat så var det iaf inte en dyr tripp men för alla som fått tag på skit kvalite och varit tvugna att äta 7 påsar så blir det absurt dyrt och förmodligen mycket svårt att ens få i sig allt.
Citera
2011-06-13, 16:02
Medlem
Halloj, ska köpa frön nu och plantera några älsklingar. Är peruvian torch ett bra val? peyote var så förjävla ful så den vill jag inte ha.

och lite ot: finns det någon inrikes shop fortfarande?
Citera
2011-09-05, 22:59
Medlem
MaDzthemans avatar
Hej,

provade meskalin (sades det iaf) i helgen och blev riktigt beskviken. hade iof druckit en del innan men märkte inte av någonting..det enda som hända var att jag gjorde bort mig gruvligt (alltså pajade typ en fest med att vara dryg och så) samt somnade. Tog ca 8-10 tabletter (små runda saker som var platta och hade ett streck på ena sidan de var vita och ungefär i storleksordning som svavlet på en tändsticka typ)? alltså kan jag fått något annat än just meskalin tro? och vad skulle det kunnat vara isåfall? tacksam för snabbt svar.
Citera
2011-09-06, 19:32
Medlem
wsbs avatar
Räcker en sådan här kaktus för en tripp:

http://www.wellcoolstuff.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=PEYOTE&Categ ory_Code=CAC&Product_Count=1

Riskfritt att beställa hem till gestaposverige?

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Erowid
Though Peyote is used recreationally by some, it is relatively uncommon on the street. Because a single Peyote button can take 5-15 years to mature, there is some concern about the over-harvesting of Peyote in the wild.

Innebär det att man måste odla vidare skiten i minst 1,5 år innan den utvecklat meskalin?

Edit 2:

Citat:
Ursprungligen postat av Elephantos
For a good Peyote trip you need 6 to 8 cacti of 2-3 years old.
The bigger and older a cactus, the more mescaline it contains, so you can always decide to let it grow bigger before use, but note that it is a difficult plant. It needs sunlight and a little water.

Innebär det kursiverade stycket att man behöver 6-8 KAKTUSAR eller 6-8 bitar av kaktus för en okej meskalintripp? Verkar sinnessjukt om man behöver käka en middag vägt till ca ett kilo av en seg, torr grönsak för en tripp. Kan väl ändå inte stämma?
Senast redigerad av wsb 2011-09-06 kl. 19:40.
Citera
2011-09-06, 20:11
Medlem
Citat:
Räcker en sådan här kaktus för en tripp:

http://www.wellcoolstuff.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=PEYOTE&Categ ory_Code=CAC&Product_Count=1

Riskfritt att beställa hem till gestaposverige?

Edit:

Innebär det att man måste odla vidare skiten i minst 1,5 år innan den utvecklat meskalin?

Edit 2:

Innebär det kursiverade stycket att man behöver 6-8 KAKTUSAR eller 6-8 bitar av kaktus för en okej meskalintripp? Verkar sinnessjukt om man behöver käka en middag vägt till ca ett kilo av en seg, torr grönsak för en tripp. Kan väl ändå inte stämma?

6-8 kaktusar. En så ung kaktus innehåller inte särskillt mycket meskalin.

Som tidigare sagt så är meskalinkaktusar riktigt dyrt att trippa på om du inte odlar själv, vilket tar tid. Köp från Svante ifall du vill trippa, men det kostar en hel del.
Citera
2011-09-06, 20:50
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
6-8 kaktusar. En så ung kaktus innehåller inte särskillt mycket meskalin.

Som tidigare sagt så är meskalinkaktusar riktigt dyrt att trippa på om du inte odlar själv, vilket tar tid. Köp från Svante ifall du vill trippa, men det kostar en hel del.

Haha, ok. Helt sanslöst att det krävs så mycket. Projektet att få i sig allt känns som ett betydligt större problem än att få tag i pengarna. Jag menar, har man råd att lägga ut en tusing per helg på heroin så har man väl råd att lägga ut detsamma på en resa till never ever land någon gång antar jag...

But still - galet!
Citera
2011-09-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaDztheman
Hej,

provade meskalin (sades det iaf) i helgen och blev riktigt beskviken. hade iof druckit en del innan men märkte inte av någonting..det enda som hända var att jag gjorde bort mig gruvligt (alltså pajade typ en fest med att vara dryg och så) samt somnade. Tog ca 8-10 tabletter (små runda saker som var platta och hade ett streck på ena sidan de var vita och ungefär i storleksordning som svavlet på en tändsticka typ)? alltså kan jag fått något annat än just meskalin tro? och vad skulle det kunnat vara isåfall? tacksam för snabbt svar.

Du vart med 99% chans blåst, meskalin tillverkas inte i stora mängder utan nästan allt som faktiskt säljs är nån som extraherat från en kaktus.

Då detta inte är särskillt lönsamt så komemr det aldrig bli en stor gatu drog utan nåt som säljs mellan goda vänner på sin höjd.

Låter som du fick nån slags benzo.
Citera
2011-09-06, 21:44
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaDztheman
Hej,

På din beskrivning av ruseffekterna låter det, precis som heptan skriver, mest som att du fått i dig någon bensodiazepin. Anledningen till att meskalin knappt existerar på marknaden i syntetiserad form är att framställningsprocessen är väldigt svår, det är således en mycket exklusiv substans som ytterst sällan dyker upp i gatuhandeln. Vidare är det så att normaldos ligger på ungefär 3-400 mg och det vore därför smått bisarrt att trycka upp piller som uppskattningsvis, utifrån din jämförelse med tändstickssvavlet, innehåller högst 20 mg.
Citera
2011-09-06, 21:54
Medlem
Citat:

Edit 2:

Köp peyote istället. Och angående 6-8 kaktusar så ja, peyote växer sjukt sakta och vid så låg ålder som 2 år så är dem sjukt små om man inte ympat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in