Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-11, 07:57
  #1
Medlem
Vet att det finns massa såna här trådar. Men om nån skulle orka ge lite kommentarer skulle jag bli väldigt glad. Kört samma system flera år o känner att jag står o trämpar på samma ställe. Men nu efter jag läkt fint så vill ja testa nå nytt

SCHEMA 1
Måndag
Framsida ben
Framsida axlar
Tisdag
Bröst
Mage
Onsdag
Baksida ben
Baksida axlar
Torsdag
Rygg
Vader
Fredag
Biceps
Triceps
Lördag -Vila
Söndag - Vila

SCHEMA 2
Måndag
Baksida ben
Triceps
Tisdag
Framsida ben
Biceps
Onsdag
Bröst
Mage
Torsdag
Rygg
Vader
Fredag
Axlar
Biceps (Två tunga sett)
Triceps (Två tunga sett)
Lördag -Vila
Söndag - Vila

Väljer att köra Baksida ben / Triceps här dels för att hinna få en dags vila mellan triceps och bröst samt att orka biceps hårdare då jag tar ut mig mer med flera övningar på baksida ben. Kör även fyra extra sett på armar på fredagen här då jag känner att dom släpar en del. Likaså ryggen min men den ska jag bara mosa på som vanligt. Axlarna är nog det som håller i sig bäst.

Mer tänkar runt detta schema finner ni på muschlehunt.blogg.se

Tack på förhand
Citera
2007-04-11, 09:58
  #2
Medlem
zyxzs avatar
Hej, jag tycker inte du ska lägga bicepspassen dagen efter ryggpassen. Nu vet jag ju inte hur du tränar rygg, men det är ju onekligen svårt att koppla ur biceps vid diverse ryggövningar.
Citera
2007-04-11, 10:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxz
Hej, jag tycker inte du ska lägga bicepspassen dagen efter ryggpassen. Nu vet jag ju inte hur du tränar rygg, men det är ju onekligen svårt att koppla ur biceps vid diverse ryggövningar.

Jo men har ju en dag i mellan och biceps är ju såpass sekundär i rygg att den nog hinner vila upp sig innan dess.

Men tack för komentarerna
Citera
2007-04-11, 10:57
  #4
Medlem
schivens avatar
Personligen skulle jag hellre lägga in framsida axlar på bröstdagen, och baksida axlar på ryggdagen...
Citera
2007-04-11, 11:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schiven
Personligen skulle jag hellre lägga in framsida axlar på bröstdagen, och baksida axlar på ryggdagen...

orkar inte køra fler pressøvningar efter brøs
Citera
2007-04-11, 12:25
  #6
Medlem
schivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysk
orkar inte køra fler pressøvningar efter brøs

Kör varannan då, eller så kör du färre övningar... fler set, kör bänk/axelpress med hantlar ena veckan, sen byter du nästa vecka till hantelpress/axelpress med stång.
Citera
2007-04-11, 12:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schiven
Kör varannan då, eller så kör du färre övningar... fler set, kör bänk/axelpress med hantlar ena veckan, sen byter du nästa vecka till hantelpress/axelpress med stång.

det var ingen dum ide du..tackar
Citera
2007-04-11, 17:11
  #8
Medlem
Granits avatar
Varför inte köra hela benen samma dag tillsammans med mage? Låter märkligt att dela upp fram och baksida ben olika dagar, så kul är det inte att träna ben
Citera
2007-04-11, 17:16
  #9
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit
Varför inte köra hela benen samma dag tillsammans med mage? Låter märkligt att dela upp fram och baksida ben olika dagar, så kul är det inte att träna ben

Vet hut! Ben och rygg ska vara allas prioritering nummer 1. Ett par saftiga tunnor och en rygg som skymmer solen när du gör latspread är bra mycket mer imponerande än att ha större bröst än flickvännen (vem bär bh:n i förhållandet egentligen?) och en anorexia mage!
Citera
2007-04-11, 17:25
  #10
Medlem
snaskas avatar
nu e jag inte me alls! varför kör du framsida axlar, å sen bröst dagen efter? det är för mig helt ofattbart. sen gör du samma på ryggen, baksida axlar. dagen efter rygg?

så skulle jag aldrig aldrig aldrig köra
Citera
2007-04-11, 17:46
  #11
Medlem
Vilket jävla schema rent ut sagt. Varför inte köra ben, överkropp, ben, överkropp varannan dag?
Citera
2007-04-11, 18:00
  #12
Medlem
Granits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Vet hut! Ben och rygg ska vara allas prioritering nummer 1. Ett par saftiga tunnor och en rygg som skymmer solen när du gör latspread är bra mycket mer imponerande än att ha större bröst än flickvännen (vem bär bh:n i förhållandet egentligen?) och en anorexia mage!

Självklart ska man träna ben och rygg! Jag kör slut på både ben och mage varje vecka. Men jag ser ingen anledning till att dela upp benen i olika pass. Själv kör jag 5 benövningar den dag jag kör ben inklusive vader då, och sen kör jag slut på magen efter det. Känns som att ben och rygg tar längst tid att återhämta sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback