2007-04-09, 20:54
Medlem
tnkns avatar
När jag öppnar Explorer så kommer jag till startsidan. Men där börjar problemet, när jag försöker gå in på en ny hemsida får jag upp ett felmeddelande.

"Den begärda söknyckeln hittades inte i någon aktiv aktiveringskontext."

Därefter trycker jag på OK och ett nytt felmeddelande kommer fram.

"http://www.flashback.info./ är inte tillgänglig. Felaktig syntaxt för filnamn, katalognamn eller volymetikett."

Det gäller inte bara Flashback, kan vara vilken sida som helst.
Problemet uppstod för övrigt efter att jag kört Windows Update, men det kan väl knappast förstöra någonting antar jag.
Citera
2007-04-09, 21:50
Medlem
927s avatar
uppdateringen installeras ju som ett program så visst kan nåt gå fel.
jag skulle testa avinstallera uppdateringen, starta om och testa igen med ie och ff
Citera
2007-04-09, 22:01
Medlem
Sigmaswes avatar
Fick samma problem då jag uppdaterade från IE 6 till IE 7, löste det genom att nedgradera till IE 6 igen, helt enkelt genom att ta bort uppdateringen i Lägg till/Ta bort Program.
Citera
2007-04-09, 22:14
Medlem
tnkns avatar
Japp det funkade fint, borde jag nog kunnat listat ut själv när jag tänker efter. Men ändå, tack.
Citera
2007-04-09, 22:23
Medlem
SweTechs avatar
MS har ju gått ut med att som har släppt en säkerhetsuppdatering som kan ställa till diverse mjukvaruproblem när den blir installerad. Finns mer information på idg om det.

Annars så verkar det vara något problem med automatiska uppdateringar. Då brukar det funka med att antingen bara inaktivera automatiska uppdateringar, köra en manuell och sen kan man aktivera automatiska uppdateringar igen.

Annars kan man prova att starta i felsäkert läge, köra en sys återställning och sen göra det hela med inaktivering, manuell och sen aktivering av uppdateringen.

Offtopic.. Jävligt snygg avatar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in