Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-09, 00:49
  #1
Medlem
(Först och främst är jag inte säker på om drogakuten är rätt forum för det här, men nån moderator får väl flytta den om det är fel.)

Så jag och en vän körde lustgas idag, något jag bara gjort en gång tidigare. Jag körde flera i rad, sådär fyra stycken kanske, och ett tag låg jag på hans golv och var rätt borta. Svimmade inte dock, och började inte drömma konstigt som man tydligen ska kunna göra. Allt som allt kanske jag körde tie femton patroner. På väg hem sen nån timme senare började jag må dåligt, och väl hemma började jag få yrsel och kallsvettas. Jag fick fruktansvärt ont i huvudet. Eftersom jag läst nånstans om att lustgas kan ge B-vitaminbrist drack jag typ en liter mjölk, men de resulterade bara i väldigt starkt illamående. Jag tog en alvedon och la mig ner i sängen. När jag vaknade två timmar senare mådde jag mycket bättre, och nu mår jag nästan helt bra igen.

Varför hände det här? Första gången körde jag inte riktigt lika mycket, men nåt borde jag väl kännt om jag alltid blev såhär av lustgas. Jag hade bara käkat en macka utan nåt på idag innan jag började, kan det vara därför? Lustgas är kul och enkelt, men ska det bli såhär efteråt är det inte värt det
Citera
2007-04-09, 07:11
  #2
Medlem
_Quagmire_s avatar
har varit med när säkert 10pers dragit lustgas för första gången, o ingen av dom har mått dåligt efteråt..

dra i dig lite vitaminer osv, o se till o käka ordentligt innan du drar lustgas nästa gång..
Citera
2007-04-09, 07:22
  #3
Avstängd
PureUndergrounds avatar
B12-vitamin är det som kan brista, inte B. Dock så är det rätt ovanligt förekommande att man skulle få B12-brist. Jag har själv suttit och dragit i mig över 100 patroner själv på en kväll utan större komplikationer än huvudvärk. Tror inte det ska vara någon större fara, käka vitamintillskott med B12 om du känner dig orolig.
Citera
2007-04-09, 11:29
  #4
Medlem
Sir_StockAlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbitch
Eftersom jag läst nånstans om att lustgas kan ge B-vitaminbrist drack jag typ en liter mjölk, men de resulterade bara i väldigt starkt illamående. Jag tog en alvedon och la mig ner i sängen. När jag vaknade två timmar senare mådde jag mycket bättre, och nu mår jag nästan helt bra igen.

Det där kan inte stämma. Har dragit mer än 100 patroner på en kväll flera gånger. Allt som allt säkert över 1000 st. Dock har jag ingen aning om vad det kan vara då jag själv aldrig har mått illa av lustgas enbart eller känner nån som har det för den delen heller.
Citera
2007-04-09, 11:44
  #5
Medlem
Magnums avatar
Syrebrist
Citera
2007-04-18, 02:56
  #6
Medlem
Krim1s avatar
Syrebrist som sagt. Om du ska ta 2 patroner eller mer på rad ska du alltid ta 5-6 djupa andetag mellan patronerna.
Citera
2007-04-18, 10:00
  #7
Medlem
I FASS anges illamående och kräkning som en vanlig (1/10 - 1/100) biverkning. Så det var säkert inte mer farligt än vad det generellt är att dra i sig ett ämne som bla kan påverka arvsmassa och myelinbildning.
Citera
2017-07-29, 00:04
  #8
Medlem
SUICIDEBOYs avatar
Bumpar denna gamla tråd.

Är så att jag tog SJUKT mycket lustgas igår (Hade med mig 90 patroner ungefär, bjöd mycket också). Kommer inte ihåg så mycket utav kvällen, men mina vänner sa att jag sög i mig så jag så jag ryckte osv, och jag trodde sånt var normalt att man fick syrebrist.

Men iallafall, nu dagen efter så mår jag helskumt. Känns lite halvt som jag har ett pyttelitet konstant lustgasrus. Har typ småryckningar, känns som det pirrar i vissa delar av kroppen, får för mig att jag ser siluetten på människor (så som jag får när jag tar lustgas), har konstigt synfält. Grejen är att jag inte känner mig normal, någon som har erfarenhet av detta? Vad kan ha hänt? Går det över? En sak är säker att jag aldrig kommer röra det igen, har sån ångest att jag sög i mig det där. Känns som jag håller på att tappa vettet
Citera
2017-07-29, 03:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUICIDEBOY
Bumpar denna gamla tråd.

Är så att jag tog SJUKT mycket lustgas igår (Hade med mig 90 patroner ungefär, bjöd mycket också). Kommer inte ihåg så mycket utav kvällen, men mina vänner sa att jag sög i mig så jag så jag ryckte osv, och jag trodde sånt var normalt att man fick syrebrist.

Men iallafall, nu dagen efter så mår jag helskumt. Känns lite halvt som jag har ett pyttelitet konstant lustgasrus. Har typ småryckningar, känns som det pirrar i vissa delar av kroppen, får för mig att jag ser siluetten på människor (så som jag får när jag tar lustgas), har konstigt synfält. Grejen är att jag inte känner mig normal, någon som har erfarenhet av detta? Vad kan ha hänt? Går det över? En sak är säker att jag aldrig kommer röra det igen, har sån ångest att jag sög i mig det där. Känns som jag håller på att tappa vettet

Det är nog bara biverkning för att du sög i dig så mycket igår, jag tror att det går över snart.
Citera
2017-07-29, 14:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUICIDEBOY
Bumpar denna gamla tråd.

Är så att jag tog SJUKT mycket lustgas igår (Hade med mig 90 patroner ungefär, bjöd mycket också). Kommer inte ihåg så mycket utav kvällen, men mina vänner sa att jag sög i mig så jag så jag ryckte osv, och jag trodde sånt var normalt att man fick syrebrist.

Men iallafall, nu dagen efter så mår jag helskumt. Känns lite halvt som jag har ett pyttelitet konstant lustgasrus. Har typ småryckningar, känns som det pirrar i vissa delar av kroppen, får för mig att jag ser siluetten på människor (så som jag får när jag tar lustgas), har konstigt synfält. Grejen är att jag inte känner mig normal, någon som har erfarenhet av detta? Vad kan ha hänt? Går det över? En sak är säker att jag aldrig kommer röra det igen, har sån ångest att jag sög i mig det där. Känns som jag håller på att tappa vettet

Du har antagligen lite vitaminbrist. Ät och drick ordentligt gärna lite extra magnesium också. 90 patroner är inte speciellt mycket. Är det första gången kanske du är lite ovan bara.
Citera
2017-07-29, 17:17
  #11
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUICIDEBOY
Bumpar denna gamla tråd.

Är så att jag tog SJUKT mycket lustgas igår (Hade med mig 90 patroner ungefär, bjöd mycket också). Kommer inte ihåg så mycket utav kvällen, men mina vänner sa att jag sög i mig så jag så jag ryckte osv, och jag trodde sånt var normalt att man fick syrebrist.

Men iallafall, nu dagen efter så mår jag helskumt. Känns lite halvt som jag har ett pyttelitet konstant lustgasrus. Har typ småryckningar, känns som det pirrar i vissa delar av kroppen, får för mig att jag ser siluetten på människor (så som jag får när jag tar lustgas), har konstigt synfält. Grejen är att jag inte känner mig normal, någon som har erfarenhet av detta? Vad kan ha hänt? Går det över? En sak är säker att jag aldrig kommer röra det igen, har sån ångest att jag sög i mig det där. Känns som jag håller på att tappa vettet

Det kommer att gå över. Det tar en stund för NMDA/GABA receptorerna att återhämta sig efter så många patroner. Räkna med 1-2 dagar iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback