Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-07, 03:15
  #1
Avstängd
PRiVATEs avatar
att köpa till miami och flyga där och till dit, är det billigare än direkt?
Citera
2014-01-03, 05:21
  #2
Medlem
bumpar samma fråga.
Citera
2014-01-03, 06:20
  #3
Medlem
Har du tur kan det vara marginellt billigare, annars dyrare. Tycker inte det spelar nån roll då man vill undvika USA till varje pris, krångel med immigration etc. Amerikanska flygbolag som tidigare hade stora marknadsandelar på trafiken Europa- Syd/Latinamerika har gått kraftigt back speciellt efter 9/11 och det är ju inte så konstigt då de tycks betrakta alla som potenciella terrorister.
Citera
2014-01-03, 17:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
att köpa till miami och flyga där och till dit, är det billigare än direkt?

Billigaste jag hittar ar via Newark 6700:-
tror det blir svart att komma billigare undan

/B
__________________
Senast redigerad av badis 2014-01-03 kl. 17:04.
Citera
2014-06-07, 11:55
  #5
Medlem
Tjena! : )

Jag tror jag har hittat den absolut bästa rutten mellan Sydamerika och Stockholm/Köpenhamn.

Efter att ha gått på riktigt många minor (12,000 till Lima tur och retur för att nämna en) Så är Köpenhamn/Stockholm till Fort lauderdale med Norwegian helt klart billigaste, för att sedan använda sig av lågprisbolagen spirit airlines eller blue jet (finns säkert många fler) neråt till Sydamerika. Kommer under 5000 kr iaf, Det är Norwegian som har öppnat ny linje och är riktigt billiga och har hög klass. Hade inga problem alls med immigrationen iheller, inga länder har något ont emot svenskar :P

Dela gärna med er om ni har hittat några liknande bra linjer?? Jag kommer resa rätt så mycket närmsta åren mellan Köpenhamn och Sydamerika och vill såklart hitta bästa pris.

Timpan : )
Citera
2014-07-06, 12:10
  #6
Medlem
Navos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timhorman353
Tjena! : )

Jag tror jag har hittat den absolut bästa rutten mellan Sydamerika och Stockholm/Köpenhamn.

Efter att ha gått på riktigt många minor (12,000 till Lima tur och retur för att nämna en) Så är Köpenhamn/Stockholm till Fort lauderdale med Norwegian helt klart billigaste, för att sedan använda sig av lågprisbolagen spirit airlines eller blue jet (finns säkert många fler) neråt till Sydamerika. Kommer under 5000 kr iaf, Det är Norwegian som har öppnat ny linje och är riktigt billiga och har hög klass. Hade inga problem alls med immigrationen iheller, inga länder har något ont emot svenskar :P

Dela gärna med er om ni har hittat några liknande bra linjer?? Jag kommer resa rätt så mycket närmsta åren mellan Köpenhamn och Sydamerika och vill såklart hitta bästa pris.

Timpan : )

Måste kika på det också. Jag har alltid fått mellanlanda i USA
Citera
2014-07-06, 16:16
  #7
Medlem
Navos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navo
Måste kika på det också. Jag har alltid fått mellanlanda i USA

Citat:
Ursprungligen postat av Timhorman353
Tjena! : )

Jag tror jag har hittat den absolut bästa rutten mellan Sydamerika och Stockholm/Köpenhamn.

Efter att ha gått på riktigt många minor (12,000 till Lima tur och retur för att nämna en) Så är Köpenhamn/Stockholm till Fort lauderdale med Norwegian helt klart billigaste, för att sedan använda sig av lågprisbolagen spirit airlines eller blue jet (finns säkert många fler) neråt till Sydamerika. Kommer under 5000 kr iaf, Det är Norwegian som har öppnat ny linje och är riktigt billiga och har hög klass. Hade inga problem alls med immigrationen iheller, inga länder har något ont emot svenskar :P

Dela gärna med er om ni har hittat några liknande bra linjer?? Jag kommer resa rätt så mycket närmsta åren mellan Köpenhamn och Sydamerika och vill såklart hitta bästa pris.

Timpan : )

Efter ha kollat januari månaden inför nästa år så blev det inte billigare för mig. Iår fick jag t ex resa för 6800 kr hela februari. Kikade på http://www.flygresor.se/ för samma resa i januari och fick fram 7500 kr.
Din metod blev bara dyrare för mig. Kom upp till 9000+ kr
Citera
2015-04-27, 15:57
  #8
Medlem
tmaras avatar
Brukar använda, doodle när jag söker på resor till sydamerika. priset ändras beroende på vilken månad det är tex sist jag flög till lima gick det på 6000kr (april) och när jag flög i november gick det på 15000kr. och absolut billigast har det varit att resa i september till lima tur och retur. ca 5000kr

har alltid flygit via Amsterdam eller paris med start i Stockholm/köpenham
Citera
2015-04-27, 20:03
  #9
Medlem
fishbanes avatar
flög till miami för 1600 spänn o därifrån just då(sept2014) kostade mexico runt 500 o colombia 700. Tvivlar starkt på att det går att hitta nått billigare

oj nu såg jag att det var till Peru du skulle, borde inte va mycket dyrare
Citera
2015-04-27, 20:24
  #10
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishbane
flög till miami för 1600 spänn o därifrån just då(sept2014) kostade mexico runt 500 o colombia 700. Tvivlar starkt på att det går att hitta nått billigare

oj nu såg jag att det var till Peru du skulle, borde inte va mycket dyrare
Peru är mkt dyrare eftersom det är mkt längre.
Frågan man får ställa sig är om det är värt några tusenlappar att slösa bort sin tid att flyga via USA. Svedala - Amsterdam - Lima är inte förfärligt dyr o tar kortast tid.
Citera
2015-05-14, 11:54
  #11
Medlem
tmaras avatar
brukar inte skilja så mycket i pris, jag personligen hade betalat mer för att slippa alla dryga mellanlandingar och väntetid.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f468986

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback