Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-06-15, 12:06
  #1
Medlem
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

Förlåt en liten fråga:

Varför väljer ni uttryckligen just 88 aktioner? Vet ni inte att sifferkombinationen 88 är en välbekant nynazistisk kod för Heil Hitler?
Citera
2000-06-15, 13:29
  #2
Medlem
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

VARFÖR menar ni att Svenska Kyrkan är nazistisk?Jag är själv kristen men definitivt ingen vän av Svenska Kyrkan.
Citera
2000-06-19, 21:06
  #3
Medlem
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

Ehm, jag ar anarkist, men skulle hellre sponsra (eller sjalv vara med vid) 88 aktioner mot UniForms-beklatt pack som div. polisstationer.

/LuCa!
Citera
2000-06-21, 18:46
  #4
Medlem
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

0kade befogenheter at snutjavlar? bah...snutar e idioter, och idioter b0r inte ha befogenheter 0ver huvudtaget!
Citera
2000-06-22, 19:03
  #5
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

Att folk måste använda ord som facist, rasist och nazist direkt de tycker nåt är dåligt.
Citera
2000-06-22, 20:39
  #6
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

Jag håller med Larz Gustafsson om allt fram till i slutet. Affischering tycker jag inte att det är något fel med. Fysiska och psykiska trakasserier ogillar jag dock skarpt från vem det än kommer. Våld föder våld, det går inte att bekämpa våld med våld, så är det bara.
Jag tycker inte heller att polisen skall slå de som beteer sig illa utan bara göra det dom är till för, hindra dem från att skada andra människor eller deras egendom.

Visst finns det poliser som är riktiga svin men det är en helt annan sak än att sätta likhetstecken mellan polis och svin. Svin finns överallt, det är inget signifikt för poliskåren.
Citera
2000-06-22, 21:46
  #7
Medlem
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

"Polismakten är till för att upprätthållalag och ordning.
Den borde få ÖKADE befogenheter då det gäller att utöva våld.
Terrorister och ligister får skylla sig själva.
Arga katter får rivet skinn."

Öh...
Vad får dig att tro att polisen gör samma definition som du när det gäller terrorism och ligister? Vad får dig att tro att polisen endast kommer att bruka våld när det gäller terrorism och ligister? Finns det någon anledning att tro att polisens makt inte kommer att missbrukas?
Amnesty har, med all rätt, riktat kritik mot flera exempel på klart övervåld från svenska polisers sida. Detta är en direkt livsviktig fråga.

Det riktigt knepiga är väl annars att man i princip inte får lov att försvara sig själv i sverige. När polisen av en eller annan anledning inte finns på plats när man väl behöver dem är man plötsligt helt utelämnad till förövaren. Det enda en brottsling behöver försäkra sig om för att lyckas med sitt brott är alltså i princip att ingen polis är i närheten.
Totalt sjukt i mina ögon...

På tal om detta har det ju varit en bamseskandal inom LAPD, massor av fall av våld för att tvinga fram erkännanden och planterade bevis m.m har uppdagats. Senast jag läste en artikel var väl för några veckor sen. Då hade ett 80 tal personer blivit frisläppta efter att ha blivit oskyldigt dömda.
Man verkar mer eller mindre ha tittat på en kille och tyckt att han såg skum ut, sen har man sett till att få honom (eller henne) bakom lås och bom. Ett 80tal personer frisläppta i efterhand talar ju sitt tydliga språk...
Citera
2000-06-23, 12:46
  #8
Medlem
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

Larz Gustafsson: Det var ju en fin kristen syn du har. Skulle vara intressant att höra vad du bygger dina åsikter om amnesty på. Är det så att du är rädd för anarkismen för att de utgör ett hot för dig som religös? Finns ju knappast plats för dig i ett anarkistiskt samhälle.

Finns det överhuvudtaget någon organisation som du tål? Förutom polisen då.
Citera
2000-06-24, 19:36
  #9
Medlem
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

åh den förlåtande, kristna Larz har talat.
Om du läst mitt svar på insändarserien "anarkismens själ", så förstår du vad jag menar. jag ansåg att det var överflödigt att upprepa mej.
Där har du min åsikt om förtryckande människor som du. Sjäv är jag odöpt och STOLT över det!! hmm, jag kanske är en bortbyting, ska kolla om jag har trollsvans och hår i handflatorna.

mvh
//Elias
Citera
2000-06-26, 02:33
  #10
Medlem
Bekämpa fördomarna-Med alla medel!

Larz känns som en riktigt modern förespråkare för ny radikal kristendom. Väldigt udda idéer som säkert går hem bland identitetssökande ungdomar som är vill vara lite sådär konservativt busiga i sin tro och bilda en egen, häftig fraktion där du givetvis själv kan vara sektledare.
Det är tydligen det senaste i kristna utbrytarkretsar att vara sådär gammaldags rättfärdig och tro att det enda sättet att få pli på folk är att banka skiten ur dem och att låsa in dem på mentalhem där man läser bibeln tills patienten inte kan annat än att citera denna lilla porttabla källa till allsköns dårskap (och även på annat håll, godhet)
Kan det vara en reaktion mot de frihetliga strömningarna i kyrkan med kvinnliga präster och ifrågasättande av friheten till stening av homosexuella?

Jag är emot våld i alla former men att övertyga mig om att husockupationer i dagens samhälle är terrorism blir nog svårt. Alltså föreslår jag att du startar en ny liten inkvisition och går ut och slår oss anarkister på käften, om du nu vill att så ska ske. För mig känns det inte bättre att få en polisbatong i käften än en privatägd och jag anser inte att staten kan rättfärdiga brutaliteten så jag uppmanar dig att, om du nu är kapabel till detta och inte bara är en svag liten cynisk figur som fruktar allt utom din korsprydda bok, i offentlig debatt och i handling visa var du står. Att skicka ut de statliga torpederna (här åsyftas inte alla poliser eller uniformsbeklädda som tidigare stämplats som as, troligen enbart eftersom det är så tufft att göra så, utan den lilla skara sinnessjuka dårar inom exempelvis kravallpolisen och insatsstyrkan som anser sig ha rätten att ensamma utmäta rättmätiga och våldsamma straff) att banka skiten ur oss tyder ju inte på någon kristen tro som jag har uppfattat den och jag är ändå djupt skeptisk till all religion.

Det måste bli en väldig massa läsande mellan raderna om man ska förvrida en "förlåtande" (och som jag ser det tämligen skenhelig) religion till något så djupt hatiskt som du förespråkar. Får man fråga om du är med i någon imponerande kult eller är fristående radikal helgonaspirant?

Vad var det för utgåva av "Brand" du kommit över förresten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback