Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-06, 13:22
  #1
Medlem
Goddag.
Detta är då mitt problem, windows uppdaterade sig självt i vanlig ordning, efter detta var klart hängde sig skärmen och jag försökte starta om. Skärmen var kolsvart, provade starta om flera ggr och tillslut kom jag in i windows för en kort sekund. Det var ett suddigt och oskarpt felmedelande som löd ungefär " Denna Version av windows är inte kompatibel med grafikkortets drivrutiner", sen hängde sig datorn. Nu har jag försökt starta upp datorn ca. 100 ggr, men den verkar inte komma igång så att säga. Den startar fläktarna, står och brummar men ingeting händer. Provat trycka in mig i BIOSén men ingeting händer på skärmen, för jag tror nämligen inte ens att tang.bordet startar upp, inga lampor lyser eller dyligt, den är stendöd mao.
Har läst runt lite grann och detta med svart skräm verkar vara vanligt, men då hänvisar alla till hårvarufel, men detta måste ju vara mjukvara från att döma av medelandet jag fick.
Provat stoppa in Windowsskivan och boota från den, men sen ser jag ju ingeting på skärmen och kan ju inte "pila" mig igenom menyerna om visste hur de var då tangbordet är paj. Kan man råda bot på detta?, kan man återställa Windows på nått sätt från en svart skärm?, kan man ta ut hårddisken, stoppa in den i en annan dator och fixa från den?, kan man nå en kvasi startad dator från ett nätverk?
Nånting?
Ha en påsk nu grabbar.
Citera
2007-04-06, 13:23
  #2
Medlem
eggshellss avatar
http://support.microsoft.com/kb/935448
Citera
2007-04-06, 13:26
  #3
Medlem
Norrmannens avatar
Är inte så duktig på datorer, men du kan ju testa att starta i felsäkert läge, avinstallera drivrutinerna till grafik-kortet, starta om och installera drivrutinerna igen, Det kan funka.

Lycka till
Citera
2007-04-06, 13:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
http://support.microsoft.com/kb/935448

Nope, men tack ändå. Kan inte heller ladda ner nånting då jag inte ser nånting på skärmen, sen gällde länken ljudkort, inte grafikkort.
Citera
2007-04-06, 14:05
  #5
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KevinSorbo!
Nope, men tack ändå. Kan inte heller ladda ner nånting då jag inte ser nånting på skärmen, sen gällde länken ljudkort, inte grafikkort.

den uppdatering som kom från microsoft som skulle stänga ani-cursor hålet gjorde en fuckupp i realtek dll filer, så testa hotfixen i felsäkert läge.
Citera
2007-04-06, 14:17
  #6
Awaiting Email Confirmation
shaolinmasters avatar
..

gör en formatering o installera om skräpet väldigt enkelt.

Du kan använda en windows 98 diskett som bootar från cdromen.

Gör en fdisk.

O formatera hdn.

Sedan går du direkt in dos och in i i386 mappen och sen installera du skriv winnt /w

du kan hämta en windows98 bootdsik från www.bootdisk.com


Fast jag tycker d luktar hårdvarufel lång väg.
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
den uppdatering som from från microsoft som skulle stänga ani-cursor hålet gjorde en fuckupp i realtek dll filer, så testa hotfixen i felsäkert läge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback