Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-05, 16:23
  #1
Medlem
Jag använder Windows XP Professional, och har ett ganska allvarligt problem angående mina filassociationer, alltså när man klickar på t ex. en .mp3 (eller .m4u etc.) så händer ingenting, den skall starta i Winamp och har alltid gjort det innan så jag re-aktiverade(, deaktiverade och aktiverade igen) i Winamp, men fortfarande samma problem. Ett annat exempel är .url som också den förlorat vettet, men ännu värre, det är en flaggikon utan något program, försökte ändra till IE7 men det fungerade inte ändå, så jag raderade filändelsen igen.

Till frågan, varför blir det så här och hur löser man det?
Citera
2007-04-05, 16:28
  #2
Medlem
slippys avatar
[SIZE=2]Öppna ett fönster, typ den här datorn. Gå till verktyg -> mappalternativ -> filtyper. Där kan du associera dina filer med vad du vill. [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Ett enklare alternativ är att du högerklickar på filen, väljer "öppna med..." och välj sedan winamp och bocka i "öppna alltid med detta progam".[/SIZE]
Citera
2007-04-05, 16:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
[SIZE=2]Öppna ett fönster, typ den här datorn. Gå till verktyg -> mappalternativ -> filtyper. Där kan du associera dina filer med vad du vill. [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Ett enklare alternativ är att du högerklickar på filen, väljer "öppna med..." och välj sedan winamp och bocka i "öppna alltid med detta progam".[/SIZE]
Det brukar vara så, men fungerar inte i detta fallet. "Öppna med..." visas inte, och i mappalternativ är allting korrekt, men datorn fattar inte!
Citera
2007-04-07, 16:38
  #4
Medlem
nilsgörans avatar
Testa att trycka ner SHIFT innan du högerklickar på filen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback