2007-04-04, 10:27
Medlem
Tjena!

Sitter och funderar på två laptops....
Ska främst ha dem till vardagssurfande, lite semesterbilder och det vanliga junket. Inget spelande! Jag spelar upp en del musik och kollar en del film, så jag vill kunna ansluta den med digitalt ljud (spdif) samt till min plasma skärm.

Som jag förstår det skulle första alternativet lösa mina behov, eller?? Den verkar inte ha VGA-utgång, men det kanske jag inte behöver då den har DVI?
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097498

Medans det här, lite billigare alternativet inte fixar digitalt ljud vad jag kan se?
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100273

Det är en djungel, så jag är verkligen tacksam för all hjälp!!
//LukeSthlm
Citera
2007-04-04, 11:14
Medlem
Flärps avatar
Om din TV har en DVI-utgång så är ju dator nummer ett ett klart val. Annars kan man väl köpa VGA -> DVI-adaptrar?
Citera
2007-04-04, 12:27
Medlem
Du kan alltid införskaffa ett bra externt ljudkort till NX9800'an
Citera
2007-04-04, 12:49
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Om din TV har en DVI-utgång så är ju dator nummer ett ett klart val. Annars kan man väl köpa VGA -> DVI-adaptrar?

Sakta i backarna. Det finns ingen tv med DVI-utgång. Det är en ingång.

VGA till DVI fungerar inte på 99% av alla tv-apparater. DVI-ingångarna på tv-apparaterna är bara digitala (alltså DVI-D).

DVI till HDMI brukar inte vara några problem.

Du kan annars köra en DVI till VGA från den datorn med DVI-utgång.
Citera
2007-04-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Sakta i backarna. Det finns ingen tv med DVI-utgång. Det är en ingång.

VGA till DVI fungerar inte på 99% av alla tv-apparater. DVI-ingångarna på tv-apparaterna är bara digitala (alltså DVI-D).

DVI till HDMI brukar inte vara några problem.

Du kan annars köra en DVI till VGA från den datorn med DVI-utgång.

Jo precis, jag har hört att det kan bli strul med DVI-HDMI till plasman... Men det går alltså att köra DVi - VGA in i plasman?

Och jag kan väl inte köra externt ljudkort till en laptop, eller??
Citera
2007-04-04, 13:27
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeSthlm
Jo precis, jag har hört att det kan bli strul med DVI-HDMI till plasman... Men det går alltså att köra DVi - VGA in i plasman?

Och jag kan väl inte köra externt ljudkort till en laptop, eller??

Eftersom datorn har en DVD-I-utgång skickar den både digital DVI och analog VGA så det ska fungera. Så ja, det går att köra DVI - VGA.

Visst kan du köra externt ljudkort med an laptop. Är det USB är det bara att köra.
Citera
2007-04-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Eftersom datorn har en DVD-I-utgång skickar den både digital DVI och analog VGA så det ska fungera. Så ja, det går att köra DVI - VGA.

Visst kan du köra externt ljudkort med an laptop. Är det USB är det bara att köra.

Okej... låter ju bra.
Men det känns spontant, tycker jag i alla fall, att första alternativet, Fujitsun är lite mer att ha. Eller missar jag nåt nu?
Som sagt, jag har inte den blekaste... Processorer, minnen, RAM å sånt säger mig nada. Det ska bara funka liksom!
Bränna skivor verkar ju bägge klara också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in