Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-04, 07:52
  #1
Avstängd
Jag vill gärna se vilket resultat någon fick på högskoleprovet. Hur gör jag det?
Citera
2007-04-04, 10:35
  #2
Medlem
Mike Wadds avatar
Det brukar komma i Aftonbladet efter ca 1 månad under rubriken " De fick bäst i din stad" eller liknande.
De brukar ta med de som fick ned till 1.1 eller 1.0 så om den du söker inte finns med så kan du gissa på ett ungefär vad personen i fråga fick.
Citera
2007-04-04, 17:31
  #3
Medlem
För väl vänta tills det provet är rättat och sen vänder du till den myndighet som har hand om det. Det är offentliga uppgifter så det ska inte vara något problem.
Citera
2007-04-04, 17:38
  #4
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mart84
För väl vänta tills det provet är rättat och sen vänder du till den myndighet som har hand om det. Det är offentliga uppgifter så det ska inte vara något problem.

Det är ingen myndighet som har hand om Högskoleprovet utan det är Institutionen för beteendevetenskapliga mätningar på Umeå Universitet som har hand om prov och rättning..
Det är offentliga handlingar, men frågan är hur villig institutionen är att ta fram provresultat till privatpersoner..
Citera
2007-04-04, 17:40
  #5
Medlem
Kuggarns avatar
Om personen sökt så kan du vända dig till antagningsenheten på skolan personen går på eller VHS för att fråga. Det skall inte vara några större problem.
Citera
2007-04-04, 23:06
  #6
Medlem
Är väldigt intresserad av ett några år gammalt resultat. Går det att få fram eller raderas dem efter 5 år?
Citera
2007-04-04, 23:18
  #7
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfiber
Är väldigt intresserad av ett några år gammalt resultat. Går det att få fram eller raderas dem efter 5 år?

Är faktiskt inte säker. Tidigare när man körde med antagningssystemet LANT så låg de kvar. hur det är nu med NyA veta jag inte men jag misstänker att de ligger kvar. Kontakta antagningsenheten på den skolan personen går/gick på så kan de kolla efter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback