Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-03, 22:29
  #1
Medlem
Har ett märkligt problem med mitt tv-kort i datorn. Vissa kanaler fungerar utmärkt såsom svt1 och tv4. Däremot svt2, kanal 5, eurosport med flera hoppar i bild och ljud ca. var 3:e sekund, så att det inte går att se på kanalerna utan att få gallfeber.

Jag använder mig av win media center och tv-kortet är ett ASUSTek LNA tiger hybrid. kör med vanlig analog kabel-tv in i kortet.

Jag har snackat med HP som levererade datorn men de kunde inte hjälpa mig mer än att de skickade nya drivrutiner.

Så finns det någon där ute på det stora nätet som har kan ha en aning om vad som är fel och hur det kan åtgärdas?

Mkt tacksam för hjälp / Flodryck
Citera
2007-09-21, 15:12
  #2
Medlem
The BlaBlas avatar
Vet inte om du har samma problem som jag.
Men så här lyder det: jag köpte en HP dator för ca 2 veckor sedan. Allt har fungerat kanon tills förra helgen, då när jag skulle starta Media Center så märkte jag att jag inte har någon TV signal längre. Jag känner att jag prövat allt i min väg men endå inte fått det att fungera.
Då undrar jag : kan TV kortet "bara" gå sönder utan vidare?
Kan det vara så att antenn kabeln har gått sönder?
Sitter nu och prövar med Media Center. Men det vill inte fungera med mitt TV kort. Det står när jag försöker söka efter kanaler: INGA TJÄNSTER IDENTIFIERADE, Det gick inte att identifiera någon TV signal på den här mottagaren. Kontrollera att TV service kabeln är korrekt ansluten till en annan mottagare.
Vad menas med detta då bara datorn stått på samma ställe och en gång fungerat
Citat:
Ursprungligen postat av flodryck
Har ett märkligt problem med mitt tv-kort i datorn. Vissa kanaler fungerar utmärkt såsom svt1 och tv4. Däremot svt2, kanal 5, eurosport med flera hoppar i bild och ljud ca. var 3:e sekund, så att det inte går att se på kanalerna utan att få gallfeber.

Jag använder mig av win media center och tv-kortet är ett ASUSTek LNA tiger hybrid. kör med vanlig analog kabel-tv in i kortet.

Jag har snackat med HP som levererade datorn men de kunde inte hjälpa mig mer än att de skickade nya drivrutiner.

Så finns det någon där ute på det stora nätet som har kan ha en aning om vad som är fel och hur det kan åtgärdas?

Mkt tacksam för hjälp / Flodryck
Citera
2007-09-21, 21:24
  #3
Medlem
DennisOlofs avatar
Har du hyffsat snabb dator, skaffa ett annat TV kort, internt eller extern.

Då kommer det säkert att fungera, dessutom om man inte har behov av att spela in och bara vill nyttja skärmen för att titta på TV, finns det externa tuners man kopplar mellan skärmen och datorns grafikkort, då kan man titta på TV oberoende av datorn, bara skärmen och boxen har ström.

Annars är ju USB2 tillräckligt snabbt, men man måste ha en hyffsat bra datorn för att kunna köra sådant.
Citera
2007-10-11, 23:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Har du hyffsat snabb dator, skaffa ett annat TV kort, internt eller extern.

Då kommer det säkert att fungera, dessutom om man inte har behov av att spela in och bara vill nyttja skärmen för att titta på TV, finns det externa tuners man kopplar mellan skärmen och datorns grafikkort, då kan man titta på TV oberoende av datorn, bara skärmen och boxen har ström.

Annars är ju USB2 tillräckligt snabbt, men man måste ha en hyffsat bra datorn för att kunna köra sådant.


Hur bra är "hyffsat bra"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback