2007-05-12, 15:14
Medlem
Jo att vara på platå 1 är inga problem, jag kände en lite lättare bodyload, och "klarare" i huvudet. Ingen hade en aning om detta förräns ja berättade, rätt soft är det man blir ju mer social och sprallig, fast det kanske var det fina vädret !

Det är vid platå 2 som man börjar känna sig full och lite mindre balans
inga minnesluckor alls.. 250mg är platå 2 för mig.. då känner ja hur synen börjar ändras, 125 räcker för en fin platå 1. berätta hur det gick om du nu ska testa
Citera
2007-05-14, 23:22
Medlem
djflexs avatar
Snabb fråga: jag har tagit 2*250 mg bomber och ska ta den tredje och sista nu, känner inget än. Jag är så sjukt sugen på en cigarett och undrar vad ni har för erfarenheter av nikotin och DXM? Erowid är lite tvetydigt men avråder från nikotin...
Citera
2007-05-14, 23:32
Medlem
Accipiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djflex
Snabb fråga: jag har tagit 2*250 mg bomber och ska ta den tredje och sista nu, känner inget än. Jag är så sjukt sugen på en cigarett och undrar vad ni har för erfarenheter av nikotin och DXM? Erowid är lite tvetydigt men avråder från nikotin...

Det värsta är väl att det börjar klia lite, men för det mesta går det alldeles utmärkt att nyttja nikotin tillsammans med DXM.
Citera
2007-05-19, 11:45
Medlem
Mystics avatar
Går det att extrahera DXM ur tabbarna som kommer från CA/ND.
Citera
2007-05-19, 17:21
Medlem
Körde DXM för första gången igår. Var tänkt att vi bara skulle köra 250mg var, men när det gått 1½h och inget hänt för någon av oss så tog vi 250 till. Då började kompisarna trippa rätt rejält. Sköna trippar fick de iaf. Hände fortfarande inget hos mig. Jag tog 250 till en timma senare och det kändes inget nämnvärt resten av kvällen. Kan jämföras med att vara lite salongsberusad, ungefär. Nämnas kan väl att jag är ~2 meter / ~90 kg.

Har någon nån idé om varför jag inte kände så mycket? För lång tid mellan pillrena? (funkade för polarna?) Att jag är stor? (Dock inte mycket större än annan polare som blev bra bäng på 500 mg.) Rökningen förstörde ruset? (Borde väl bara förstärka det? Ingen av polarna rökte dock.) Jag hade inte med mig min mp3 som polarna hade?

Man tycker att 750 mg första gången borde slå? Tack på förhand.
Citera
2007-05-19, 17:25
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nappen
Körde DXM för första gången igår. Var tänkt att vi bara skulle köra 250mg var, men när det gått 1½h och inget hänt för någon av oss så tog vi 250 till. Då började kompisarna trippa rätt rejält. Sköna trippar fick de iaf. Hände fortfarande inget hos mig. Jag tog 250 till en timma senare och det kändes inget nämnvärt resten av kvällen. Kan jämföras med att vara lite salongsberusad, ungefär. Nämnas kan väl att jag är ~2 meter / ~90 kg.

Har någon nån idé om varför jag inte kände så mycket? För lång tid mellan pillrena? (funkade för polarna?) Att jag är stor? (Dock inte mycket större än annan polare som blev bra bäng på 500 mg.) Rökningen förstörde ruset? (Borde väl bara förstärka det? Ingen av polarna rökte dock.) Jag hade inte med mig min mp3 som polarna hade?

Man tycker att 750 mg första gången borde slå? Tack på förhand.

750mg borde du känna av väldigt mycket, men vissa kan vara väldigt toleranta. Käkar du någon stark allergimedecin? Jag måste skippa allergimedecinen dagen som jag ska trippa på, annars så känner jag inte av mycket.
Rökte du cannabis eller tobak? Cannabis boostar väldigt mycket, men tobak brukar det inte vara något speciellt med, annat än att man kan bli illamående av det.

Ibland så kan dock det bli skumt med dxm, har hänt mig två gånger att jag knappt har kännt något alls.
Citera
2007-05-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
750mg borde du känna av väldigt mycket, men vissa kan vara väldigt toleranta. Käkar du någon stark allergimedecin? Jag måste skippa allergimedecinen dagen som jag ska trippa på, annars så känner jag inte av mycket.
Rökte du cannabis eller tobak? Cannabis boostar väldigt mycket, men tobak brukar det inte vara något speciellt med, annat än att man kan bli illamående av det.

Ibland så kan dock det bli skumt med dxm, har hänt mig två gånger att jag knappt har kännt något alls.
Ingen stark allergimedicin. Inga mediciner alls.
Bara vanlig tobak jag rökte. Höjdpunkten under trippen var efter första pillret när man tog första ciggen. Då man kände som mest. Inget illamående eller någonting.

Mina tidigare erfarenheter är inte heller något märkvärt. Etanol, nikotin, lustgas, negerröka och negerkaka är det typ. Så aldrig något hallucinogent förut, alltså.
Citera
2007-05-19, 19:08
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nappen
Ingen stark allergimedicin. Inga mediciner alls.
Bara vanlig tobak jag rökte. Höjdpunkten under trippen var efter första pillret när man tog första ciggen. Då man kände som mest. Inget illamående eller någonting.

Mina tidigare erfarenheter är inte heller något märkvärt. Etanol, nikotin, lustgas, negerröka och negerkaka är det typ. Så aldrig något hallucinogent förut, alltså.

Okej, men ge dexet ett försök till iaf. Ta tabletterna ca 2 timmar efter du har käkat, en i taget med 20-40 minuters mellanrum. Ta inte mer än 3, rök cannabis ungefär en timme efter första tabletten.
Känner du inget då så är det något fel på dig.
Citera
2007-05-20, 13:06
Medlem
djflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Okej, men ge dexet ett försök till iaf. Ta tabletterna ca 2 timmar efter du har käkat, en i taget med 20-40 minuters mellanrum. Ta inte mer än 3, rök cannabis ungefär en timme efter första tabletten.
Känner du inget då så är det något fel på dig.

Du menar att han ska känna efter en timme? Det gör inte jag alltid, har fått vänta både tre och fyra timmar efter sista taben/bomben...
Citera
2007-05-20, 15:19
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djflex
Du menar att han ska känna efter en timme? Det gör inte jag alltid, har fått vänta både tre och fyra timmar efter sista taben/bomben...

3-4 timmar har jag bara väntat en gång, men jag brukar också få vänta ett bra tag. Men cannabis drar igång dexet bra som faen, det är perfekt att röka 1-2 timmar efter första taben.
Citera
2007-05-25, 20:06
Medlem
Kuyichis avatar
Ge fan i att chatta i tråden. / mod
Citera
2007-05-26, 14:47
Medlem
Roygbivs avatar
Har någon funderat över varför så mycket av trippen går förlorad pågrund av minnesluckor dagen efter. Jag minns i princip allt från första gången jag tog 750 mg, men efter det har mer och mer försvunnit. Jag tänker att det här kanske är lite som att drömma, och det bästa man kan göra för att minnas är att när trippen är över så skriver man ned trippen eller så talar man in trippen i en bandare eller dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in