Flashback bygger pepparkakshus!
2005-08-28, 22:02
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Eftersom det dagligen haglar trådar med olika frågor skriver jag nu en liten FaQ! Hjälp mig bygga på den!
Här har ni en outstanding, längre FaQ, på engelska:
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/dxm_faq.shtml
Annan bra läsning!:
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health1.shtml
http://www.third-plateau.org/faq/dxm_general_info.shtml

Men nu tar vi det på svenska, och mer förkortat!

Vad står DXM för?
Dextrometorfan. Strukturbild: http://www.anakata.hack.se/index/structures/dxm.JPG

Hur intar man DXM?
DXM intas Oralt

Hur ser DXM ut?
De från Cyberacid finns med på denna bild!
http://putfile.com/pic.php?pic=8/22111460395.jpg&s=x1
http://dump.grendosa.com/P5180005.jpg

Vart kan jag köpa DXM?
www.cyberacid.com säljer, du måste vara 18 för att beställa. Cyberacíd har beskyllts för att lura folk, känner du dig osäker får du helt enkelt leta upp en bättre affär någonstans.

Finns det några risker med DXM?
Ja, flera:
- Vissa människor är överkänsliga för DXM p.ga fel på ett enzym i magen. Detta gör att man kommer reagera väldigt kraftigt. Testa därför alltid väldigt lite DXM först, för att se vad som händer.

Citat:
Från FAQ.en ovan:
"9.5 Pharmacokinetics: How DXM is Metabolized

DXM, as the hydrobromide salt, is absorbed quickly from the GI tract; within 30 minutes, all of it may have entered the bloodstream (2,3). The polistirex compound is intended for continuous absorption, and may take 6 to 8 hours to fully enter the bloodstream.

DXM is metabolized via two pathways, both of which lead to the same thing, 3-hydroxymorphinan (3HM). The first pathway goes from DXM to DXO (dextrorphan) and then to 3HM; the second goes from DXO to 3-methoxymorphinan (3MM) and then to 3HM. By far most of the DXM (up to 90%) gets metabolized via DXO in normal individuals.

DXM is converted to DXO by a liver enzyme called cytochrome P450-2D6 (debrisoquine 4-hydroxylase). About 7% of Caucasians and 0.5% of Asians have a highly inefficient (70 times slower) version of this enzyme, and cannot metabolize DXM to DXO effectively (10). About 0.5 to 2% of the population have multiple copies of the P450 gene, leading to extremely fast metabolism of DXM into DXO (155). After being converted to DXO, the enzymes P450-3A4 and P450-3A5 convert DXO to 3-hydroxymorphinan (77).

The other pathway goes to 3-methoxymorphinan first (via P450-3A4 and P450-3A5), and then to 3-hydroxymorphinan. Most people do not metabolize much DXM this way, although people who lack the normal P450-2D6 will convert a substantial amount to 3MM. As 3MM is probably not psychoactive, this means that the 5-10% who lack the normal 2D6 enzyme will experience less effect from DXM (or more specifically, won't experience the effects of DXO).

P450-2D6 functions by removing the methoxy group and replacing it with a hydroxyl (OH) (or more accurately, pruning the methyl off the oxygen); this step is known as O-demethylation. P450-3A4 and 3A5 replace the methyl group with a hydrogen (H); this is the N-demethylation step. Refer to the diagram of the DXM molecule in Section 4.2 for the location of the methyl and methoxy groups. "

LD50* börjar omkring 2500 mg för en vanlig människa, men redan långt innan det kan det bli väldigt obehagligt! Är du överkänslig kan du dö tidigare, men även själva "trippen" beskrivs av många som ganska otrevligt.

Man brukar prata om att 1/3 älskar DXM, och 2/3 inte gillar det. Vet inte riktigt om min empirska åsikt stämmer överens med det, men iaf. Många människor vantrivs under ruset, dödsångest o.sv. Därför bör man alltid börja med små doser och jobba sig uppåt. Ett dissociativt rus, som DXM ger, ter sig vädligt specielt.

Hjälp, jag blir varm när jag tar DXM:
Många människor blir väldigt varma av DXM, det är helt normalt. Ha dock alltid koll, blir det väldigt, väldigt jobbigt - ring sjukhuset!

Hjälp, det kliar när jag tar DXM:
Också detta är mycket vanligt, det kan klia något förbannat. Det är inte så mycket att göra åt det. Skall tydligen finnas vissa anti-histaminer o.sv som ordnar detta. Det ska finnas en medecin på apoteket som heter Citrizin som dämpar klådan bra, iaf enligt den här killen: "http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=2542798&postcount=8"

Kan man blanda DXM med andra droger?
Nja, passa er iaf för alkohol och MAO-hämnare som pesten, om ni tagit DXM! Övriga droger lämnar jag obesvarade så länge.

Saxar från en av länkarna ovan:

Citat:
"III.5. What to Avoid Like the Plague
There are a number of drugs and conditions which you should absolutely avoid if taking dissociatives, because they may seriously increase the risk of brain damage or health problems. Here is a partial list of some of the more common ones. This doesn't include the various things which can increase the risk of adverse psychological problems or bad trips; such a list would probably be rather large.

Drugs which may make Olney's Lesions worse:

Yohimbine and yohimbe (and other alpha-2 antagonists) may dramatically increase the brain damage! These should be avoided at all costs.
Major tranquilizers (antipsychotics) may specifically increase damage to certain areas
Anticholinergic deliriants (atropine, scopolamine, and anti-nausea drugs) may increase damage to the hippocampus. This may include antihistamine-anticholinergics including the DXM-antihistamine preparation Coricidin!
Drugs which lower the seizure threshold, and may increase the risk of seizures (this is a very incomplete list):

Antibiotics of certain classes, notably ofloxacin (which can be extremely neurotoxic on its own)
Anticholinergics
Antipsychotics
Bupropion, sold as the antidepressant Wellbutrin and as the "stop smoking" pill Zyban
Caffeine (in large doses; otherwise probably low risk)
GHB and 1,4-butanediol (possibly)
Various unusual drugs, e.g., Absinthe
Drugs which suppress respiration, when high doses of dissociatives are taken:

Tranquilizers (benzodiazepine sedative-hypnotics) in high doses
Barbiturates and methaqualone (Quaaludes)
Alcohol in moderate to heavy doses
GHB and 1,4-butanediol (possibly)
All monoamine oxidase inhibitors (MAOIs) including herbal MAOIs such as Syrian Rue
Concurrent use of too many serotonergic drugs such as selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) and tricyclics, MDMA (ecstasy), tryptophan and 5-hydroxytrypophan (5-HTP), due to risk of serotonin syndrome.
Poor physical condition, which can increase risk of hypertension and Olney's Lesions
Large doses of sugars (like drinking cough syrup) which may increase free radical damage"

Frågor jag vill ha besvarade är bla:

Långvariga skadeverkningar av DXM användande
Kortsiktiga biverkningar och mer om risker
Vanliga upplevelser när man tagit DXM
Vad man ska akta sig för, hur man får rätt Set n Setting
Vilka medeciner som INTE är kompatibla med DXM.
Tips på aktiviteter att göra under trippen
Länkar till bra trippraporter
O.sv, o.sv o.sv! Allt är matnyttigt.

Så snälla, hjälp nu till att bygga en bra FaQ om denna trevliga men också otroligt speciela drog, så kan vi slippa det otroliga spammet här! Säg även till om något är fel i det jag säger, ska försöka fixa källor till allt sedan, har bara inte tid eller ork just nu. Men jag har iaf börjat, och passar nu vidare bollen till er andra forumare...

// Dr.Jekyll

*LD50 = Den mängd då 50% av testdjuren dog.
Citera
2006-02-08, 19:16
Bannlyst
FAQ: DXM (Dextrometorfan) V. 2

Vad är DXM?

DXM används främst som en hostdämpande medicin men kan, som läsaren förmodligen redan listat ut, användas rekreationellt då substansen utöver den hostdämpande effekten besitter förmågan att framkalla hallucinationer och en känsla av att vara stenad. DXM är en dissociativ hallucinogen. Exempel på andra dissociativa hallucinogener är ketamin, PCP och N2O (lustgas). Man brukar säga att DXM är ett mellanting mellan ketamin och PCP, där ketamin är svagast och PCP starkast, främst hälsomässigt men även i vissa fall effektmässigt. Ketamin är att föredra om man har tillgång till det då det är mindre skadligt än DXM och effektmässigt mer åt det psykedeliska hållet.

Vad står förkortningen DXM för?

Dextrometorfan(-hydrobromid). Strukturbild - http://www.anakata.hack.se/index/structures/dxm.JPG

Är DXM lagligt?

DXM är helt lagligt i Sverige och det flesta andra länder (förmodligen hela världen). Det var på tal om att DXM skulle klassas här i Sverige för ett par veckor sedan men det finns än sålängen inga konkreta bevis som talar för det.

Hur ser DXM ut?

Medelstora, platta, rosa tabletter innehållandes exakt 250mg DXM (och 100mg bindningmedel) säljs för tillfället på svenska internetshoppar. I Amerika och det flesta andra länder säljs inte DXM rent varken i pulver- eller tablettform till gemene man utan man får istället halsa hostmedicin i flytande form eller inta gelékapslar med DXM som huvudingrediens tills man uppnår önskad effekt. DXM har sålts i flytande hostmedicin i Sverige.

Hur intar man DXM?

DXM bör intas oralt men det är fullt möjligt att både snorta och injektera DXM intravenöst (intramuskulärt är att föredra istället för intravenöst) men en stor varning utfärdas för det två sistnämnda alternativen, vill du ändå göra det så tar jag ingen som helst ansvar för konsekvenserna det kan leda till - du gör det alltså på egen risk. En del föredrar att pulvrisera tabletterna och "bomba" dem, det vill säga hälla pulvret på en bit toapapper eller rullpapper för tobak (rizlapapper), detta blir lättare för magen att smälta och ska enligt de som går tillväga på det sättet minska risken för eventuella magbesvär och illamående. Hur man går till väga för att tillverka "bomben" när man väl pulvriserat och har pappret framför sig är uppenbart.

Hur mycket ska man ta?

Jag väljer för enkelhetens skull att dela upp doseringen i tre olika steg. Det rekommenderas starkt att läsa igenom om de olika platåerna på DXM då det blir lättare att förstå nedanstående text. De här stegen är tänkta att tillämpas på det rosa tabletterna som säljs i Sverige just, skulle man få tag i DXM i annan form så har jag satt in den "officiella" doseringstabellen precis nedanför.

Läs här - http://www.erowid.org/chemicals/dxm/....shtml#toc.5.2 (punkt 5.2 och ner)

Steg 1

Första gången bör man ta en låg dos (125-250mg totalt), detta är väldigt viktigt eftersom en del personer (~2-5% av befolkningen ungefär) är överkänsliga för DXM på grund av ett enzymfel i magen - det kan sluta riktigt illa om man tar högre doser första gången. Prova låga doser 2-3 gånger för säkerhets skull, efter det, om man känner att man har mått bra så kan man tänka på att ta nästa doseringssteg. Normalt sett så bör man hamna mellan eller på platå ett och/eller två på ovanstående dos. Hallucinationer är väldigt ovanligt förekommande på den här dosen.

Steg 2

Intag av 250mg+250mg (totalt 500mg) till med 20-40 minuters mellanrum. För att det ska uppstå en jämn nivå av DXM respektive DXO (metaboliten av DXM) i kroppen så ska man ta doserna med ett visst mellanrum - generellt sett 20-40 minuter. Man ska alltså inta 250mg och sedan vänta 20-40 minuter till nästa intag (av 250mg till). Normalt sett så bör man hamna mellan eller på platå två och/eller tre på ovanstående dos och det är de platåerna som det flesta användarna av DXM uppskattar mest. Hallucinationer kan och brukar förekomma på den här dosen.

Steg 3

Intag av totalt 750-1000mg med mellanrummen som beskrivs i föregående steg (känns det säkrare så kan du utöka mellanrummen efter varje dos). Det är på de här doserna dissocieringen börjar kännas, kroppen domnar bort (enligt vissa så känns det som om man smälter) och när man blundar så kan det kännas som att man inte existerar alls (död) - en känsla som jag personligen gillar men som det flesta förmodligen avskräckas inför. Normalt sett så bör man hamna mellan eller på platå tre och/eller fyra. Hallucinationer är väldigt vanligt förekommande på den här dosen.

Stegen ska alltså inte tas samma dag.

Man kan allt eftersom minska mellanrummen och experimentera fram till önskat resultat. Ju mer DXM du tar på en gång destå mer av det metaboliseras till DXO och ju mer stenad och dum känner du dig. Utspridda doser resulterar i mer DXM i blodomloppet vilket gör ruset mer psykedeliskt/psykotiskt. En balans mellan de två är att föredra.

Det finns ett steg utöver de tre som redan nämnts som jag inte rekommenderar någon att ta. På doser uppmot 1000-1500mg eller högre kan man uppnå/uppleva en platå som kallas "sigma". Först och främst är det, som med allt annat (inte bara droger), väldigt dåligt för kroppen, psyket och hjärnan att bruka för mycket av något för ofta. Den här dosen är alltså inte direkt hälsosam. Effekterna som kan tänkas uppkomma är total dissociation, grava hallucinationer och overklighetskänslor, total förvirring et cetera. Jag tänker inte utveckla den här biten utan jag utfärdar bara ännu en stor varning. Om man ändå är intresserad så rekommenderar jag att läsa igenom HELA den engelska FAQ:en - http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/dxm_faq.shtml

Den officiella doseringstabellen:

Tröskel - Okänd
Lätt - 100-200mg
Vanlig - 200-400mg
Stark - 300-600mg
Starkare - 600-1500mg
Risk att dö - 2500-20000mg

Vad ska jag göra om en kompis överdoserar?

Om man kan prata med kompisen och kompisen är vid medvetande så är det oftast inga problem, ta det lugnt bara och ta personen utomhus så att han/hon får frisk luft och blir nerkyld. Om du däremot är säker på att det är en riktig överdos (mellan 2500-2000mg) och han/hon är medvetslös - stressa inte, ring efter ambulans utan att oroa dig över konsekvenserna. Be sjukhuspersonalen ta med sig en spruta med naloxon(-hydroklorid). Medans du väntar på att ambulansen ska komma så håll kompisen väl kyld.

Hur kan jag förvänta mig att må?

Effekten av DXM är som med de flesta andra psykedeliska droger mentalt (psykiskt) det vill säga väldigt individuell, men som jag nämt tidigare så får de flesta människor drömlika hallucinationer på/mellan platå tre och fyra. En känsla av eufori på grund av dopaminaktivitet i hjärnan kan förekomma (oftast på de lägre platåerna). De kroppsliga (fysiska) effekterna går däremot beskriva lite grundligare: yrhet, dåsighet, stelhet, bedövning på grund av dissocieringen. Pupillerna kan i vissa fall bli större och man kan få en så kallad "robowalk", det vill säga att man går och rör sig väldigt stelt.

Mer om själva upplevelsen och de olika platåerna här - http://www.erowid.org/chemicals/dxm/...ce.shtml#toc.5

Bieffekter under ruset:

Ingen medicin rekommenderas att ta för symptomen om de uppenbarar sig.

Klåda: Det finns inte mycket att göra åt det här förutom att undvika att "klias tillbaka". Ett bra tips är att knyta nävarna och hålla armarna så långt ifrån resten av kroppen som möjligt så att man åtminstone inte kliar sig med fingrarna. Det har tidigare nämnts att man skulle kunna ta antihistaminer såsom till exempel Citrizin för att dämpa klådan, men detta är inte rekommenderat att ta i höga doser tillsammans med DXM - det kan i värsta fall leda till medvetslöshet och eventuellt död.

Hög kroppstemperatur: Om man känner sig obehagligt varmt så kan man börja med att ta av sig tyngre plagg och dricka kallt vatten. Sitter man i ett instängt rum kan man gå ut och se ifall det är svalare, kan hända att man till och med får gå utomhus. En investering i en tak- eller bordsfläkt är att rekommendera om det inte redan finns tillgänglig. Om det blir extremt obehagligt - ring till sjukhuset.

Magbesvär/illamående: För att undvika det här från första början rekommenderas att man väntar 5-6 timmar från det att man har ätit den senaste måltiden med att ta DXM, eventuell fasta under dagen och ta DXM på kvällen/natten - detta gör även att det slår bättre. Besvären beror oftast på att man har ätit för kort tid före intaget av DXM och/eller att man tar för mycket DXM samtidigt. När/om det väl uppenbarar sig - ligg ner i en säng, ta djupa andetag och undvik hastiga rörelser. Som jag nämt tidigare så kan man bomba DXM:et för att göra det lättare för magen att smälta. Att åksjukepiller skulle kunna dämpa illamåendet har även det diskuterats innan men det är inte att rekommendera då det också är fråga om antihistaminer. Diarré kan förekomma men det är väldigt ovanligt.

Snabba/långsamma hjärtslag / hög/låg puls: Ta det lugnt ^. Oftast är det absolut inte alls farligt då man överreagerar på ljud på DXM och alltså till och med kan höra eko/eller att ljudet "dras ut". Känner man däremot att det verkligen slår fort så kan man be en kompis känna efter. Om det blir extremt obehaligt - ring till sjukhuset.

Stelhet/robowalk: Jag kan tänka mig att en del tycker den här bi/effekten är jobbig. För att förebygga det här så kan man röra på sig så mycket som möjligt under trippen förutsatt att man inte mår illa eller har några magbesvär.

Det viktigaste sättet att förebygga eventuella bieffekter under ruset är att ta det lugnt. Rökning av tobak före, under och effter ruset kan öka risken för bieffekter - rök bara om det verkligen är nödvändigt.
Citera
2006-02-08, 19:16
Bannlyst
Är DXM farligt? Lite om riskerna, lång- och kortvariga bieffekter

Fysiskt: Om man tar DXM dagligen flera månader i sträck på höga doser (det vill säga missbruk) kan det teoretiskt sett ge upphov till så kallade Olney's Lesions (en allvarlig hjärnskada). Missbruk kan även leda till leverskador. Vanligt bruk kan leda till försämrat korttidsminne, inlärningsvårigheter och eventuellt magproblem. Tar man DXM en gång i månaden så är det inga problem alls.

Psykiskt: Eftersom DXM är en hallucinogen/psykedelisk drog så föreligger en risk för diverse olika psykiska "skador" - psykos(er), panikattack(er), depression(er), anti-socialt beteende et cetera. Detta främst vid missbruk dock.

Ta DXM med måtta, för er egen skull. Dissociativa hallucinogener är till skillnad från serotonerga hallucinogener i det flesta fall fysiskt beroendeframkallande, det är emellertid inte bevisat att DXM är det men inte heller motbevisat. Dissociativa hallucinogener skadar även dig fysiskt vi missbruk.

Kan man blanda DXM med andra droger/mediciner?

DXM är farligt och rent utav dödligt i kombination med MAOI:s. SSRI kan om det tas med DXM resultera i serotonin syndrome. Ta alltså inte DXM om du för tillfället går på lyckopiller. Starka antihistaminer bör undvikas då det också rent utav är dödligt i kombination med DXM, svagare antihistaminer kan få dig att må dåligt. MDMA, amfetamin och annan centralstimulantia ska inte heller tas på grund av risken för serotonin syndrome. Alkohol tillsammans med DXM har resulterat i dödsfall. I stort sett kan man säga att cannabis och lustgas är dom enda drogerna som man riskfritt kan blanda med DXM.

Set & Setting:

Eftersom DXM är en introvert (inåtriktad) drog så rekommenderas inte att man tar det tillsammans med för många personer samtidigt i ett för litet utrymme. Ta det helst med en eller två bra vänner och se till att ha bekväma sängar/soffor till hands för alla. Lugn musik är att föredra (chillout, minimalistisk musik, meditationsmusik). Släckta lysen och natt är också att föredra, ett levande ljus räcker som ljuskälla. Radiostationer som rekommenderas - http://213.158.233.199:8090/listen.pls http://www.di.fm/mp3/chillout.pls http://www.mops-radio.org/ http://212.72.186.10:8010/listen.pls

Allmän diskussion om lämplig musik - http://www.flashback.org/showthread.php?t=294939

Syns DXM på vanliga stickprov/urinprov?

Nej. Det har diskuterats huruvidare DXM kan ge falska utslag som opiat men inga konkreta bevis har lagts fram hittills.

Jag har hört att grapejuice "boostar" DXM, är det sant?

Ja, det är sant, huruvidare det funkar bra är individuellt - själv har jag fått en viss effekt av det. Drick ett par glas (modell mindre) 3-4 timmar innan du tar DXM och sen ett eller två glas medans du väntar på att det ska slå. Rekommenderas inte för nybörjare. Jag tänker inte gå in på exakt hur det funkar utan länkar istället till en bra källa - http://www.third-plateau.org/knowledgebase/GFJFAQ.shtml

Är det möjligt att få en avtändning (AT) på DXM?

Ja, om man tar högre doser är det möjligt att få en mildare form av avtändning. Symptomen innefattar bland annat yrsel, stelhet, huvudvärk och dylikt - det kan kännas som ett svagt rus. Det finns värre former av avtändningar och hur de artar sig är det bara att fråga Bullsquid här på forumet om. De värre är väldigt ovanliga. Mer om avtändningen här - http://www.erowid.org/chemicals/dxm/....shtml#toc.6.9 (punkt 6.9)

Vart kan jag läsa om andras erfarenheter på DXM?

Det har sedan den förra FAQ:en öppnats ett nytt delforum här på flashback för oss för oss drogintresserade nämligen "Tripprapporter":

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=160
http://www.flashback.org/showpost.p...81&postcount=4

Ett engelskt tripprapportsindex - http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_DXM.shtml

Länkar/källor:

http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/dxm_faq.shtml (rekommenderas varmt)
http://www.third-plateau.org/

Slutligen vill jag tacka Dr.Jekyll för en ram som jag ändrade och fortsatte efter.

Den officiella svenska DXM-chatten återfinns här - irc://se.quakenet.org/dxmfb - och den drivs av mig och Goofy. Titta gärna förbi!

Bild finnes på de rosa tabletterna - http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/dxm.JPG
Citera
2007-04-03, 16:44
Medlem
Kuyichis avatar
Det här är alltså ett tredje försök till att skapa en vettig FAQ kring DXM. De två tidigare försöken har misslyckats eftersom trådarna spårat ur ganska omgående på grund av folk som tror att man ska skriva av sig när man är bäng i en FAQ-tråd.

För att det här inte ska upprepas en tredje gång kommer jag att vara ruskigt hård på OT i den här tråden. Allt "chattande" och liknande kommer att leda till tillsägelser.

Så. Keep it clean. / mod
Citera
2007-04-04, 16:22
Medlem
Accipiters avatar
Hur går det att snorta DXM?
Citera
2007-04-04, 16:25
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accipiter
Hur går det att snorta DXM?

Det fungerar, det ska tom ge bättre effekt. Tänker prova det någon gång, ser dock inte fram emot det med tanke på smaken. =/
Citera
2007-04-04, 20:12
Medlem
Unoerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Det fungerar, det ska tom ge bättre effekt. Tänker prova det någon gång, ser dock inte fram emot det med tanke på smaken. =/

Ska det? Har aldrig hört om någon som snortat det, måste ju bli sjukt mycket äckligt pulver av bara en tablett
Citera
2007-04-04, 20:36
Medlem
vådkas avatar
Ni som ens tänker på att snorta dxm. Glömm det! Det är det värsta man kan ha i näsan ;p

// Alex & Myten
Citera
2007-04-04, 23:40
Medlem
SkinnyFistss avatar
Ser inte varför man skulle vilja snorta. DXM är ju billigare än lördagsgodis och sjukt lätt att dosera oralt.
Citera
2007-04-05, 06:57
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoerro
Ska det? Har aldrig hört om någon som snortat det, måste ju bli sjukt mycket äckligt pulver av bara en tablett

Precis, lyssna på vådka och skinnyfists - det kommer inte vara behagligt. Jag kan inte säja med 100% säkerhet att nasalt är bättre än oralt, men jag har för mej att det är bättre tillgänglighet nasalt. Om det sedan är värt det är en annan sak. Jag kan ju iaf rekommendera att vara på ett ställe som du kan spy på(alltså helst utomhus).
Citera
2007-04-05, 08:02
Medlem
Hur är det att resa med DXM? Om jag är i USA och köper hostmedecin (Ribotussin) och vill ha med det på flyget, hur mycket kan jag då plocka med mig?
Citera
2007-04-05, 12:34
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stian
Hur är det att resa med DXM? Om jag är i USA och köper hostmedecin (Ribotussin) och vill ha med det på flyget, hur mycket kan jag då plocka med mig?

Nu spekulerar jag bara, men iom att det inte är klassat som varken narkotika eller hälsskadligt i varken USA eller Sverige så borde du rent teoretiskt kunna plocka med dej så gott som hur mkt som helst.
Det finns liksom inte någon maxgräns för hur många päron du får föra in heller, annat än den maximala vikten per person.
Varför ska du förresten köpa massa hostmedicin när du kan köpa tabbar som inte innehåller massa annat skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in