2007-04-03, 13:31
Medlem
Har precis köpt en ny dator, som den gamla kopplat till en 19" platt skärm, och till min 32" LCD.

Med min gamla dator fick jag ut filmerna med rätt upplösning på 32", och över hela TVn. En liten bild på PC skärmen, så att man kunde jobba utan att störa tv bilden.

Nu när jag startar VLC spelaren, får jag ut full skärm på både Pc skärmen och 32", så fort jag gör något, så syns det också på 32", och sen så blir upplösning utdragen, alltså extra "svarta streck" under och ovanför 32" bilden.

Har ett NVIDIA 8800GTS kort, och har försökt ändra alla inställningar som finns, men får ej möjlighet till att ställa in fullskärm till TVn. Om man i grafikkorts inställningarna, trycker HJÄLP knappen, så står det att man kan ändra inställninga under TV/VIDEO, problemet är att jag har inte den möjligheten, inställningarna finns inte där.

Har en äkta Svensk XP pro, Intel dual core2 6600, 4GB internminne, och 8800GTS 640MB grafikkort, alltså, 2 stycken DVI utgångar.

Har även provat att ladda hem nya drivrutiner, men det blir exakt likadant.

//Jesper
Citera
2007-04-03, 15:06
Medlem
"kontrollpaneln" öppna "NVIDA Nview desktop maneger" "sedan skriv bordshantering" sedan "tv guide" next "pal-B" där ser du 3 alternativ-er
1:dualview:markera dena om du vill kolla på ddatan och samtidigt om någon vill jobba med datan ,,skulle rekomendera detta alternativ,,
2mfånga:skriv bordet omfattar sama bild
3:klona : båda tv och din data skärm visar samma bild

sedan "kontrollpaneln" öppna "NVIDA Nview desktop maneger" "sedan skriv bordshantering" sedan det står "sätt på alla nview desktop maneger funktioner genom att klicka på "aktivera" nu kan du spela upp filmen med en media play ex: vlc sen din data skärm sktiveringfältet allså jag mennar vid start .höger klicka på vlc eller den media play som du använder ..peka "nview_alternativ" sen det står skicka fönstret till tv eller din data skräm ..det funkar 100% för mig ..jag kommer med andra lösningar eftersomm jag har samma grafikkort..om du inte kan se "NVIDA Nview desktop maneger" på "kontrollpaneln"då ska du köra ASUS skivorna
Citera
2007-04-03, 17:01
Medlem
Har provat allt det där, och jag får inte fram som du skriver;

höger klicka på vlc eller den media play som du använder ..peka "nview_alternativ" sen det står skicka fönstret till tv eller din data skräm ..det funkar 100% för mig ..

Nvidia desktop funktionerna är aktiva, och jag har nu klonat skärmen, och då blir det som jag skrev innan, om jag kör dual view, så får jag bara bakgrunden på TVn, och inte någon ikon.

//Jesper
Citera
2007-04-03, 17:12
Medlem
ok ..om du har markerat klona ..gör så här då..öppna filmen med två mediaspelare samtidigt.
eller om du ser bara backgrunden ?mennar du ser du din data skärm på tv .ser du vilken bild du har på skrivborden ..då funkar den med "nview"..allså det bara att dra bilden till tv ..allå din tv ligger i högerhan om du drar filmen till högerhan som mkt som möiligt så kommer filmen till tv ..
Citera
2007-04-03, 18:31
Medlem
Det funkade och då kunde jag ställa in rätt upplösning på TVn, men hur får jag filmen att starta på TVn direkt ?

//Jesper
Citera
2007-04-03, 18:57
Medlem
vet inte ,,jag har en trådlös mus så att jag kan ha den vid soffan när jag kollar på filmer
Citera
2007-04-04, 07:08
Medlem
Men det konstigaste är, att jag med den gamla datorn, kunde klona skärmen, men spela upp filmen automatiskt med helskärm på TVn, och bara en liten bild på PC skärmen, och samtidigt jobba med PCn, utan att störa TVn. Kunde klicka ner filmen, så att den inte syntes på PCn, men fortfarande fullskärm på TVn.

//Jesper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in