Citat:
Ursprungligen postat av Schadenfreude
Jag har fått uppfattningen att det är rätt skralt på er sida med att läsa sådan litteratur. Doorkey har väl t ex sagt rakt ut att han inte läser sånt "skräp", ungefär. Men om du nu har läst revisionistisk litteratur så är det ju absolut positivt.
Jag har en fråga, men jag tar det i PM så blir det inte mer OT.
Mitt svar blir liknande d00rkeys, då jag läst och sett en hel del revisionistisk material genom åren, men givetvis inte allt.
Det jag sett hört och läst har hela tiden visat sig vara mer eller rökridåer, vinklade påståenden, felaktiga slutsatser, ren smörja och så ofta helt uppenbart försök att släta över och dölja de brott som nazisterna gjorde under sin tid vid makten och under WW2, och då både mot judar och andra minoriteter eller oönskade, liksom mot sitt eget folk.
Så, idag så känns det inte särskilt frestande att fortsätta att plöja igenom allt som revisionisterna kastar fram, för det är ju bara upprepningar i någon variant på det som redan är gammalt och motbevisat sedan länge.
Skulle de mot förmodan verkligen hitta något väldigt viktigt som verkligen skulle kunna påverka den etablerade historiebeskrivningen om förintelsen och styrka deras egna påståenden, så lär vi garanterat inte kunna undgå att få höra om det då det skulle hamna i all media. Och visar det sig då att de nya uppgifterna verkligen håller vatten så kommer de också att få genomslagskraft. Svårare än så är det inte. Och får de inte genomslagskraft så är det för att de liksom i princip alla tidigare revisionistiska påståenden helt enkelt inte håller vatten utan visar sig vara samma försök till rökridåer som tidigare.
Dr Tinnitus