• 1
  • 2
2007-04-02, 13:23
Medlem
Drows avatar
Hej, jag har funderat på att installera någon av de nyare distarna av linux.. är det vanligt att dessa stödjer nyare spel?
Citera
2007-04-02, 13:25
Medlem
kurdiss avatar
Nej dom stödjer inga spel alls, oavsett vad för dist det är. Men du kan med lite trix och 2a handsprogramvara kunna få igång en hel del spel, dock inte utan blod svett och tårar.
Citera
2007-04-02, 14:05
Medlem
lill-mes avatar
Det finns inga spel som färdiga stöds av linux. Men dock som ovam, med lite slughet och kunskap kommer du långt
Citera
2007-04-02, 14:16
Medlem
Mammons avatar
Det finns linuxklienter för spelet Unreal tournament 2003 (och 2004).
Citera
2007-04-02, 14:17
Medlem
Men oj vad fel ni har...

Ubuntu Feisty Fawn har ju Open Arena samt Nexuiz i sitt repository... opensource... gratis... bara till att tanka...
Citera
2007-04-02, 14:31
Medlem
von Schmerzs avatar
Det är det här som är linux stora nackdel och som gör att det aldrig kommer att slå igenom som operativsystem ute i stugorna trots att det på de flesta punkter är bättre än windows, spelen man har att välja på är antingen tio år gamla eller kräver mer tid med installationen än man får ut speltimmar.

När spelbolagen börjar släppa spelen portade till linux samtidigt som till windows kommer det att hända saker.
Citera
2007-04-02, 14:40
Medlem
att säga att många spel finns till linux vore fel, men det är iaf inte så att det inte finns några spel alls.

t.ex har ID för vana att släppa alla sina titlar även för linux. sen finns det en del indie spel som utvecklas främst för GNU baserade system som Battle for Wesnoth och supertux. men dom är ju inte i samma liga som spelen från dom stora företagen när det kommer till tekniken.
Citera
2007-04-02, 16:40
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Cedega har väl en del spel som man kan leka med och så får ni ju inte glömma Tux Racer och TripleA
Citera
2007-04-02, 23:23
Medlem
unikums avatar
Testa gärna Cube också!
Citera
2007-04-02, 23:26
Bannlyst
Jag säger bara Cedega, eller ifall man så vill Wine, fast cedega är både simplare och bättre
Citera
2007-04-03, 11:28
Medlem
Redbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adisbladis
Jag säger bara Cedega, eller ifall man så vill Wine, fast cedega är både simplare och bättre
"bättre"? Vad är det som är bättre? Förutom att de är nischade mot simulering av DirectX ser jag inget som är "bättre". Och hurvida DirectX simulering är något bra eller inte... ja i det tvistar de lärde
Citera
2007-04-03, 11:39
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbeard
"bättre"? Vad är det som är bättre? Förutom att de är nischade mot simulering av DirectX ser jag inget som är "bättre". Och hurvida DirectX simulering är något bra eller inte... ja i det tvistar de lärde

Jag vågar fan säga att Wine är SÅÅÅ mycket bättre än Cedega på allt förutom två saker:
1. Cedega har sitt Point2Play
2. Cedega har stöd för kopieringsskydd.

Annars så har Wine kommit LÅNG väg senaste månaderna med DX patcher som har haglat in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in