Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-02, 12:04
  #1
Medlem
lepops avatar
Vilka svenska partier är emot ett turkiskt medlemskap i EU?
(Förrutom ND)...Eller vilket parti ska man då rösta på i EU-valet?
Citera
2007-04-02, 12:30
  #2
Medlem
Rekommenderar dig att söka på partigrupperna i Europaparlamentet och politiska partier på europeisk nivå. Exempelvis Europeiska folkpartiet där moderaterna har medlemskap.

På rak arm kan jag säga att enda partigruppen jag vet som garanterat är emot Turkiet är "Unionen för nationernas Europa" & deras parti "Alliansen för nationernas Europa" med rasism som värdegrund.

http://www.uengroup.org/

Annars om du är ute efter seriösare alternativ, där dessutom svenska partier ingår, så är väl de flesta ledamöterna i parlamentet för att ställa ett krav på Turkiet att de ska erkänna folkmordet på kristna armenier för att få bli medlem.
Citera
2007-04-02, 12:48
  #3
Medlem
lepops avatar
Jag är själv mycket positiv till EU och EMU men är starkt emot Turkiet i EU.
Jag undrar alltså vilka svenska partier som sitter i europaparamentet som motsäger sig ett turkiskt medlemskap utan pardon?
Citera
2007-04-02, 13:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Jag undrar alltså vilka svenska partier som sitter i europaparamentet som motsäger sig ett turkiskt medlemskap utan pardon?

Inga.
Citera
2007-04-02, 13:51
  #5
Medlem
dhimmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
På rak arm kan jag säga att enda partigruppen jag vet som garanterat är emot Turkiet är "Unionen för nationernas Europa" & deras parti "Alliansen för nationernas Europa" med rasism som värdegrund.

http://www.uengroup.org/

.


Med rasism som värdegrund, hej hopp idiot!
Citera
2007-04-02, 16:16
  #6
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apatisk
Inga.

Så du menar att exakt alla svenska partier vill ha Turkiet i EU?
Citera
2007-04-02, 16:45
  #7
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Så du menar att exakt alla svenska partier vill ha Turkiet i EU?
Samtliga partier som är för EU är det, ja.
Citera
2007-04-02, 16:55
  #8
Medlem
#Svenska partier som är emot Turkiet i Eu? #
#Samtliga partier som är för EU är det, ja.#

det är väl ganska självklart igentligen att civiliserade stater inte vill ha en massa islamska terrorister som far runt,, skulle man släppa in turken då blir det ju fritt fram för samtliga mujahediner i värden att ta sig in genom turkiet,,

att dom partier som inte vill vara med i EU är det ju lika självklart att för5söka söndra eu inefrån gennom att sprida terror och misstänksamhet
Citera
2007-04-02, 17:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dhimmi
Med rasism som värdegrund, hej hopp idiot!
I fallet Turkiet ja. Hur förklarar Du annars resonemanget att de inte vill vara medlemmar i EU men ändå inte drar sig för att vilja förbjuda ett annat land att gå med även om de i framtiden skulle uppfylla kraven för ett medlemskap?

Var någon så kallad nationalistisk partigrupp som motsatte sig bulgarien och rumäniens medlemskap men som fick representation tack vare deras mandat. Här snackar vi dubbelmoral.
Citera
2007-04-02, 17:55
  #10
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
I fallet Turkiet ja. Hur förklarar Du annars resonemanget att de inte vill vara medlemmar i EU men ändå inte drar sig för att vilja förbjuda ett annat land att gå med även om de i framtiden skulle uppfylla kraven för ett medlemskap?

Var någon så kallad nationalistisk partigrupp som motsatte sig bulgarien och rumäniens medlemskap men som fick representation tack vare deras mandat. Här snackar vi dubbelmoral.

Fast tack vare Bulgarien och Rumänien får vi fler nationalister i EU
Citera
2007-04-02, 18:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Fast tack vare Bulgarien och Rumänien får vi fler nationalister i EU
Rent objektivt är de väl inte så värst nationalistiska. De är väl inte direkt vad jag skulle kalla värdiga representanter för sina länder. Knacka homosexuella och anarkister kan man göra även med ett europeiskt medlemskap som dessutom kan förbättra levnadsstandarden för medmänniskorna i landet. Många av de postkommunistiska länderna i Europa har en ultrareaktionär gruppering som inte bara är emot öststatsarvet utan också emot oss i väst. Varför tycker du om dom?
Citera
2007-04-02, 20:32
  #12
Medlem
Idiotländer som Turkiet ska INTE tillåtas nån jävla gemenskap eller närhet med oss riktiga människor. Om man låter vidriga diktaturer komma in i unionen så slutar det på precis samma sätt som med FN, de som förbundet skapades för att motverka tar över det.

FN:s senaste snilleblixt.
17 av 47 länder i Human Right Council är muslimska.

4. Expresses deep concern that Islam is frequently and wrongly associated with human rights violations and terrorism;

8. Stresses the need to effectively combat defamation of all religions, Islam and Muslims in particular especially in human rights forums;
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback