Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-01, 14:42
  #13
Avstängd
thc__stoneds avatar
inget farligt med hög puls, rök lite mer bara
Citera
2007-04-01, 20:07
  #14
Avstängd
Du kan vara pollenallergiker... Oftast så är folk som mår dåligt av att röka cannabis pollenallergiker, så du kan prova att äta antihistaminer som t.ex. lergigan.
Citera
2007-04-01, 20:17
  #15
Medlem
enter user names avatar
Jag får också sjukt hög puls, vad som hjälper då är att gå ut och gå.
För då känner man inte det på samma sätt.
Citera
2007-04-01, 23:13
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enter user name
Jag får också sjukt hög puls, vad som hjälper då är att gå ut och gå.
För då känner man inte det på samma sätt.


Alltså jag tror inte att nån vet hur hög min puls var ..
mina kinder skadade av pulsen , jag kundek nappt röra mig var tvungen att stå sitll för att minska lite på den..kändes som att mitt hjärta skulle sprängas , har träningsverk i bröstmusklerna nu också dagen efter
hahahaha fan ska aldrig röka igen =P
Citera
2007-04-01, 23:48
  #17
Medlem
Jo det ska du. Men rök mindre, det kommer bli såå bra
Citera
2007-04-02, 00:06
  #18
Avstängd
xamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bwarbalder
Alltså jag tror inte att nån vet hur hög min puls var ..
mina kinder skadade av pulsen , jag kundek nappt röra mig var tvungen att stå sitll för att minska lite på den..kändes som att mitt hjärta skulle sprängas , har träningsverk i bröstmusklerna nu också dagen efter
hahahaha fan ska aldrig röka igen =P

Låter som hjärtklappning du..
Citera
2007-04-02, 00:10
  #19
Medlem
Vrövhåls avatar
Om jag förstått det rätt så sänker THC blodtrycket vilket gör att man som en bieffekt får högre puls. (Inte helt hundra på om det är sant?)
Hur som helst så är det ju inte farligt att ha hög puls.
Det är nog så att cannabis är en drog som man antingen älskar eller hatar, de som tycker det är jobbigt med hög puls blir nog aldrig riktigt "hooked" på ganja.
Citera
2007-04-02, 09:44
  #20
Avstängd
realnicks avatar
Röker man för mycket första gången för dagen så brukar man få ganska hög puls. Sen nojjar vissa lättare än andra och när man väl börjat nojja blir det en riktigt ond cirkel vilket leder till högre puls, mer nojja, högre puls osv... Rök lite mindre istället. Efter några spliffar brukar man kunna röka oändliga mängder utan att märka av förhöjd puls.

Ett annat tips är att äta ordentligt innan och vara utvilad ifall man är orolig. Har märkt att jag kan få hjärtklappningar om jag sovit dåligt och tänder en fet, men det är kanske individuellt.
Citera
2007-04-02, 14:05
  #21
Medlem
lakritspipans avatar
Ett extremt lätt sätt att bli av med hög puls och hjärtklappning på är att ta nån betablockerare som t.ex. Inderal typ 30-60 minuter innan du röker och vips så är problemet borta förutsatt att du tagit en tillräcklig dos. 20-30 mg brukar räcka i detta syfte, iaf för mig. Är du den nojjiga typen eller har problem med ångest så släng i dig nån benso också

Ett naturligare alternativ är att börja träna, ju bättre form man är i ju mindre risk är det att få jobbig hjärtklappning när man röker.
Citera
2007-04-02, 20:14
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lakritspipan
Ett extremt lätt sätt att bli av med hög puls och hjärtklappning på är att ta nån betablockerare som t.ex. Inderal typ 30-60 minuter innan du röker och vips så är problemet borta förutsatt att du tagit en tillräcklig dos. 20-30 mg brukar räcka i detta syfte, iaf för mig. Är du den nojjiga typen eller har problem med ångest så släng i dig nån benso också

Ett naturligare alternativ är att börja träna, ju bättre form man är i ju mindre risk är det att få jobbig hjärtklappning när man röker.


Receptfria läkemedel ? är det inte farligt att ta sånt innan man röker ?
förresten , säge ni att det jag fick är helt ofrligt ? alltså det går bara inte , hela min kroppa skakade pulsen var så obeskrivligt hög.
Citera
2007-04-02, 20:18
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bwarbalder
Receptfria läkemedel ? är det inte farligt att ta sånt innan man röker ?
förresten , säge ni att det jag fick är helt ofrligt ? alltså det går bara inte , hela min kroppa skakade pulsen var så obeskrivligt hög.


Jag citerar mig själv nu..
Detta påvigvk i 10 timmar , mer ellerm idnre ,kinderna skakade i en 2 minuter , resten av tiden var det midnre puls men fortfarande jälvigt hög... kunde inte sova heller på hela natten för hjärtat slog så hårt innan man somna... var tvungen att hålla mig vaken tills jag va så trött att jag inte kunde göra nåt nanat än sova
Citera
2007-04-02, 20:20
  #24
Medlem
Avva66s avatar
Det är ju bara nojja det mesta, inte konstigt att cannabis får så dåligt rykte.
Man får lite hjärtklappning, och eftersom man lätt nojjar på Cb så hetsar man upp sej,
och det gör saken bara värre. ibland kan jag känna bröstsmärtor också, det är oftast magen som spökar, man blir ju lite godissugen.

Citat:
Ursprungligen postat av bwarbalder
vad kan det bero på , asså pulsen ?
Cannabis sänker blodtrycket, vilket höjer pulsen.
Det går helt enkelt lättare för hjärtat att pumpa runt blodet.

Har du problem med lågt blodtryck så ska du kanske inte röka Cb öht.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback