Citat:
Ursprungligen postat av
Budd4h
Har haft lite problem med stress i en period som jag börjar få lite bukt med, dock så tar det ju ett tag för kroppen att ta sig ur stressläget och det som jag känner av det mest på är sömnen. De kvällar som jag lyckas stressa ner bra så somnar jag ofta okej, men vaknar flertalet gånger under natten. Kan det vara värt att testa långsamutlösande Melatonin då?
Japp. Du kan testa kombinera time-release med en vanlig ifall du har insomningsproblem. Fortsätt läs så utvecklar jag mer i svaret nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Jag experimenterar fortfarande med medlet. Jag tar det enbart som insomningsmedel. För mig ett effektivt sådant.
Men det får mig att vakna efter fyra fem timmar. Absurt nog! Flera här har den erfarenheter, medan andra sover en hel natt.
Sen tar jag det i pulverform numer. Delat plastkapslarna och hällt ut det i en burk. Tar en slick med tungan. Så får jag den pyttemängd som faktiskt bara behövs! Kan tyckas vara primitivt, men funkar.
Prolongatum eller time release, tabletten, den som löser upp sig först i tarmen Cicadin funkar inte för mig. Men verkar göra det för andra.
Melatonin har en väldigt kort halveringstid i kroppen. Kombinera det med time-release så löser det problemet med att du vaknar. Circadin är dock väldigt lågt doserad, i synnerhet om du ska ha det för att somna på. Själv tog jag Natrol 3mg för insomning + 5mg time-release mot uppvaknandet i natten. Den enda nämnvärda biverkning jag märkte av var att jag svettades mer på natten. Med det sagt har jag bytt ut melatonin mot CBD. För min del fungerar det utmärkt. Bifogar länk så ni kan läsa på.
https://www.huffpost.com/us/entry/us_59b013e9e4b0c50640cd63a0