Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-28, 14:33
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagen
jag har inte själva en mandolin, men i affären där jag har kollat, och där dom säljar båda franska och japanska modeller, annbefaler de flesta den billiga japanska.
OK. Tyvärr ser jag inte så många japanska modeller på den svenska marknaden.

~Paul~
Citera
2007-03-28, 14:44
Medlem
mws avatar
Bara gå in på Verner & Verner & prata med säljaren !. Om dom inte har den på lager plockar dom hem den åt dig så du får titta på den !.
Citera
2007-03-28, 15:33
Medlem
jugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
OK, de såg väldigt bra ut. Den för 1.695:- verkar vara den mest prisvärda. Tyvärr är den dyraste antagligen avsevärt bättre. Men sicket pris - nästan tre lappar??

Hur som helst, tack för länken!

~Paul~

Man lär ju få skiva en hel del för att få valuta för dom pengarna.
Citera
2007-03-28, 16:33
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mw
Bara gå in på Verner & Verner & prata med säljaren !. Om dom inte har den på lager plockar dom hem den åt dig så du får titta på den !.
OK, skall ske. Får se vad de har i rockärmen

~Paul~
Citera
2007-03-28, 16:36
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugge
Man lär ju få skiva en hel del för att få valuta för dom pengarna.
Å andra sidan. Om den håller en livstid så är den värd pengarna. Liksom min mors (och numera min) spetzle-formare : http://rightwingnation.com/wp-conten...tzle_maker.jpg

~Paul~
Citera
2007-03-29, 02:01
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att det är en väldigt praktisk grunka. Arbetet går avsevärt fortare än med kniv och resultatet blir bättre. Så här skulle jag vilja att min mandolin såg ut:
http://images.amazon.com/images/P/B0...1.LZZZZZZZ.jpg

~Paul~

Den jag såg på Verner & Verner var ganska lik, dock snedställt blad = längre skär!
Citera
2007-03-29, 08:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Den jag såg på Verner & Verner var ganska lik, dock snedställt blad = längre skär!
OK, det låter ju jättebra. Skall absolut kolla in den. Vet du kanske vad den kostade?

~Paul~
Citera
2007-03-29, 13:46
Bannlyst
Citat:
OK, det låter ju jättebra. Skall absolut kolla in den. Vet du kanske vad den kostade?

~Paul~

Var själv sugen på den, har för mig att den kostade någonstans runt 1500 - 2000 SEK.
Citera
2007-03-29, 13:55
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Var själv sugen på den, har för mig att den kostade någonstans runt 1500 - 2000 SEK.
OK J. Det betyder att den kostar lika mycket som den som jag hittade på nätet. Det betyder att det i praktiken är billigare eftersom man slipper diverse avgifter. Tack än en gång J.

~Paul~
Citera
2007-03-29, 23:16
Medlem
Mandolin - finstrimling?

Ursäkta min okunnighet och att det blir lite OT.

Kan man använda en mandolin till julienne/finstrimling? Får aldrig till det, blir för tjockt. Har nu bestämt mig för att hitta ett redskap som så att säga fixar det hela åt mig.

/T.T.
Citera
2007-03-30, 08:21
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Thief
Kan man använda en mandolin till julienne/finstrimling?
Ja, det går alldeles utmärkt. Dock får man köpa en mandolin som har den utrustningen. Det finns ju enkla mandoliner som endast skivar (en sådan har jag redan. Värdelös).

~Paul~
Citera
2007-03-30, 13:22
Medlem
Lady Bugs avatar
Den här har jag hört från matlagningskunniga att den ska vara bra:

http://www.ipp.no/V_slicer_S.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto