• 1
  • 2
2007-03-27, 00:08
Medlem
Jag visste inte var jag skulle lägga denna, men jag testar här.
Får jag inte svar inom en timme testar jag i ett annat forum här på flashback.
Guarana, vilka bieffekter kan det ge?
Och om man blandar det med alkohol, then what?
Tog två st 400mg'are tidigare ikväll (Supercaps), efter det har jag druckit kanske 3-4 öl och cider. Tog två till nu, och tuggade sönder dem och drack ett glas rött vin till.
Vi tänkte se om nåt hände, och mycket piggare blev jag. Även lite light-headed..
Men för att återgå till frågan, kan man dö på detta?

Svara
Citera
2007-03-27, 00:23
Medlem
Är inte det bara vanligt koffein?
Citera
2007-03-27, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullärd
Är inte det bara vanligt koffein?
Nej nej, guarana och koffein är skilda saker, vad jag vet iaf..
Eller egentligen kan jag inte säga att det är så, för jag vet inte riktigt ändå.. haha..
Citera
2007-03-27, 00:36
Medlem
West-ens avatar
Nej det är precis samma sak. Kaffe innehåller koffein. Té innehåller koffein men kallas då tein men det är ändå samma jävla koffein. Guaraná innehåller koffein men då kallas det guaranine. Det är dock exakt samma koffein som i kaffe.
Allt annat är bara myter, punkt. Så blanda hur du skulle blanda med kaffe!
Citera
2007-03-27, 01:37
Medlem
knivhippies avatar
Yes box. Guarana är exakt samma sak som kaffe mm, bara att det inte kan ge magsår...
Citera
2007-03-27, 02:25
Medlem
Ado0s avatar
Klart man kan dö på de, bara du tar tillräckligt mkt, men om du tar lite åt gången så bör du ju märka att du börjar må as långt innan du kommer mot dödliga doser..
Citera
2007-03-27, 10:16
Medlem
dumms avatar
Dödlig dos vanligt kaffe ligger runt 50 koppar i a f =)
Citera
2007-03-27, 10:38
Medlem
Okej, ska summera saken för er, vad som hände.
Top Formula Guarana Supertabs, 400mg. Guarana extrakt 22% 400mg, ger 88mg koffein.
Rekommenderad dos: 1-2 st vid behov.

Som jag berättade svalde vi två med nån öl, sen efteråt tuggade vi sönder två med en ipren och svalde.
Jag var pigg hela kvällen, somnade vid 4-5 kanske, och jag håller på att kliva av en förkylning och då brukar jag sova i genomsnitt 16-18 timmar per dag om det är en tung förkylning.
Min polare slog i sig två till innan vi skulle sova, runt 3 tiden kan jag tänka mig.
Efter det började ett helvete.
Han hade suttit och skrikit i sin mic över msn i tre timmar innan, och hans flickvän låg och sov i sängen, en meter bort.
Han hade väckt henne 4-5 gånger, hon skulle upp tidigt till skolan så hon blev grinig.
Till slut kom vi i säng för hon klagade så, jag var relativt lugn och tyst, men efter att han tagit de där två, blev han helt jävla sjuk i huvudet.
Vi hade kommit överens om att gå ut och ta en promenad i natten, så vi skulle låta henne somna först, men han låg där i sängen bredvid henne (jag i soffan på andra sidan rummet) och andades VÄLDIGT ryckigt, högljutt och tvekande, och gnydde satan... Ropade hennes namn och shit. Till slut lackade hon efter många om och men, och gick ut i köket, då frågade jag vad i helvete han höll på med, då sa han "Jag fick henne att flippa "
Sen kom hon tillbaka, han började igen, och hon lackade ur totalt och gick och la sig i fotöljen istället, hans rum fungerar även som vardagsrum i lägenheten.
Jag tänkte, "Det är säkert ett sätt för att vi ska kunna gå ut eller nåt" så jag gick fram till honom och sa att om han inte skärpte sig skulle jag ta med han ut på en promenad så han fick frisk luft etc. etc. etc.
Han låg bara där och yrade om "Morfar" eller något och var allmänt störd, så jag tröttnade. Innan jag skulle gå och lägga mig igen sa han:
"Du! Leta upp min flickvän åt mig sen kan vi gå ut och gå!" Jag svarade, "Hon ligger i fotöljen", han mummlade några sekunder till, skuttade ur sängen och bar henne tillbaka till sängen från fotöljen.
Sen låg han där och viskade/gnydde hennes namn och sa något i stil med "Varför är du så?" "Vad har hänt?" och såna grejer.
Till sluta lackade hon ur totalt, ungefär 10-20 gången under denna natt (gudomligt tålamod måste jag säga, jag är mycket imponerad av henne), och började gråta och sa att om inte hon fick sova nu så skulle hon ringa en kompis och sova där istället. Det blev totalt kaos, han försökte trösta och hon verkligen stört-grät.
Jag passade på att gå på toaletten, hänga lite i köket och titta på utsikten, borsta tänderna och göra annat på toan, en extra gång bara för att komma bort för jag pallade inte deras fight där.
När jag kom tillbaka hade det dämpats till viskningar, och han låg och tjatade om att hon skulle ligga så skönt som möjligt, sen blev det tyst.
Efter ungefär 30min somnade jag.
JAG HATAR MÄNSKLIGHETEN!
Funderar nästan på att kasta in detta i psykologitråden, så jag får hjälp med utvärdering...
Citera
2007-03-28, 18:29
Medlem
så man blir cp av koffein?
Citera
2007-03-28, 20:04
Medlem
men snälla.. lägg ner! jävla fjant bara!
Citera
2007-03-28, 20:41
Medlem
kultingens avatar
Akta er för chokladkakor, kan innehålla upp till 20 mg koffein, inte roligt att snea på...
Citera
2007-03-29, 00:06
Medlem
Hmmm.... det luktar lite banan placebotråd ... men vem vet, det kanske bara är för att jag just tröck upp en banan i röven
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in