2007-03-26, 21:16
Medlem
Sitter och blir helt galen på microsoft. Har ominstallerat XP på en dator jag fick i helgen men när jag ska aktivera min produktnyckel och datorn "kontrollerar anslutningsmöjligheter" får jag svaret att datorn inte kan ansluta till servern och att jag borde kontrollera min internetanslutning! Men ALLT annat på internet funkar. Bara microsofts jävla aktivering som fuckar sig. Hur löser jag det?
Citera
2007-03-26, 21:36
Medlem
Fascists avatar
Sitter du bakom en router? Kolla vad den har för MTU. Ställ in MTU på 1480, om det fortfarande inte fungerar, prova sedan 1462 samt 1400, respektive.
Eller aktivera över telefon.
Citera
2007-03-27, 22:49
Medlem
Detta är verkligen skitskumt! Har nu provat att stänga av windowsbrandväggen helt och avinstallera min brandvägg, kopplat direkt i modemet istället för genom routern, provat 3 olika nätverkskort i olika pci portar och t.om. kört hårddisken i en annan dator. Inget funkar! Ska prova att ominstallera XP igen och se om det funkar efter det. Annars vet jag inte vad..
Citera
2007-03-27, 23:07
Medlem
hallå, det går väll o ringa ju.
Jag tyckte det var jätte läskigt. Man trodde man skulle få prata med nånn. JAg försökte vänja mig vid tanken i en timme, sedan ringde jag. Det var en robottant (ahaha) och det var jätte tufft.
Gär dä. de ä lite speciellt alltså lixom. ge upp om internetregistrering.

såå ring nu och "prata" med robottanten
om det itne går och ringa då så fattar jag inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in