2007-04-22, 03:57
Medlem
Jackthehammers avatar
Deklarationen?

Ja vad skriver ni egentligen under övrigt?

I år tänkte jag klämma till med samma som jag gör varje år; att jag helt enkelt inte är beredd att betala för flyktingpolitiken samt det höga biståndet och slutligen alla jävla myndigheter som Sverige måste ha rekord i att ha.

Det här skrev jag under övrigt:

"Då Sverige utan konkurens har flest myndigheter av alla länder, varav hälften är onödiga, skulle jag vilja ha pengar tillbaka för det.
Jag skulle också vilja ha pengar tillbaka för allt bistånd jag jag har givit. Vidare skulle jag också vilja ha pengar tillbaka, då jag inte har någon lust att betala för flyktingar som kommer till Sverige"

Nå, vad skriver ni?

För ni skriver väl något?

Och sorry till Moderatorn om jag placerat den här tråden fullständigt fel

Jag reserverar mig för evl. stavfel, då klockan är snopp-mycket, och skall knalla i säng tänkte jag...
Citera
2007-04-22, 11:05
Medlem
Rob Halfords avatar
Övriga upplysningar.

Brukar använda ruta 14 till att skriva följande:

”Använd gärna mina pengar till att köpa nya stridsvagnar eller attackhelikoptrar. Mina pengar får dock inte användas till att bekosta mångkulturen”
Citera
2007-04-22, 12:12
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Brukar skriva "Fuck off"

Nej men seriöst, kanske borde skriva något såsom ni skrivit.

/Sopparn
Citera
2007-04-22, 12:41
Medlem
CaptainNemos avatar
Har totalt missat det. Skall leta upp någon fras som har innehåll och låter bra.
Citera
2007-04-22, 13:25
Medlem
dhimmis avatar
Skriver inte något sådant som kan väcka Skatteverkets intresse att börja specialgranska mina andra avdrag.
Citera
2007-04-22, 13:31
Medlem
Syrons avatar
Jag skriver ingenting, tycker det är onödigt att slänga in politiska kommentarer till anställda som inte har med skattepolitiken att göra och inte kan ändra något av det som de kräver dig på.
Citera
2007-04-22, 14:48
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhimmi
Skriver inte något sådant som kan väcka Skatteverkets intresse att börja specialgranska mina andra avdrag.
Haha, låter som en bra fras att skriva ner!
Citera
2007-04-22, 15:40
Medlem
Astralplasmas avatar
Avbetalning av kvarskatt.

Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMat
Jag har fått kvarskatt på ca 7000:- då jag förra året sålde massa fonder + att jag endast studerade.
Nu undrar jag om man kan dela upp inbetalningarna och hur lång tid man har på sig att betala av? Kan man göra en avbetalningsplan med skatteverket kanske?

Jag fick tipset av skatteverket själva, att man har till den 31:dec, på sig att betala in kvarskatt i mindre summor, sista kravet i dec är en faktura med en röd pil på, som säjer att ärendet går till kronofogden om du inte betalar.
Skatteverket gör en sammanställning av inbetalad restskatt 2: helgen i januari,har jag för mej det var.
Så här har jag själv löst mitt ständigt återkommande problem.
Kolla för skäkerhets skull med ditt lokala tjyverikontor.
Citera
2007-04-22, 19:11
Medlem
Troians avatar
Jag gjorde vinst på min bostadsrätt som jag sålde förra året (har inte återinvesterat det i nytt boende). Måste nu skatta för vinsten... Under tiden jag hade lägenheten renoverade jag badrummet för 5 000, tyvärr har jag inte kvar kvittot. Kan man försöka ändå?
Citera
2007-04-22, 22:40
Medlem
MoonieZs avatar
"För övrigt anser jag att skatten är för låg i år igen. Vänligen korrigera det i nästa års deklaration."

Nej, det skriver jag inte men det kanske vore något att tänka på i år.

När jag tänker efter har jag nog inte ens noterat att det finns en ruta för Övrigt.
Citera
2007-04-23, 02:54
Medlem
Photechs avatar
Om man planerar att dra av för resa till arbete och ta i lite (dynga på ordentligt)..

För att vara helt ärlig, om man nu ska fuska till det hela ordentligt.. På vilket sätt bör man deklarera för att minimera risken, internet eller papper?
Citera
2007-04-23, 08:49
Medlem
"Tack för i år, nu ska jag till min brud och få ett annat avdrag".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in