Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-23, 16:44
  #1
Medlem
Gizmokvacks avatar
Päronen kollar visst på lägenhet i centrala märsta, Södergatan om jag inte har helt fel.

Frågan är om det är någon på FB som har koll på området?
Vad är det för människor som bor där? Är det stökigt? Hur ser området runt centrala märsta ut?
Tänkte höra med folket här innan jag åker dit.



ps. Om jag har postat i totalt fel avdelning eller om det redan finns en tråd som jag missat så är jag tacksam för länkar .
Citera
2007-03-23, 16:57
  #2
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmokvack
Päronen kollar visst på lägenhet i centrala märsta, Södergatan om jag inte har helt fel.

Frågan är om det är någon på FB som har koll på området?
Vad är det för människor som bor där? Är det stökigt? Hur ser området runt centrala märsta ut?
Tänkte höra med folket här innan jag åker dit.



ps. Om jag har postat i totalt fel avdelning eller om det redan finns en tråd som jag missat så är jag tacksam för länkar .


Fråga Xallo. Han verkar ha koll på sthlms förorter. Tar tydligen pendeltåget dit också. Eller till sundbyberg iaf. Knarkar det gör man i märsta tydligen
Citera
2007-03-23, 17:12
  #3
Avstängd
pettson3816s avatar
Jag bor i centrala Märsta.. jobbar på arlanda, så mest för bekvämlighetens skull. Kan säga att det är en del stök här om nätterna, samt div. patrask som lufsar omkring på nätterna, men det verkar ju höra till varje förorts prblem nuförtiden. Så man får vad man räknar med. Alltså, du behöver ju inte gå ut med rädsla för att bli nedhuggen på natten, det verkar mest vara interna uppgörelser som sker. Sen har vi ju krogen Kung Carl, det är väl där utanför de mesta av slagsmålen äger rum. Den ligger också vid station (centrala märsta).

Södergatan är rätt lugnt, har en polare som bor där.

Men kontentan av allt: Visst finns det problem, men säg någon "närort" norr om Stockholm som inte har problem nu för tiden. Skulle väl vara de orterna närmast stan isåfall.
Citera
2007-03-23, 17:22
  #4
Medlem
Balkongståarns avatar
Ingen människa som har ett val flyttar till Märsta. Långt till allt. Fult. Missbrukare av alla kalibrar. Blattar. Usch.
Citera
2007-03-24, 21:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Ingen människa som har ett val flyttar till Märsta. Långt till allt. Fult. Missbrukare av alla kalibrar. Blattar. Usch.


Håller med..Mycket skit i Märsta. Att det är invandrartätt betyder också att det luktar ganska illa i Märsta.
Citera
2007-03-25, 10:25
  #6
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.T
Håller med..Mycket skit i Märsta. Att det är invandrartätt betyder också att det luktar ganska illa i Märsta.

Generellt sett så luktar väl en redig missbrukare värre än en blatte. Vill man testa är det bara att bege sig till Märsta centrum, där finns gott om båda sorter.
Citera
2007-03-25, 10:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Generellt sett så luktar väl en redig missbrukare värre än en blatte. Vill man testa är det bara att bege sig till Märsta centrum, där finns gott om båda sorter.

Njaee, ja vet inte om ja håller med. En nysvensk med höknäsa luktar mer stekflott, cigarettfimp och gammal matta. En missbrukare luktar mer skit och svett d.v.s lite mer naturligt. Kanske får vi starta en egen tråd om detta då det faktiskt bör utredas.
Citera
2007-03-25, 13:03
  #8
Medlem
TimeWarps avatar
Märsta är sjukt långt ifrån sthlm och ni kan lika gärna ta steget fullt ut och flytta till nyköping västerås eller någon annan liten stad runt mälaren som inte är bebodd av enbart utlänningar och socialfall.

Tar ändå lika lång tid in till sthlm....om det är av den anledningen ni ens funderar på att flytta till en ort som märsta.
Citera
2010-11-23, 23:16
  #9
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Ingen människa som har ett val flyttar till Märsta. Långt till allt. Fult. Missbrukare av alla kalibrar. Blattar. Usch.

Misbrukare? Kalibrar? Det var för 6-10 år eller till och med längre tillbaks i tiden. Förresten vad är problemet med Blattar/Invadrare? De mesta av dem är schyssta och väldigt trevliga, du borde lära känna folk innan du dömer någon. Som sagt; Döm aldrigt efter utseende. Det där med 'fult' känns väldigt konstigt att du slänger på en av hundratals förorter runt om i Stockholm. Det finns förorter som är värre och det vet till och med du. Lång till allt är väl det som stämmer mest, ja. Det må va lång till Stockholm från Märsta men du, du kan ju alltid lyssna på musik eller läsa tidningen. Det är ju inte så att du ruttnar bort av förväntan innan du kommer fram. O förresten, det där med droger som du upp nyss. Det förekommer sällan droghandling i Märsta. Gå till plattan i Stockholm och där du köpa dig lite smått och gott för helgen. Tänk innan du drar till med någon falsk rapakalja.
Citera
2010-11-23, 23:26
  #10
Medlem
DennisOlofs avatar
TS kan ju läsa här också, matnyttig information.

https://www.flashback.org/t1267037

I Märsta bor man om inget annat val finns, däremot finns det ju många som väljer Märsta, just som någon annan skrev, om man har jobb på Arlanda. Men att leva ett liv i Märsta gör man inte, då åker man in till Stockholm.

Valsta är billigast men sämst, när det gäller läge och tid till stationen samt affärer. Övriga märsta (tingvalla, centralt i märsta och omnejd är ok) dock inte Valsta. Stenige (om det stavas så) ligger bakom Valsta och är ännu sämre tidsmässigt när man ska förflytta sig. Där är det också sämst utbud av affärer och annat.

Däremot finns det "OK" boende som är billigt i Märsta, så om TS föräldrar ska hjälpa till, då är det bara tacka och ta emot. TS kan ju alltid flytta vid något senare tillfälle, men att bo i märsta är ju inte värre än någon annan stans. Däremot får man räkna med tågstrul eftersom majoriteten åker tåg, det kan vara jobbigt. Beror på vilken typ av jobb man har och vart man ska åka.
__________________
Senast redigerad av DennisOlof 2010-11-23 kl. 23:31.
Citera
2010-11-25, 21:09
  #11
Medlem
Bhopals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeWarp
Märsta är sjukt långt ifrån sthlm och ni kan lika gärna ta steget fullt ut och flytta till nyköping västerås eller någon annan liten stad runt mälaren som inte är bebodd av enbart utlänningar och socialfall.

Tar ändå lika lång tid in till sthlm....om det är av den anledningen ni ens funderar på att flytta till en ort som märsta.


Men hur många gånger ska man behöva läsa såna här dumheter? Det tar ca en timme till sthlm från Nyköping/Västerås och 35 min från Märsta! Om du inte vet vad du snackar om så kan du väl bespara oss dina idiotiska inlägg.
Citera
2010-11-25, 23:29
  #12
Medlem
Haha "centrala märsta"...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback