Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-25, 03:34
  #181
Avstängd
radikal08s avatar
Jag är ingen fanboy. Jag har Wii och tänker skaffa 360 OCH Ps3.


Men när det gäller prestandan så har jag alltid läst att xbox360 ÄR bättre, rent prestandamässigt, och att PS3 slår 360 i EN enda del, och i villken del kommer jag inte ihåg, men det var den delen den inte kan använda nu endå, utan måste vänta i några år innan processorn?kärnan? kan användas.

Kommer fan inte ihåg vad det var för något, men förutom den delen så är xbox360 tydligen mycket bättre.

Men vad har det med konsollen att göra, tänker jag.... Jag skiter i prestandan och är ute efter spelen. Därför skiter jag i om PS3 eller xbox360 är BÄST.

Jag har inga källor på det jag har sagt utan det är bara något som jag har läst tidigare.
2007-03-25, 04:35
  #182
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Jag är ingen fanboy. Jag har Wii och tänker skaffa 360 OCH Ps3.


Men när det gäller prestandan så har jag alltid läst att xbox360 ÄR bättre, rent prestandamässigt, och att PS3 slår 360 i EN enda del, och i villken del kommer jag inte ihåg, men det var den delen den inte kan använda nu endå, utan måste vänta i några år innan processorn?kärnan? kan användas.

Kommer fan inte ihåg vad det var för något, men förutom den delen så är xbox360 tydligen mycket bättre.

Men vad har det med konsollen att göra, tänker jag.... Jag skiter i prestandan och är ute efter spelen. Därför skiter jag i om PS3 eller xbox360 är BÄST.

Jag har inga källor på det jag har sagt utan det är bara något som jag har läst tidigare.

Xbox 360 är absolut den man bör rikta in sig på om man är ute efter ett stort spelutbud, i alla fall som det ser ut just nu. I nuläget har den en utvecklingsmiljö som passar de flesta spelprogramerare, vilket i sin tur gör att de tycker det är trevligare att få leva ut sin kreativitet istället för att vara begränsade, som de faktiskt är då det kommer till spelutvecklingen för PS3. Det är helt enkelt roligare och mycket friare att utveckla spel för Xbox 360 än vad det är till PS3. PS3 har ändå kvar utveckligen av de riktigt stora titlar som alltid följt med PS. Framtiden får utvisa hur det går för PS3. Men en sak som i alla fall jag verkar ha fattat, är att PS3:an är mycket mer att föredra vad det gäller det mediala utbudet, bortsett från spelandet då. Xboxen verkar inte vara lika intressant vad det gäller film och ljud, rätta mig om jag har fel på den punkten.

Det skiljer inte så jäkla mycket mellan de båda prestandamässigt, och det är som sagt en smaksak. Den enda skillnaden är väl att Microsoft har fixat en trevligare utvecklingsmiljö för spelutvecklarna, vilket gör att att spelutbudet förmodligen kommer att vara större för Xbox 360 och därför passar gamers bättre. Men det är ju en smaksak, man väljer den som passar en själv bäst, och varje konsol har sina favorittitlar som säkert gör att många väljer konsol efter sina favoritspel.
2007-03-25, 04:45
  #183
Medlem
stRs avatar
Åhå de tre musketörerna anfaller.
2007-03-25, 05:54
  #184
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Åhå de tre musketörerna anfaller.
Tog det slut i nappflaskan?
2007-03-25, 10:39
  #185
Medlem
attackks avatar
Vilken passar bäst in i ett vitt rum, med två barcelonafåtöljer och stor lcd-tv på väggen? PS3. Tänk er hur en XBOX 360 skulle se ut i den miljön, med den där svajiga designen.. det skulle inte funka!

2007-03-25, 11:43
  #186
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag menade inte att spelen tar mer och mer plats utan att kasetten/CD/DVD osv kan ta mer data.

Jag menade att större lagringsutrymme inte behöver betyda längre spel. Du skrev att "trots" större lagringsutrymme så blir dom inte längre.
2007-03-25, 12:01
  #187
Avstängd
Krigetkommers avatar
Det är ju inte nödvändigt så att längre spel är större spel. xenogears på psone är ett av de längsta spelen jag har spelat, det tog mig ca 80timmar att klara. Trots det så var det inte mer än 2 cdskivor stort. Jämför det med betydligt kortare spel som final fantasy 9 som är på 4 cdskivor.
2007-03-25, 13:52
  #188
Avstängd
348s avatar
Ett argument som PS3 fansen alltid använder är Blueray spelaren. Den suger apa. Filmer hackar och kvaliteten blir dålig. Men så inkluderas den ju iofs i priset på 6500kr. En riktig Bluray spelare kostar ca 10000 och uppåt.
2007-03-25, 14:08
  #189
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 348
Ett argument som PS3 fansen alltid använder är Blueray spelaren. Den suger apa. Filmer hackar och kvaliteten blir dålig. Men så inkluderas den ju iofs i priset på 6500kr. En riktig Bluray spelare kostar ca 10000 och uppåt.

Jag är inte insatt på området och bör således inte uttala mig, men dom tester jag sett på PS3 och dess Bluray spelare så har den fått riktigt bra betyg.

Dock tror jag att Sony hade tjänat på att sälja PS3 i modulform, så man kunde köpa till en Blurayspelare om man kände behovet av en, det känns ju lite som man får med en sak som man egentligen inte behöver för dagens spel. Om man bara vill ha en bra spelkonsoll så hade det verkligen lönat sig...
2007-03-25, 14:59
  #190
Avstängd
348s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Jag är inte insatt på området och bör således inte uttala mig, men dom tester jag sett på PS3 och dess Bluray spelare så har den fått riktigt bra betyg.

Dock tror jag att Sony hade tjänat på att sälja PS3 i modulform, så man kunde köpa till en Blurayspelare om man kände behovet av en, det känns ju lite som man får med en sak som man egentligen inte behöver för dagens spel. Om man bara vill ha en bra spelkonsoll så hade det verkligen lönat sig...


Jag tog i lite mycket där, spelaren är ok men inte i klass med en "riktig". Men för det priset är den bra.

Jag är ingen Xbox fanboy. Jag skiter i vilken konsol som folk spelar. Xbox har enligt mig dom roligaste spelen, mest etablerad och bäst multiplayer stöd. Helt ok om folk gillar PS3 bättre.
2007-03-25, 15:49
  #191
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictorN
Jag menade att större lagringsutrymme inte behöver betyda längre spel. Du skrev att "trots" större lagringsutrymme så blir dom inte längre.
Jag vet vad du menade och vad jag menade. Blev nog ett missförstånd från någons sida i början.
2007-03-25, 15:52
  #192
Medlem
Spaders avatar
Ja denna tråd växte snabbt i popularitet.
Tänker ändå låsa den, utav två anledningar:
-Det finns tillräckligt med trådar för att diskutera PS3 i redan.
-Det finns tom en liknande tråd som postades en vecka innan denna:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=458947

Rätt onödigt att ha flera trådar där i princip samma sak diskuteras.

*** tråd låst ***

/Spader, mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback