2007-03-20, 22:24
Medlem
dont_blame_mes avatar
tänkte fixa en riktig amerikansk frukost imorgon hos mina päron, men farsan klagar på att baconlukten sitter kvar och luktar rejält riktigt länge, då menar han dagar, stämmer detta?
Citera
2007-03-20, 23:23
Medlem
Kobra_Kajs avatar
visst kan det lukta lite om bacon men så farligt tycker jag inte det är. Är man känslig är det bara att dunka på fläkten på max, sen om du har dörrar till köket kan man ju alltid stänga dom.
Citera
2007-03-20, 23:27
Medlem
NinjaRövardottes avatar
I lägenheter med bas-fläkten kan det lukta för evigt asså. De brukar inte ha så mycket till fläkt, snarare bara ett hål som låter men inte suger.
Mins från min förra lägenhet, tror de asen hadde kopplat toalett ventilationen till fläkt systemet, STANK mat inne på muggen efter man stekt, mer än i köket.
Citera
2007-03-20, 23:29
Medlem
Xiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
I lägenheter med bas-fläkten kan det lukta för evigt asså. De brukar inte ha så mycket till fläkt, snarare bara ett hål som låter men inte suger.
Mins från min förra lägenhet, tror de asen hadde kopplat toalett ventilationen till fläkt systemet, STANK mat inne på muggen efter man stekt, mer än i köket.

Haha, säker på att det inte var stanken av annan bränd bacon ?
Citera
2007-03-20, 23:31
Medlem
Innan luften kan fläktas ut så måste den komma in. Alltså: öppna fönstret på glänt.
Citera
2007-03-20, 23:59
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
tänkte fixa en riktig amerikansk frukost imorgon hos mina päron, men farsan klagar på att baconlukten sitter kvar och luktar rejält riktigt länge, då menar han dagar, stämmer detta?

Vill du ha knapriga bacon kör du in dem i ugnen på bakplåtspapper på hög värme i några minuter.

Lukten blir MYCKET mildare än om du kör i stekpanna.

Och JA det smakar lika dant, om inte bättre.
Citera
2007-03-21, 08:14
Medlem
dont_blame_mes avatar
tack för svaren =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in