Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-19, 21:19
  #1
Medlem
Del 1 av 4 gick i kväll på SVT 1.
Vad tyckte ni?

Väldigt intressant måste jag säga.
Citera
2007-03-19, 21:30
  #2
Medlem
Han verkade inte skämmas över att han använde kvinnorna som attraktiva nickedockor under valkampanjerna. Det var därför Margot avgick, inte pga familjen.

Såg ni hur han knappt kände igen och ville tala med Camilla Henemark i slutet på programmet (när han var på väg till en väntande bil).

Förresten, han behandlade männen omkring honom lika illa. Stackars Åsbrink.

Göran var aldrig en sann demokrat.
Citera
2007-03-19, 21:34
  #3
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Han verkade inte skämmas över att han använde kvinnorna som attraktiva nickedockor under valkampanjerna. Det var därför Margot avgick, inte pga familjen.

Såg ni hur han knappt kände igen och ville tala med Camilla Henemark i slutet på programmet (när han var på väg till en väntande bil).

Förresten, han behandlade männen omkring honom lika illa. Stackars Åsbrink.

Göran var aldrig en sann demokrat.
vadå han blev ju framröstad, det kan väl inte vara odemokratiskt i sig att en premiärminister styr och ställer om han gör det på demokratiskt mandat?
Citera
2007-03-20, 03:21
  #4
Medlem
Tuesdays avatar
Är detta verkligen allt som skrivits på FB om programmet?

Intressant första del, jag kommer inte att missa en minut framöver. Att se Anna Lindh glatt gratulera honom på 50-års dagen högg till i hjärtat.
Citera
2007-03-20, 08:29
  #5
Medlem
Kuggarns avatar
Mycket intressant om vår mest osympatiske statsminister. Kommer se varje avsnitt och se till att jag får vatten på min kvarn.

Otroligt fascinerande projekt egentligen mellan Persson och Fichtelius. En eloge dock för Perssons ärlighet. Han är nog bara för självgod för att inse att människor kommer döma honom hårt för han rakframma sätt och spydigheter off the record. Ett passande requiem för ett ärkesvin. Hoppas att det är dessa stöddigheter, svordomar, härskartekniker etc han kommer minnas för.
Citera
2007-03-20, 16:00
  #6
Medlem
Made of stones avatar
Jag tycker att han är fascinerande på många sätt. Oerhört intelligent och skicklig men samtidigt en riktig översittare..

Fan vad jag garvade när han sågade Bildt, det var inte nådigt

Kommentaren jag har hört från personer som har haft att göra med Persson privat, var citat "vilket svin". Men ändå så ser jag hellre honom som statsminister än Reinfeldt. Ser fram emot avsnittet ikväll..
Citera
2007-03-20, 16:06
  #7
Medlem
adhesives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Är detta verkligen allt som skrivits på FB om programmet?

Inte alls. http://flashback.info/showthread.php?t=460564
Citera
2007-03-20, 16:33
  #8
Medlem
Amor!

Även om han var demokratiskt framröstad så var Görans ledarstil i sig odemokratisk. Om du slår upp "toppstyrning" i ordlistan så finner du att det står "Göran Persson". :O)
Citera
2018-08-26, 21:51
  #9
Medlem
Dumlestropps avatar
Bump...

Någon som vet vart man kan få tag på avsnitten?
Citera
2018-08-27, 18:44
  #10
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumlestropp
Bump...

Någon som vet vart man kan få tag på avsnitten?
Nog föder Gud höken... Alla fyra delar finns på youtube sist jag kollade om nu SVT Play har hunnit ta ner avsnitten igen.
Citera
2018-09-23, 18:05
  #11
Medlem
Arga.Apans avatar
Nej det var svårt att hitta avsnitten. På youtube verkar allt vara nedtaget. Fler förslag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback