• 1
  • 2
2007-03-19, 17:55
Medlem
Vet nån här hur nyttigt/onyttigt popcorn är? Är halvt beroende av att ha något att tugga på på kvällarna så jag skulle vilja veta om det är bättre än att smaska i sig chips/godis och liknande.
Citera
2007-03-19, 17:58
Bannlyst
Popcorn är mycket bättre än chips eller godis. Nästan inget fett och knappt några kalorier.
Citera
2007-03-19, 17:58
Bannlyst
Asolut mycket bättre. Inehåller inte alls lika mycket socker/fett
EDIT:Doweyko han före
Citera
2007-03-19, 17:59
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doweyko
Popcorn är mycket bättre än chips eller godis. Nästan inget fett och knappt några kalorier.

Sen vaknade Du?
Citera
2007-03-19, 18:22
Medlem
Låter bra det, Stor skillnad om man poppar själv eller köper "micropop" ?
Citera
2007-03-19, 18:30
Medlem
dilevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenKebab
Låter bra det, Stor skillnad om man poppar själv eller köper "micropop" ?

Javisst det är jättestor skillnad! Läs på micro-popcornpaketet så ser du hur mycket fett det innehåller. Jag tror det lutar åt 30%. Dessutom är det mycket salt så jag tror inte det är så stor skillnad på chips och micro-popcorn. Om du poppar själv kan du själv reglera fetthalt och salthalt.

De mest hälsosamma popcornen får du i en popcornmaskin där du inte behöver tillsätta något fett alls.
Citera
2007-03-19, 19:18
Medlem
Csabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dileva
Javisst det är jättestor skillnad! Läs på micro-popcornpaketet så ser du hur mycket fett det innehåller. Jag tror det lutar åt 30%. Dessutom är det mycket salt så jag tror inte det är så stor skillnad på chips och micro-popcorn. Om du poppar själv kan du själv reglera fetthalt och salthalt.

De mest hälsosamma popcornen får du i en popcornmaskin där du inte behöver tillsätta något fett alls.

Och givet de äckligaste.

Popcorn är en grönsak och därför nyttigare än godis. När man poppar själv kan man ju välja att ha en nyttigare oliv- eller solrosolja att poppa i än om man köper micropop.

Dessutom tycker jag att micropop smakar papper i jämförelse med hemmapoppade popcorn.
Citera
2007-03-19, 19:49
Medlem
thebandit777s avatar
Popcorn är rätt nyttigt, det är ju majs vi snackar om. Dock hög fetthalt och många kalorier. Mycket salt också.

Något bättre än chips.
Citera
2007-03-19, 19:57
Medlem
Blodulvs avatar
Ica:s micropop har en fetthalt på 14%. Nej, det är ingen light-variant, om det nu finns sådana popcorn.

Citat:
Ursprungligen postat av dileva

Citera
2007-03-20, 10:19
Medlem
Magonts avatar
Varumärket "America's Best" har en linje micropopcorn som anses nyttiga, i jämförelse med andra märken. Problemet är att de smakar kartong, trots att de luktar jäkligt gott när de är pinfärska ur micron. Så jag tror att det finns ett samband mellan fetthalten och godheten i popcorn.
Minns att de popcorn som mormor gjorde åt mig när jag var liten smakade grymt som fan. Poppades i margarin.
Citera
2007-03-20, 10:25
Medlem
shows avatar
Beror ju självklart på om man har smör eller något annat på. Annars så är det något nyttigare än chips skulle jag säga.
Citera
2007-03-20, 17:04
Medlem
erikbes avatar
Tycker att man tröttnar så fort på popcorn. Chips ex. kan man ju får i en jävla massa olika smaker och former
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in