Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-08, 16:35
  #5065
Avstängd
ucantstopmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Hej,

Jag googlade lite och du verkar inte ensam, hittade en del forum där folk hade liknande problem, vissa inlägg var relativt gamla, redan från 2010 och framåt.

Har du installerat drivrutinerna för Windows till att börja med? Verkar dina fläktar fungera som de ska under Windows? Verkar vara en del som haft strul med att fläktarna inte riktigt fungerar som de ska under W7 och Boot Camp, du kan ju ha något liknande gissar jag.

Många löste sina problem genom att ladda ned smcFanControl, ger dig möjlighet att ställa in fläktar i OS X och inställningarna stannar kvar när du bootar om till Windows. Fast egentligen ska det fungera bara du installerat drivrutinerna korrekt.

Du kan läsa lite mer om det här t.ex. http://forum.macworld.se/topic/14833...a-macbook-pro/

Finns en del trådar på Apples diskussionsforum också, bara googla.

https://www.flashback.org/t495126 Första träffen på google, ”tråden boot camp site:flashback.org”

Du hade också hittat den om du bara hade scrollat ned lite under ”Programvara - Mac OS”, där den här tråden också är placerad.

Tjenixen! Tack för hjälpen! Jag ska genast äta av informationen som du serverade!

Fan jag skyller på flashbacks kassa sökmotor... Sökte här på fb efter bootcamp, men bara gamla låsta trådar komm upp. Tänkte inte på att särstava

Tack igen.
Citera
2012-07-08, 23:05
  #5066
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ucantstopme
Tjenixen! Tack för hjälpen! Jag ska genast äta av informationen som du serverade!

Fan jag skyller på flashbacks kassa sökmotor... Sökte här på fb efter bootcamp, men bara gamla låsta trådar komm upp. Tänkte inte på att särstava

Tack igen.

Det hade du inte behövt, jag hittade den genom att söka med samma fras, ”bootcamp” Den låg på s2 om jag sökte över hela Flashback Forum, s1 en bit ned om jag sökte under ”Programvara - Mac OS”

Personligen använder jag ytterst sällan sökfunktionen, tycker att är enklare med Google och site:flashback.org

Bara återkomma om du inte får ordning på problemet, antingen här eller i den andra tråden.
Citera
2012-07-09, 00:35
  #5067
Avstängd
ucantstopmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Det hade du inte behövt, jag hittade den genom att söka med samma fras, ”bootcamp” Den låg på s2 om jag sökte över hela Flashback Forum, s1 en bit ned om jag sökte under ”Programvara - Mac OS”

Personligen använder jag ytterst sällan sökfunktionen, tycker att är enklare med Google och site:flashback.org

Bara återkomma om du inte får ordning på problemet, antingen här eller i den andra tråden.

Uppdaterade helt enkelt windows nu då jag inte gjort det på ca ett halvår. Använder sällan win7 förutom när jag ska spela nåt spel av och till... Verkar ha blivit lite bättre men du kan ju inte jämföra OSX med win7...
Citera
2012-07-09, 00:53
  #5068
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ucantstopme
Uppdaterade helt enkelt windows nu då jag inte gjort det på ca ett halvår. Använder sällan win7 förutom när jag ska spela nåt spel av och till... Verkar ha blivit lite bättre men du kan ju inte jämföra OSX med win7...

Trevligt, se om datorn fungerar bättre, kanske finns någon uppdatering till Boot Camp att ladda ned, vem vet.. Yep, synd att behöva boota om för att spela vissa spel, men blir ju mer och mer spel som blir portade för varje dag.. Finns en hel drös på Steam t.ex.
Citera
2012-07-09, 02:20
  #5069
Medlem
redbullcolas avatar
Hjälp mig att fixa detta tack.

Har en Macbook Pro med safari version 5.1.7 och vill inaktivera autofyll i adressfältet, men det verkar inte gå Den fyller på med förslag från mina bokmärken mm. och det vill jag inte.

Hur fixar man detta?
Citera
2012-07-09, 11:16
  #5070
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Hjälp mig att fixa detta tack.

Har en Macbook Pro med safari version 5.1.7 och vill inaktivera autofyll i adressfältet, men det verkar inte gå Den fyller på med förslag från mina bokmärken mm. och det vill jag inte.

Hur fixar man detta?

Tittat under inställningar > AutoFill?
Citera
2012-07-09, 16:40
  #5071
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Tittat under inställningar > AutoFill?
Där har jag redan bockat av allt som har med autofyll att göra, dessvärre utan resultat

Fan vad knepigt detta är.
Citera
2012-07-09, 16:52
  #5072
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Där har jag redan bockat av allt som har med autofyll att göra, dessvärre utan resultat

Fan vad knepigt detta är.

Googlade lite snabbt, du verkar inte vara ensam om problemet.. Vissa har kört ”Private Browsing” under Safari-menyn, kan ju vara värt att prova.

Du kan prova googla lite och se om du hittar någon annan lösning, hinner tyvärr inte undersöka mer just för stunden.
Citera
2012-07-09, 18:13
  #5073
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Googlade lite snabbt, du verkar inte vara ensam om problemet.. Vissa har kört ”Private Browsing” under Safari-menyn, kan ju vara värt att prova.

Du kan prova googla lite och se om du hittar någon annan lösning, hinner tyvärr inte undersöka mer just för stunden.

Har googlat runt en del jag också utan framgång, har testat private browsing men inte heller det fungerar. Jag får leta vidare efter svar men du får gärna återkomma med förslag när du har tid
Citera
2012-07-10, 21:18
  #5074
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Har googlat runt en del jag också utan framgång, har testat private browsing men inte heller det fungerar. Jag får leta vidare efter svar men du får gärna återkomma med förslag när du har tid

Jag har kollat runt lite mer, hade tråkigt ^^ Hittade faktiskt inte speciellt mycket.. Provade en hel del, bl.a ”defaults write com.apple.Safari DebugSafari5IncludeFancyURLCompletionList -bool NO”, flyttat bokmärken till en mapp och provat med funktionen ”Auto-Click”, ingen framgång, inte heller med Private Browsing.. Men att lägga ett space innan man skriver i adressfältet verkar fungera, åtminstone för mig.

Hittade även ett tillägg som kanske fungerar. http://www.shauninman.com/archive/2010/08/25/smrt , du kan läsa en hel del där, det är byggt på ett annat tillägg som också finns länkat längst ned i inlägget.

Jag har inte provat det själv, så du leker på egen risk!

Jag personligen har aldrig ens tänkt på det problemet du har, eller det har åtminstone inte påverkat mig till den grad att jag blivit tokig.. Jag använder Chrome btw, är samma sak där, kan eventuellt stängas av bättre där, har inte undersökt så noga.. Det är inget jag påverkats av som sagt..
__________________
Senast redigerad av smurfeh 2012-07-10 kl. 21:22.
Citera
2012-07-11, 13:16
  #5075
Medlem
Tjena, jag undrar om det finns något sätt att göra en intervallsperiod över mitt schema i iCal, i.o.m att jag alltid jobbar samma dagar under en period av 4 veckor vore det väldigt enkelt om kalendern kan ordna det åt mig istället för att jag ska sitta och skriva in det manuellt.

Mvh.
Citera
2012-07-11, 14:22
  #5076
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Tjena, jag undrar om det finns något sätt att göra en intervallsperiod över mitt schema i iCal, i.o.m att jag alltid jobbar samma dagar under en period av 4 veckor vore det väldigt enkelt om kalendern kan ordna det åt mig istället för att jag ska sitta och skriva in det manuellt.

Mvh.
Copy-paste kanske duger?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback