Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-03-25, 17:09
  #37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
I veckans (eller är det dagens?) Quick & Easy Food lagar han en "sallad" med kokta gröna bönor och stekt, inlagd paprika (stor chili). Han väljer att krydda salladen med salt och peppar. Han verkar ha tappat det helt. Varför ska han alltid koka och steka grönsakerna? Och varför äter de konserverade grönsaker? Har det med andra världskriget att göra?

Ja, jag skrev i en gammal tråd. Get over it.
Ja du, det är en bra fråga och att sallader är ofta en eller flera tillagade ingredienser i TV.
Misstänker det har med att göra det ser och låter lite tråkigt och göra en vanlig kall sallad.
Dock är dessa goda, gjort många varianter själv genom åren, en del mot varma, en del ljumna och en del kalla men med ett eller par tillagade saker.
Den inlagda paprikan brukar vara rostad, så den tillför en massa smak som är svårt och få annars, man kan ju rosta den med, men programmet går ut på snabbhet, och rosta en paprika går inte så snabbt.

Såg nått avsnitt idag, men vad var det för konserver?
För just quick & easy handlar om fart och det ska gå snabbt göra klart rätten, och personligen ser jag inte ned på konserver, ser dom som ett komplement ofta.
Och som folk brukar gå i taket för och det är konserverade champinjoner, men tycker de passar till vissa saker mycket bättre än färska.

Tycker många av hans program är bra och är för den lägre nivån och hemmakockar och gärna till de som inte vet så mycket om mat, men ändå är goda och även tilltalar en annan som kan laga mat bra.

Ett minus dock, det är lite för ofta som det är ingredienser som är svåra hitta här och speciellt i dessa snabba och 15min rätter, 5 ingrediens rätter.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback