Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-16, 17:05
Medlem
Jag har en ful, med ett filnamn som innehåller en massa snuskiga ord. En fil som har hängt med ett par år, eftersom den inte går att ta bort.
Det står att det är en mpeg fil, på 0 byte.

När man trycker på den och delete så kommer inte ens en ruta upp, och när man högerklickar på den så finns inte dom vanliga ta bort, kopiera etc.

Jag har provat move on boot osv, men det fungerade INTE.
Citera
2007-03-16, 17:37
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejmar
Jag har en ful, med ett filnamn som innehåller en massa snuskiga ord. En fil som har hängt med ett par år, eftersom den inte går att ta bort.
Det står att det är en mpeg fil, på 0 byte.

När man trycker på den och delete så kommer inte ens en ruta upp, och när man högerklickar på den så finns inte dom vanliga ta bort, kopiera etc.

Provat felsäkert läge?
Dos prompt?
Citera
2007-03-16, 18:50
Medlem
Jelloblimps avatar
Pröva med Unlocker.
Citera
2007-03-16, 18:54
Medlem
Herr_Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
Pröva med Unlocker.

Den använder jag och den fungerar utmärkt.
Citera
2007-03-16, 19:03
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejmar

Om du har provat några program för att ta bort filen innan Windows startar, unlockers, felsäkert osv bör man nog börja fundera på hur hårddisken mår. En klusterskada kan orsaka just det fenomen du beskriver, och inget filraderingsprogram i världen kan då få bort "spökfilen". Rädda data, köp ny disk.
Alternativt, rädda data, formatera den gamla disken, och sedan tillbaka med den data du har räddat. Inte att rekommendera, dock. Om disken är så pass fysiskt skadad kommer den knappast att vara tillförlitlig framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in