Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-16, 15:16
  #1
Medlem
klos_s avatar
Hej!

Ja, som sagt, hut betalar man om man köper på Alienware? Är det pay-pal?
Är prisel excl. moms? Jag tycker det verkar lite för bra när man får:

Ram: 2GB DDR2 PC-6400 SDRAM at 800MHz
Grafik: Dual 768MB NVIDIA® GeForce™ 8800 GTX
Tag: Alienware® 1000 Watt Multi-GPU Approved Power Supply
Processor: Intel dual core E6400
Osv osv...

För 14,6k + frakt.. Någon som har beställt därifrån?

Ge mej fakta om hur de är osv..


/Mvh Klos
Citera
2007-03-16, 19:30
  #2
Medlem
StorMammas avatar
Hej,

Pc för alla hade en test av en alienwaredator, en laptop, kanske hjälper det att läsa den?

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.93749

Lycka till!

Ps,
Du beställer den från England va?
Då betalar du engelsk moms, och ordet heter VAT på engelska. Det skall alltså stå " Including VAT" så vet du att det är med moms. Du behöver INTE betala svensk moms (25%) på varor du köper inom EU. Bra va?.
Ds.
Citera
2007-03-16, 19:50
  #3
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Hej,

Pc för alla hade en test av en alienwaredator, en laptop, kanske hjälper det att läsa den?

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.93749

Lycka till!

Ps,
Du beställer den från England va?
Då betalar du engelsk moms, och ordet heter VAT på engelska. Det skall alltså stå " Including VAT" så vet du att det är med moms. Du behöver INTE betala svensk moms (25%) på varor du köper inom EU. Bra va?.
Ds.


Tack, så mkt, så datorerna där är verkligen så billiga? Det var ju en rolig nyhet, Trodde excl. Del. var Momset, tills jag kom på att frakt/skicka osv heter Delivery...
Ska man välja vilket land man betsäller den från? Borde det då inte vara bättre å beställa den från tyskland?

P.s: Tack så mkt "Me mother".. =)

/Mvh Klos
Citera
2007-03-16, 20:28
  #4
Medlem
StorMammas avatar
De flesta länder har mycket lägre moms än våra förbaskade 25%.

Om du kollar på en ny dator här som kostar 10.000 så är faktiskt 2.500 av de 10.000 moms som går till staten.

det borde gå att googla fram vilka som har lägst moms, och välja efter det. Kolla även valutakurserna, vad euron står i, respektive Pundet. man kan tjäna rätt mycket.

Jag beställde min keramikbrännugn från Tyskland, och trots en saftig frakt så sparade jag drygt 4000 kronor. Det är litet pill med att beställa, men när man sparar såpass mycket pengar så är det värt det.
Citera
2007-03-16, 20:53
  #5
Medlem
klos_s avatar
Någon som vet hur man får rabatter å sånt på Alienware.com?
Innan när jag byggde en dator där så fick jag det som står i det översta inlägget för 15k, nu kostar det 20k... lr 23k..

/Mvh Klos
Citera
2007-03-17, 10:31
  #6
Avstängd
någon sorts kampanj eller liknande?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback