2007-03-15, 20:12
Medlem
rjonssons avatar
Hej
Jag kopplade på en skärm till min bärbara PC och kör med utökat skrivbord. Men grejen är att skärmen jag kopplade på är en vanlig skärm och i min bärbara så är det widescreen. Så bilden blir bra på den sekundära skärmen men utdragen på min bärbara. Jag hittar ingen inställning där jag kan korrigera just denna saken.
Citera
2007-03-15, 21:13
Medlem
Oofs avatar
Finns det inte om du tar och högerklikcar på skrivbordet .. sen tar egenskaper... sen inställningar... [kan kanske funka o ändra där] . . . .annars kan du ta avancerat . . . . . . . . sen är det en liten skärm ikon och så står grafikkortnamnet på en flik . . .klicka där... [kanske redan nu att du får upp det du ska] annars finns det som på min data en knapp som det står Graphics Properties på .. klicka på den i så fall där kan man ändra mängder med saker

hoppas det inte va för rörigt!!!
Citera
2007-03-16, 02:21
Medlem
jallaballas avatar
I egenskaper för bildskärm ska du ha två skärmar, en med en etta och en med en tvåa. Klicka i skärmen med en etta och ändra upplösningen till vad du vill ha på den skärmen, som antagligen är datorskärmen. Sedan klickar du på skärmen med en tvåa och väljer en annan upplösning, den skärmen bör vara den externa skärmen du kopplat in. Det går alltså att ha olika upplösningar på de olika skärmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in