Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-15, 18:21
  #1
Medlem
Ja som det står i titeln så kan jag inte ställa in upplösningen 1680x1050. Både min nya skärm samt mitt graffekort stöder den upplösningen. Har även de nyaste drivisarna till grafikkortet. Någon som har en idé om vad problemet kan vara?
Citera
2007-03-16, 01:10
  #2
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewing_oil
Ja som det står i titeln så kan jag inte ställa in upplösningen 1680x1050. Både min nya skärm samt mitt graffekort stöder den upplösningen. Har även de nyaste drivisarna till grafikkortet. Någon som har en idé om vad problemet kan vara?

Pröva att minska antalet färger om det går. Vissa kort klarar inte den upplösningen i 32-bit, utan max 24 bit eller färre.
Citera
2007-03-16, 08:52
  #3
Medlem
Frinks avatar
Du kan lägga till upplösningen manuellt i drivrutinsinställningarna eller installera drivrutinerna till skärmen, då brukar udda upplösningar följa med.
Citera
2007-03-16, 12:05
  #4
Medlem
Sane?s avatar
I engelska windows:
Tryck Avancerat-knappen, välj Adapter-fliken och klicka "List all modes", välj upplösningen där.
Citera
2007-03-16, 13:46
  #5
Medlem
bogarleffes avatar
Prova att ladda ner powerstrip så kan du aktivera vilken upplösning du vill.
Citera
2007-03-16, 15:30
  #6
Medlem
tack för er hjälp. Jag tror att det var en konflikt mellan de nya och de gamla drivrutinerna för grafikkortet. När jag tog bort de senaste drivisarna så funkade det perfekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback