Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-15, 06:22
  #1
Medlem
Nu tänker jag bygga en keylogger och göra en massa trevliga saker med min kära keylogger.
Så jag googlar lite och hittar tillslut en länk till en beskrivning med tillhörande kopplingsscema som verkar bra. Jag tänker en liten bit och kommer fram till att USB är mer praktiskt än gammla PS/2 eftersom jag lätt kan skaffa en USB -> PS/2 adaptor och få min keylogger att fungera ändå. Plus att jag kan använda den på nyare tangentbord som ansluts till USB porten.

Det borde vara ganska lätt att konvertera, men jag är inte så bra på det här med att bygga elektronik än. Jag menar enligt ritningen ska man koppla fyra trådar till PS/2 kontakten: VCC, CLK, DATA och GND. En usb kontakt har ju också fyra kontakter så det borde gå, eller hur?

Vill gärna att någon länkar till en beskrivning eller kanske skriver en liten bit om vad som ska kopplas till vad här.

Ritningen:


Sidan:
länk
Citera
2007-03-16, 06:25
  #2
Medlem
så här ska det göras... om någon skulle villja veta

http://zevv.nl/experiments/ibm-usb/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback