2009-05-28, 19:25
Bannlyst
Vart sitter dem idag?

Ngon som vet?

Edit: Olsson sitter p Kumla.

Arklv, Insprrad p Kumlaanstalten fram till 2008. Sitter nu p Hall.

Axelsson, str inget om vart han sitter.
Senast redigerad av theolito 2009-05-28 kl. 19:30.
Citera
2009-05-28, 19:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ja de lr vl alla tre sitta p Hall, Kumla eller ngot liknande "mysigt" stlle. Hur som helst s sitter de bra dr de sitter - dr skall de ocks sitta.

Dessa tre kommer att vara gamla luttrade kkfarare nr de vl kommer ut.

Kan tnka mig att straffen kommer att ligga p ca 30-35r?
Senast redigerad av Skaraborg2 2009-05-28 kl. 19:44.
Citera
2009-05-28, 19:48
Medlem
Svrt att spekulera s lngt in i framtiden, men iaf Axelsson ska nog kunna vara ute om ca 10 r om inga ndringar av lagar/praxis kommer under tiden.
De andra tv kommer definitivt att bli kvar lngre....
Citera
2009-05-28, 20:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Svrt att spekulera s lngt in i framtiden, men iaf Axelsson ska nog kunna vara ute om ca 10 r om inga ndringar av lagar/praxis kommer under tiden.
De andra tv kommer definitivt att bli kvar lngre....

Ja du kan ha rtt i det att om drygt 10 r kan Axelsson vara ute.
Citera
2009-05-28, 22:09
Medlem
Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Du (eller ngon annan) rkar inte sitta p den?

r det kanske denna som syftas?

http://www.svd.se/multimedia/dynamic...er_308593b.jpg

I vilket fall som helst en "tung" bild.
Citera
2009-05-29, 00:22
Medlem
oskar_ericsons avatar
Riktigt hemsk bild m jag sga

en grej som r lite sjuk r att Reg, nummret p polisbilen redan teranvnds, och sitter p en hyundai som gr i linkping..
Citera
2009-05-29, 00:29
Medlem
kramdjurs avatar
Det str flera intressanta artiklar i corren med anledning av tiorsdagen: http://www.corren.se/malexander/ bl a en intervju med dttrarna till den ena polisen. De beskriver ocks hndelse frloppet nogrannt:
Citat:
Den skottskadade Robert Karlstrm har dragit sin pistol nr Andreas Axelsson kliver ut frn frarplatsen, bevpnad med en Star-pistol. De skjuter i samma gonblick mot varandra.

Robert Karlstrm trffas i bakhuvudet.

Andreas Axelsson trffas i magtrakten och skriker att han r srad. Han gr mot dikeskanten dr han slpper sin pistol. Det r det enda vapnet som senare hittas p mordplatsen.

Jackie Arklv hjlper sin srade kamrat in i Toyotans bakste. Sedan vnder han sig om, plockar upp Robert Karlstrms pistol frn vgbanan och gr fram till Olle Born som ligger p magen i diket. Jackie Arklv skjuter honom i bakhuvudet.

Jackie Arklv tar upp Olle Borns pistol och gr fram till Robert Karlstrm, som ligger medvetsls bakom polisbilen. Han skjuter Robert Karlstrm i pannan frn en decimeters hll.

150 meter bort ligger Birgitta och Per Jacobsson kvar bakom kullen. Birgitta, som varit frisr, lgger mrke till hur en man springer, ltt hopkurad mot den vita bilens passagerarplats. Hon ser att mannen har mrkt hr.

Det sista vi hrde var tv ensamma skott. Sedan blev det tyst igen, sger Birgitta.
Det brukar psts att AA inte skt ngon men enligt ovanstende s kanske han ddade den ena polisen och JA:s skott i pannan inte hade ngon effekt?
Citera
2009-05-29, 02:59
Medlem
Julius Moscas avatar
Astrid Gladh sger i senaste Aftonbladet att hon inte sker uppmrksamhet...herregud det enda hon gr r ju att ska strlkastarljuset! Hon r ju som Englas mamma i kubik.

Vnder mig inte mot att hon stller upp p intervjuer utan vnder mig mot att hon inte sger sig inte ska uppmrksamheten. Hon pstr att hon inte r en linslus...vilket jvla skmt!
Citera
2009-06-06, 00:24
Medlem
Ngon som vet exakt var rnarnas vapen trffade? Jag vet endast att Uzin trffade framrutan men fr vrigt?
Citera
2009-07-06, 00:07
Medlem
kramdjurs avatar
Ny intervju med Astrid Gladh, mamma till Robert Karlstrm: http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...el_3163369.svd

I artikeln nmns att Andreas Axelsson har brjat f permisioner nu.
Citera
2009-07-06, 00:41
Medlem
LittleWings avatar
Knslorna tar ver nr jag lser denna trd och jag vill bara att dessa tre "********" ska brinna i helvetet, eller sakta frintas av smrta eller fls levande eller ngot annat som jag inte kan komma p....

Att ge permis till ngon av dessa kan bara hnda i Sverige.... Varfr r det s ???
Citera
2009-07-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja du kan ha rtt i det att om drygt 10 r kan Axelsson vara ute.

Nej det r omjligt! Men 20-25. Han kommer nog ut tidigare n de andra 2 d de dmts fr nya brott plus att han har barn men det kommer endast vara marginellt, typ 3 r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in