Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 23:53
  #12541
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Läs vad jag skrivit så förstår du att jag inte ljuger.

Jag har gjort det, och det förändrar absolut ingenting! Problemet för dig är du inte har något vettigt att presentera, och då är det bekvämt att skylla på "dom", Nasa, MSM, Hemköp och fan vet vad.
Citera
2018-03-21, 04:19
  #12542
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Fattar inte vad du menar. Så storleken på ett objekt gör så hastigheten halveras?
Sitter man på bilen, när bilen rör sig som jorden och i jordens hastighet då flyger man nog av bilen. Tror du inte det själv?
Hastigheten är konstant. Jag missuppfattade/läste ditt inlägg för fort. Du menade jordens hastighet runt solen ja då är jag med dig. Vi har så många gånger och än fler gånger försökt förklara detta med konstant hastighet kontra Acceleration och retardation, Jorden gör ingetdera utan den har konstant hastighet och den känner vi inte av som tex i en buss på plan väg i 100 km/h, i bussen kan du promenera både bakåt och framåt utan problem. Lika i ett flygplan som har en hastighet av ca 900 km/h. Vi slungas inte bakåt, förutom vid starten och landningen inbromsningen efter landningen.

Vi sitter inte oskyddade på jorden utan har atmosfären som skydd, enkelt förklarat fungerar som skalet på flygplanet. Och någon fartvind finns inte i rymden eftersom där inte finns någon luft, inget luftmotstånd. Därför kan jorden ha en hastighet på 100.000 km/h och mycket mer utan problem.
Citera
2018-03-21, 07:19
  #12543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Jag har gjort det, och det förändrar absolut ingenting! Problemet för dig är du inte har något vettigt att presentera, och då är det bekvämt att skylla på "dom", Nasa, MSM, Hemköp och fan vet vad.
Det är du som är problemet. Du verkar inte kunna kolla objektivt på media. Det är ju rakt i ansiktet på oss hur dom beteer sig.
Det är ingen slump att MSM i USA tar upp flat earth society direkt och ignonerar andra genuina flat earthers.

Att dom smutskastar den ena sidan gång på gång. Detta gör dom inte bara när det kommer till planeten utan i princip allting som går emot deras agenda.
Som sagt, det är såna som du som är för ignoranta som ignonerar detta, i många fall, till och med försvarar detta beteende.

Vetenskap ska vara öppet, det är det inte. Det är klart som fan om man läser på om forskningen på flera saker.
Attackera svar är en sak, men att attackera frågor är en helt annan och det är detta dom gör, och gjort i flera decennier.
Man har inte rätt och fråga frågor. Man får inga svar.

Om ens argument här är "det är för dumma frågor" så är det bevis på att vetenskapen inte är öppen.
Det blir off-topic om jag drar upp andra ämnen, men det jag kan säga är att det är ämnen som vi påverkas av varenda dag. Och gjort i hela våra liv.

Det är EXAKT samma visa på dessa saker som med planeten.
__________________
Senast redigerad av Kungadolf 2018-03-21 kl. 07:24.
Citera
2018-03-21, 07:52
  #12544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det är du som är problemet. Du verkar inte kunna kolla objektivt på media. Det är ju rakt i ansiktet på oss hur dom beteer sig.
Det är ingen slump att MSM i USA tar upp flat earth society direkt och ignonerar andra genuina flat earthers.

Om MSM tar upp Flat Earth society så är det inte pga att de väljer att ta upp "den falska oppositionen" utan pga att det är en kuriositet. Det finns bra mycket som MSM aldrig tar upp utan att vetenskapen för den sakens skull skulle vara "stängd". Det står vem som helst fritt att bevisa att Jorden är platt, eller inte rund. Det är i regel först efter att det publicerats vetenskapliga resultat som teorier etc. blir uppmärksammade i MSM, och kanske inte ens då.

Vad ska MSM med plattjordare till? Inte nog med att det saknas vetenskapliga publiceringar, ni kan ju inte ens komma överens om de mest fundamentala saker, och i den mån ni är överens saknas det fortfarande vetenskaplig uppbackning. Vad ska ni göra? Sitta i SVT Debatt och säga "jag vet inte"?
Citera
2018-03-21, 08:11
  #12545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artline517
Om MSM tar upp Flat Earth society så är det inte pga att de väljer att ta upp "den falska oppositionen" utan pga att det är en kuriositet. Det finns bra mycket som MSM aldrig tar upp utan att vetenskapen för den sakens skull skulle vara "stängd". Det står vem som helst fritt att bevisa att Jorden är platt, eller inte rund. Det är i regel först efter att det publicerats vetenskapliga resultat som teorier etc. blir uppmärksammade i MSM, och kanske inte ens då.

Vad ska MSM med plattjordare till? Inte nog med att det saknas vetenskapliga publiceringar, ni kan ju inte ens komma överens om de mest fundamentala saker, och i den mån ni är överens saknas det fortfarande vetenskaplig uppbackning. Vad ska ni göra? Sitta i SVT Debatt och säga "jag vet inte"?
Vad ska MSM med plattjordare till? Vad menar du egentligen, jag trodde vetenskapen skulle vara öppenhet? Och att välja sin egna åsikt var ens rättighet.
Att dom ens tar upp flat earth society betyder att dom vill inte föra en seriös diskussion/debatt om det, och att dom sedan smutskastar den versionen och skrattar är ju starka tecken på att det inte är öppenhet vi har.
Ser du inte detta spelar det ju ingen roll vad man säger till någon som dig.

Du kanske får någon som säger "vet inte" just för att dom tar in personer som inte är så kunniga i ämnet. Det är ju exakt detta jag pratar om, att detta gör dom med flit. Det är ju helt vansinnigt men du reagerar inte ens på det, och så många gör inte det.

Man har rätt att ställa frågor, och man har rätt att få svar även om det är korkade frågor så vill man ändå ha seriösa svar men det får man inte.
Citera
2018-03-21, 08:37
  #12546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vad ska MSM med plattjordare till? Vad menar du egentligen, jag trodde vetenskapen skulle vara öppenhet? Och att välja sin egna åsikt var ens rättighet.

Ja, och man kan inte gärna ha en vetenskaplig diskussion med någon som försvarar en ståndpunkt utan vetenskaplig grund. Att plattjordare inte har tillgång till "seriösa" forum som MSM:s debattpaneler har inget med vetenskapens öppenhet att göra.

Den som bevisar att Jorden är platt eller i vart fall inte rund kommer inte nekas tillträde till en enda morgonsoffa. Den personen bör också se till att uppdatera sin garderob med högtidsklädsel eftersom han kommer få anledning att gå på nobelfesten.

Citat:
Att dom ens tar upp flat earth society betyder att dom vill inte föra en seriös diskussion/debatt om det, och att dom sedan smutskastar den versionen och skrattar är ju starka tecken på att det inte är öppenhet vi har.

Självklart. Det är click bait. Det går inte att föra en seriös diskussion med plattjordare eftersom Jorden inte är platt.

Citat:
Du kanske får någon som säger "vet inte" just för att dom tar in personer som inte är så kunniga i ämnet. Det är ju exakt detta jag pratar om, att detta gör dom med flit. Det är ju helt vansinnigt men du reagerar inte ens på det, och så många gör inte det.

Det finns ingen plattjordare som vet hur t.e.x en fungerande karta över plattjorden ser ut, varför gravitation inte existerar, varför rymden inte finns, varför solen rör sig som den påstås göra etc.

Citat:
Man har rätt att ställa frågor, och man har rätt att få svar även om det är korkade frågor så vill man ändå ha seriösa svar men det får man inte.

Du får ställa precis vilka frågor du vill och du får även med alla möjliga medel försöka besvara dem. Ingen hindrar dig.
Citera
2018-03-21, 08:51
  #12547
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det är du som är problemet. Du verkar inte kunna kolla objektivt på media. Det är ju rakt i ansiktet på oss hur dom beteer sig.
Det är ingen slump att MSM i USA tar upp flat earth society direkt och ignonerar andra genuina flat earthers.

Att dom smutskastar den ena sidan gång på gång. Detta gör dom inte bara när det kommer till planeten utan i princip allting som går emot deras agenda.
Som sagt, det är såna som du som är för ignoranta som ignonerar detta, i många fall, till och med försvarar detta beteende.

Vetenskap ska vara öppet, det är det inte. Det är klart som fan om man läser på om forskningen på flera saker.
Attackera svar är en sak, men att attackera frågor är en helt annan och det är detta dom gör, och gjort i flera decennier.
Man har inte rätt och fråga frågor. Man får inga svar.

Om ens argument här är "det är för dumma frågor" så är det bevis på att vetenskapen inte är öppen.
Det blir off-topic om jag drar upp andra ämnen, men det jag kan säga är att det är ämnen som vi påverkas av varenda dag. Och gjort i hela våra liv.

Det är EXAKT samma visa på dessa saker som med planeten.

Inte en enda bokstav i ditt svammel säger något om varför du själv inte kan testa och undersöka precis vad du vill angående jordens form. Har du gjort det? Eller menar du verkligen att amerikansk MSM, eller min syn på densamma (som du inte har en susning om) hindrar dig?
Citera
2018-03-21, 08:59
  #12548
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Man har rätt att ställa frågor, och man har rätt att få svar även om det är korkade frågor så vill man ändå ha seriösa svar men det får man inte.

Det är svårt att ge svar till individer som inte klarar högstadiets fysiklektioner.
När individen uppenbart med vilje ignorerar dom mest banala bevisen på att jorden är rund, tex i går så var det vårdagjämning som är ett 100% bevis på att solen omöjligt kan rotera runt ovanför en platt jord. Eller att vi har två polstjärnor, en i söder och en i norr. Eller att stjärnorna roterar medsols runt södra polstjärnan och motsols runt norra polstjärnan. Eller att solen försvinner bakom horisonten. Eller att solen lyser upp molnen underifrån vid soluppgång/nedgång. Eller att solen börjar lysa på toppen på höga berg/byggnader och sedan sakta lyser länge och längre ner. Eller att vi ser sjärntecknet Södra Korset rakt söderut med norr exakt i motsatta riktningen i Sydafrika, Argentina och Australien. Eller att...

Allt jag har tagit upp fungerar perfekt på en klotformad jord. Men vid en platt jord fungerar inget alls av detta. Och om något plattskalle på YouTube visar en påhittad "lösning" på ett enda av dessa saker så krockar det med exakt allt det andra.

Du får ursäkta mig men den röda tråden med plattskallar är bristen på kunskap och möjligheten att tolka enkla vetenskapliga expriment. Istället så skyddar ni eran brist på kunskap på "dom". "Dom" är NASA, staten, frimurarna mm mm.

Du gormar om att vetenskapen inte är öppen... ändå är det fritt fram att göra massa expriment som bevisar att jorden är ett klot. Men ingen plattskalle gör dom.
Det enda några plattskallar gör är patetiska YouTube-klipp där dom gör allt för att ljuga ihop allt. Och sådana som dig sväljer allt.
__________________
Senast redigerad av Jazzil 2018-03-21 kl. 09:02.
Citera
2018-03-21, 09:04
  #12549
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vad ska MSM med plattjordare till? Vad menar du egentligen, jag trodde vetenskapen skulle vara öppenhet? Och att välja sin egna åsikt var ens rättighet.
Att dom ens tar upp flat earth society betyder att dom vill inte föra en seriös diskussion/debatt om det, och att dom sedan smutskastar den versionen och skrattar är ju starka tecken på att det inte är öppenhet vi har.
Ser du inte detta spelar det ju ingen roll vad man säger till någon som dig.

Du kanske får någon som säger "vet inte" just för att dom tar in personer som inte är så kunniga i ämnet. Det är ju exakt detta jag pratar om, att detta gör dom med flit. Det är ju helt vansinnigt men du reagerar inte ens på det, och så många gör inte det.

Man har rätt att ställa frågor, och man har rätt att få svar även om det är korkade frågor så vill man ändå ha seriösa svar men det får man inte.
Vetenskapen är öppen. det står var och en fritt att forska i något och presentera en hypotes som forskarvärlden sedan kan försöka falsifiera. Exempelvis hypotesen att jorden är platt. Om hypotesen saknar observationer eller empiriska experiment som ger stöd för hypotesen så är det meningslöst att ödsla resurser på en hypotes som sannolikt är falsk. Det är det läget ni plattjordare befinner er i, ni saknar tillräckligt för att ens kunna presentera hypotesen för forskarvärlden. Att kalla observationer som stödjer "hypotesen" att jorden är rund för fejk vinner ingen respekt bland forskarkollegor, inte utan hållbar evidens. De experiment som gjorts för att visa jordens platthet har så stora brister att de kan avfärdas direkt. Försök till bevis som blandar in religion eller pseudovetenskap går inte utan att bevisa bakgrunden först. Den regeln kallas "never ask why before asking if". Eller som exempel, "eftersom jorden är platt, varför försvinner underdelen av solen först?". Det är på den nivån av retorik som plattjordare rör sig och så länge det råder status quo här kommer forskare inte att bry sig.
Citera
2018-03-21, 12:42
  #12550
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Man har rätt att ställa frågor, och man har rätt att få svar även om det är korkade frågor så vill man ändå ha seriösa svar men det får man inte.

Du kan ställa dina frågor här, vi ska göra vårt bästa för att besvara dem.

Kan du ge exempel på en fråga som du inte har fått svar på?
Citera
2018-03-22, 02:50
  #12551
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Efterblivet exempel. Du skall isåfall säga att du inte kan bevisa Afrika trots att du är Afrikan och bor i Afrika. Och det finns inga bilder, inga filmer och inga vittnesmål på en kurva.
Här är en bra bild och film som visar jordens krökning/kurvatur bra. Finns inga filmer, inga bilder på en kurva, nähä.. Jag gjorde en enkel sökning och fann tusentals bilder och filmer som visar kurvaturen på vår kära jord.

Antar att du kommer trassla in dig i en krånglig bortförklaring av dessa bilder och film alt säga att det är fejk.
https://www.zmescience.com/science/n...e-earth-04233/
__________________
Senast redigerad av Tajger66 2018-03-22 kl. 02:53.
Citera
2018-03-22, 07:01
  #12552
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Efterblivet exempel. Du skall isåfall säga att du inte kan bevisa Afrika trots att du är Afrikan och bor i Afrika. Och det finns inga bilder, inga filmer och inga vittnesmål på en kurva.

Du kan med egna ögon se kurvan om du åker runt lite vid Danmark eller sätter dig på en båt i närheten av Malmö.

Här har du bevis på kurvan: https://youtu.be/MoK2BKj7QYk?t=4m28s

Vad ska du skylla på nu? Att vårt öga magiskt tar bort ljuset? Något påhitt om "botten först"?
__________________
Senast redigerad av Jazzil 2018-03-22 kl. 07:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback