Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-11, 17:19
  #1
Medlem
Ja varför? Hela våren har jag känt mig seg som kola, orkar knappt med uppvärmningen. Funderar på om det kan bero på vårdeppighet, men oftast har jag ingen fysisk ork även ifall jag är på topphumör. Kan det vara något hjärtfel eller ngn latent virussjukdom som håller nere energin på miniminivå?
Citera
2007-03-11, 17:27
  #2
Medlem
puberts avatar
Det kanske vore en bra idé att berätta lite om hur du äter, sover och lever i övrigt om du vill ha några vettiga svar.
Citera
2007-03-11, 17:38
  #3
Medlem
zackdelarochas avatar
hela våren??? hela 1 vecka menar du eller?
Citera
2007-03-11, 17:39
  #4
Medlem
Tja, svårt att redogöra för kosten, men generellt kan jag väl säga att jag inte äter onyttigt, utan äter rätt mycket ris, pasta, bröd och frukt. Sömnen kan ju vara en hake, eftersom den brukar bli lite oregelbunden. Vissa dagar sover man bra, andra blir det att somna sent och vakna sent vilket göra att man inte känner sig utvilad. Jag är inte direkt ngn soffpotatis, men utöver träningen (lätt konditionsträning och lätt styrketräning) så utför jag inget arbete som är mer energikrävande än vanligt
Citera
2007-03-11, 18:46
  #5
Medlem
brobbans avatar
Det är nog så enkelt att du är en vekling. Antingen tar du tag i dig eller så är det något fel på dig och då borde du gå till en läkare.
Citera
2007-03-11, 18:48
  #6
Medlem
puberts avatar
Det enda råd jag kan ge är att äta på regelbundna tider, satsa på mycket fullkorn och sov 8-9 timmar. Hjälper inte det gissar jag att det är något psykiskt som spökar eller att du kanske har brist på något.

Annars är det bara brist på disciplin och motivation helt enkelt.
Citera
2007-03-11, 19:04
  #7
Medlem
Mjo, det kan ju bero på knäppa sovtider och den återkommande vårtröttheten som drabbar mig varje vårvinter. Gissar att löpning utomhus kanske är bättre då än motionsträning inomhus?
Citera
2007-03-11, 19:10
  #8
Medlem
s03dannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Tja, svårt att redogöra för kosten, men generellt kan jag väl säga att jag inte äter onyttigt, utan äter rätt mycket ris, pasta, bröd och frukt.

Proteiner?

Jag känner mig själv skitvek om jag inte får i mig proteiner.

/S
Citera
2007-03-11, 19:10
  #9
Medlem
spudwishs avatar
Jag säger som Zack, Vilken jävla vår?!
Citera
2007-03-11, 19:12
  #10
Medlem
TomBakers avatar
Du har ingen ambitiös polare som du kan träna med, någon som kan peppa och uppmuntra dig? Tror det skulle kunna hjälpa dig en hel del.
Citera
2007-03-11, 19:13
  #11
Medlem
Kan kännas tungt och träna ibland, men de e bara och motivera sig och köra på liksom
Citera
2007-03-11, 19:16
  #12
Medlem
tapirs avatar
För mycket onani kan mycket väl vara en bidragande orsak.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback