• 1
  • 2
2007-03-11, 16:13
Medlem
Hur sätter jag på Java script? Nu kan jag inte kolla på Flash-videos.

Tack på förhand.
Citera
2007-03-11, 16:23
Medlem
zajkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvis77

Tack på förhand.

Låter som om du har FF med Noscript?, i sådana fall så ser du nere i hörnet där att det är invaktiverat..klicka bara på den & aktivera
Citera
2007-03-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zajko
Låter som om du har FF med Noscript?, i sådana fall så ser du nere i hörnet där att det är invaktiverat..klicka bara på den & aktivera

Nej, vet faktiskt inte vad FF är. Jag har ingen spelare som startar upp men visst är det säkert så att jag på något sätt stängt av ett script någonstans.
Citera
2007-03-11, 16:28
Medlem
Van Der Graafs avatar
Citat:

Tack på förhand.
Det kan vara bra att ge information om, jag vet inte, typ vilken webbläsare du använder eller nåt.
Tyvärr är min kristallkula på lagning för tillfället.
Citera
2007-03-11, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Der Graaf
Det kan vara bra att ge information om, jag vet inte, typ vilken webbläsare du använder eller nåt.
Tyvärr är min kristallkula på lagning för tillfället.

True dat.

Har Internet Explorer (senaste versionen tror jag), den med ett meteorstreck runt e:t. Brist på information beror väl oftast på att personen ifråga faktiskt inte vet tillräckligt mycket eller är en idiot. Är inte tillräckligt smart för att utröna vilket av de två alternativen som passar in på mig.
Citera
2007-03-11, 16:51
Medlem
Prova Verktyg -> Internetalternativ -> Avancerat -> Återställ till standardinställningar.
Citera
2007-03-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noiser
Prova Verktyg -> Internetalternativ -> Avancerat -> Återställ till standardinställningar.

Tack, men det fungerade inte.

Kan tillägga att meddelandet som jag skrev i ämnesrutan kommer från Youtube. Jag har laddat ner den senaste Flashspelaren och den ska fungera enligt nedladdningssidan. Alltså borde felet ha att göra med något script. Det här felet leder till att jag inte kan kolla på något på Youtube.
Citera
2007-03-11, 17:43
Medlem
Ok, kontrollera då dina Jscript inställningar i Verktyg -> Internet alternativ -> Säkerhet -> Internet -> Anpassad nivå.

Där har du alla inställningar för ActiveX, Java script, Java standard mm.
Citera
2007-03-11, 17:47
Medlem
groils avatar
konstigt att ingen har frågat än men du har flash installerat va?
Citera
2007-03-11, 18:17
Medlem
http://www.adobe.com/products/flashplayer/

Ganska självklart för oss vana datoranvändare(nördar) att man måste ha flash. Men med tanke på din erfarenhet av datorer så skickar jag följande länk om du inte har det. ^^
Citera
2007-03-11, 18:27
Medlem
Citat:
Tack, men det fungerade inte.

Kan tillägga att meddelandet som jag skrev i ämnesrutan kommer från Youtube. Jag har laddat ner den senaste Flashspelaren och den ska fungera enligt nedladdningssidan. Alltså borde felet ha att göra med något script. Det här felet leder till att jag inte kan kolla på något på Youtube.

Jag kanske var för ödmjuk. Men när jag skriver att "Jag har laddat ner senaste Flashspelaren" så innebär det faktiskt att jag har programmet.

Är det något speciellt skript jag bör gå in och ändra inställningarna på?
Citera
2007-03-11, 18:33
Medlem
Aktivera Java gör du i fliken "avancerat". Detta kräver dock att du har Java installerat. Scripts och applets tillåter du i fliken "Säkerhet".

Om du inte har Java installerat så ta ned Java runtime environment.
http://www.java.com/sv/download/index.jsp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in