Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2007-05-08, 22:43
  #85
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Det är inte jag som ska välja om det kommer meterhöga flammor ur skorstenarna det hör till gaskammarmyten. Jag anser att hela myten är motsägelsefull och lögnaktig. Dessutom har jag tills nu haft svårt att förstå hur någon kan tro på en historia som bryter mot naturlagarna.

Förklaringen är enkel, de som tror på dessa historier kan inget om naturvetenskap och vill inte lära sig heller. Detta blir uppenbart för alla normalbegåvade som orkar läsa igenom tråden.
Tror du att det kan komma meterhöga lågor ur skorstenar eller inte?
Citera
2007-05-08, 22:54
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Tror du att det kan komma meterhöga lågor ur skorstenar eller inte?
Vid soteld eller om man eldar med ek kan det bli höga lågor. Det finns ingen anledning att elda ett krematorium så att det slår upp meterhöga lågor för att det är ett mycket ineffektivt sätt att bränna kroppar på dessutom slits fodret i rökgångarna ut väldigt snabbt.

Missade du hela meterhöga flammor från skorstenen diskussionen?
Citera
2007-05-08, 23:16
  #87
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Dessutom har jag tills nu haft svårt att förstå hur någon kan tro på en historia som bryter mot naturlagarna.

Förklaringen är enkel, de som tror på dessa historier kan inget om naturvetenskap och vill inte lära sig heller. Detta blir uppenbart för alla normalbegåvade som orkar läsa igenom tråden.

Vad snackar du om för historier som bryter mot naturlagarna?
Specificera tack, för jag begriper inte vad du bubblar om.

/VV
Citera
2007-05-09, 06:42
  #88
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Vid soteld eller om man eldar med ek kan det bli höga lågor. Det finns ingen anledning att elda ett krematorium så att det slår upp meterhöga lågor för att det är ett mycket ineffektivt sätt att bränna kroppar på dessutom slits fodret i rökgångarna ut väldigt snabbt.

Missade du hela meterhöga flammor från skorstenen diskussionen?
Och den diskussionen finns i den här tråden och börjar kring inlägg #483.
Citera
2007-05-09, 07:02
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vad snackar du om för historier som bryter mot naturlagarna?
Specificera tack, för jag begriper inte vad du bubblar om.

/VV
Det Viktor lilla kommer du inte att förstå även om jag förklarar. Om det beror på ovilja eller okunskap eller både och vet jag inte riktigt. Quark, den av er som inte är helt obildad började yra om lik som brann med meterhöga flammor och ni höll med. Det om något visar er intellektuella kapacitet.

Topic här är Faurisson som ni försökt ta heder och ära av men i stället visat att du och Herr Lindholm saknar grundläggande kunskaper om naturvetenskap.
Citera
2007-05-09, 08:13
  #90
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Topic här är Faurisson som ni försökt ta heder och ära av men i stället visat att du och Herr Lindholm saknar grundläggande kunskaper om naturvetenskap.

Struntprat alltihopa. Påståenden utan någon som helst substans.
Precis som vanligt alltså.
Peka gärna ut var i tråden jag tagit heder och ära av Faurisson samt var jag brutit mot naturlagarna.

/VV
Citera
2007-05-09, 08:40
  #91
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Vid soteld eller om man eldar med ek kan det bli höga lågor. Det finns ingen anledning att elda ett krematorium så att det slår upp meterhöga lågor för att det är ett mycket ineffektivt sätt att bränna kroppar på dessutom slits fodret i rökgångarna ut väldigt snabbt.

Missade du hela meterhöga flammor från skorstenen diskussionen?
Ok, men vad har du bevisat med ditt resonemang? Ingenting, kanske?

Jag har själv sett vilken tendens revisionister har att överdriva vissa utsagor, varför tror du inte det kan förekomma på båda sidor?

Kan du också vänligen specifiera din naturvetenskapliga bildning?
Citera
2007-05-09, 10:58
  #92
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Peka gärna ut var i tråden jag tagit heder och ära av Faurisson /.../
Du får det att låta som något dåligt. Be inte om ursäkt för dig själv. Med samma logik så är det fel att varna folk för snuskiga restauranger då det tar heder och ära krögarna. Men äckelpottor förtjänar inte heder och ära.
Citera
2007-05-09, 17:00
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Struntprat alltihopa. Påståenden utan någon som helst substans.
Precis som vanligt alltså.
Peka gärna ut var i tråden jag tagit heder och ära av Faurisson samt var jag brutit mot naturlagarna.

/VV
Nu börjar du bli riktigt rolig. Det är historierna som har brutit mot naturlagarna inte du.
Citera
2007-05-09, 22:24
  #94
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Nu börjar du bli riktigt rolig. Det är historierna som har brutit mot naturlagarna inte du.

Point taken, men jag menade vilka historier var det som bröt mot dessa lagar?

/VV
Citera
2018-10-25, 09:06
  #95
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Nu är gubben Faurisson tydligen död om man kan lita på medierna.
Hoppas han får det bra därnere.

/VV
Citera
2018-10-25, 09:25
  #96
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Nu är gubben Faurisson tydligen död om man kan lita på medierna.
Hoppas han får det bra därnere.

/VV

Ja det verka så, men media ska man inte lita på. Så vi vet ej om det är sant, eller hmm...

https://www.nytimes.com/2018/10/22/o...sson-dead.html
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback