Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-06, 04:55
  #193
Avstängd
nopathys avatar
Får 5g grönt om några dagar och tänkte testa det i vattenpipa.

Jag vet att man får mindre/sämre effekt när man röker det i en vattenpipa än när man röker i t.ex. en joint

* Hur mycket cannabis ska jag ta?
* Hur mycket cannabis finns i en joint?
* Ska jag blanda det med melass?
* Ska jag blanda det med tobak?
* Ska jag blanda det med melass och tobak?
* Hur lång session får jag på 5g / Hur många sessioner får jag på 5g om varje session är ~30 minuter?

Tackar så mycket :-)
Citera
2014-01-08, 09:48
  #194
Medlem
Är det någon som har provat att blanda hasch/maja med vattenpipa stenar sk Shiazo-stenar? har tyvärr bara sådana för tillfället.
Citera
2014-01-08, 15:47
  #195
Medlem
mangenuss avatar
Varför får man mindre effekt av vattenpipa?

Edit: nvm, trodde att nopathy hade första inlägget, läste nyss tråden.
__________________
Senast redigerad av mangenus 2014-01-08 kl. 15:49.
Citera
2017-04-03, 20:13
  #196
Medlem
Röka vattenpipa som bong

Jag undrar hur det funkar att röka cannabis i vattenpipa men att man eldar istället för att göra på det traditionella sättet med kol och aluminiumfolie då jag har hört att det är slöseri.
Funkar det att bara lägga gräset i koppen och elda eller man måste man byta ut vattenpipekoppen?
Skriv gärna också er åsikt om den här metoden om ni har prövat själva.
Citera
2017-04-03, 20:27
  #197
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Röka vattenpipa som bong infogad.

/Mod
Citera
2017-09-18, 10:23
  #198
Medlem
Hupats avatar
Verkar vara många som inte gillar att röka det i vattenpipa? Förra sommaren fick jag chansen att röka rent gräs i shisha och det var bland det bästa. Röken kändes inte lika brännande som vanligt utan var istället mjuk och len. Blev helt sjukt stukad på bara några bloss och blev nästintill efterbliven. Missade 2 nattbussar hem. Vart såpass bäng att jag fick cleareyes av ett par snubbar vid busskuren. Det var bäckmörkt ute och mina ögon ska tydligen ha lyst rött när jag kom dit.
Citera
2018-01-08, 15:17
  #199
Medlem
Funkat bra för mig. Brukar lägga ett litet lager grönt över tobaken. Blir riktigt bäng
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback