Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-26, 12:07
  #589
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såg dom kallade avsnittet för S14E00, vad betyder 00 i detta läge?
Eller ska man se det som en förspel bara och att det sen startar.
Specialavsnitten, t ex julspecial, brukar heta 00.
Citera
2023-11-26, 12:09
  #590
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Specialavsnitten, t ex julspecial, brukar heta 00.
Hmm, är det ett läckt avsnitt då eller?
För som du säger så kommer jag ju ihåg dessa julavsnitt och då sänds den 25:e.

Blev rätt fundersam på vad det är man får se.
Ska titta senare idag, så får man svaret
Citera
2023-11-26, 12:15
  #591
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hmm, är det ett läckt avsnitt då eller?
För som du säger så kommer jag ju ihåg dessa julavsnitt och då sänds den 25:e.

Blev rätt fundersam på vad det är man får se.
Ska titta senare idag, så får man svaret
Kollade IMDB nu och där ser det ut att vara ordinarie avsnitt och inga specialare, s14e01. Jag har totalt lagt ner doktorn efter förra säsongen så jag har inte hängt med, trodde de tre kommande avsnitten med Tennant var specialare. Är Jodie historia nu?

Jag har inte sett det nya avsnittet än men efter skidskyttet ska jag kolla.

edit; jag drog igång disney+ nu och där heter avsnittet Doctor Who Special 1.
__________________
Senast redigerad av VoktorDodka 2023-11-26 kl. 12:40.
Citera
2023-11-26, 15:57
  #592
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Kollade IMDB nu och där ser det ut att vara ordinarie avsnitt och inga specialare, s14e01. Jag har totalt lagt ner doktorn efter förra säsongen så jag har inte hängt med, trodde de tre kommande avsnitten med Tennant var specialare. Är Jodie historia nu?

Jag har inte sett det nya avsnittet än men efter skidskyttet ska jag kolla.

edit; jag drog igång disney+ nu och där heter avsnittet Doctor Who Special 1.
Så rörigt, men bra då vet jag vad det är mer
För den gjorde en lite förvirrad faktiskt.
Och och tack för förtydligandet.
Citera
2023-11-28, 18:46
  #593
Medlem
Trollmias avatar
Jag har inte sett det senaste avsnittet av Dr. Who, mitt twitter-flöde tar emot avsnittet med blandade känslor. Jag tänker dock inte säga något om det hela ännu...

Men tills jag ser avsnittet så tänkte jag bara säga att jag har hittat avsnitt av den gamla serien här: https://archive.org/ Det är många av de allra första säsongerna (1963-1969) som är förlorade till tidens tand tyvärr. Men från 1970 så bör många avsnitt kunna ses.

Jag har nått upp till säsong 8 där Jon Pertwee är Doktorn. Han är far till en av mina favorit-skådisar Sean Pertwee (som har den härligaste rösten nånsin).

Jag har använt mig av duckduckgo: skrivit in Doctor Who season # och årtal så dyker länkar upp till Archive... Så för alla svenska Doctor Who-fans som inte sett de tidigare avsnitten så är detta mitt bidrag till att kunna se åtminstone en del av dem.

♥♥♥
Citera
2023-12-01, 03:26
  #594
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Jag har inte sett det senaste avsnittet av Dr. Who, mitt twitter-flöde tar emot avsnittet med blandade känslor. Jag tänker dock inte säga något om det hela ännu...

Men tills jag ser avsnittet så tänkte jag bara säga att jag har hittat avsnitt av den gamla serien här: https://archive.org/ Det är många av de allra första säsongerna (1963-1969) som är förlorade till tidens tand tyvärr. Men från 1970 så bör många avsnitt kunna ses.

Jag har nått upp till säsong 8 där Jon Pertwee är Doktorn. Han är far till en av mina favorit-skådisar Sean Pertwee (som har den härligaste rösten nånsin).

Jag har använt mig av duckduckgo: skrivit in Doctor Who season # och årtal så dyker länkar upp till Archive... Så för alla svenska Doctor Who-fans som inte sett de tidigare avsnitten så är detta mitt bidrag till att kunna se åtminstone en del av dem.

♥♥♥
Ett mini-problem med Doctor Who, det är att vi har WOKE-fånar som inte bryr sig om vad de ser som triggar dom är och är helt ointresserad av handlingen.

Detta avsnitt var rätt bra faktiskt, så inga klagomål där inte.
Men såklart är man inget fan av Doctor Who, så blir det aldrig bra.
Det intressanta är att många och kanske alla som är dessa fånar, de har mot aldrig tittat på Docor Who, kanske inte ens alls.
Och det berättar allt om hur lite det dom säger betyder för serien och underhållningsvärdet.
Citera
2023-12-01, 13:07
  #595
Medlem
Trollmias avatar
Ok nu har jag sett det nya avsnittet och jag har frågor vilka vissa har svar: Till och börja med - när någon frågar dig hur du vill bli kallad - säg alltid att du vill bli kallad THE MEEP!!

Sen saker som inte har en försvarlig grej - varför har de en sikh med turban (istället för hjälm) som ledare av en skvadron människor (vilka alla andra har hjälm)??

Jag tror doktorn har det rätt i mitten av avsnittet:

Och Klyban - jag visste väl att du skulle älska detta avsnitt...

Men det är så full of THE MESSAGE att jag skiter regnbågar!!
Vi kör en spoiler igen:


Om jag får bedöma det hela:
1,5 av 5 trollhattar..
Det var för mycket av "The Message" i avsnittet. Men jag hoppas på att nästa avsnitt ska vara bättre.
Citera
2023-12-01, 13:45
  #596
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Ok nu har jag sett det nya avsnittet och jag har frågor vilka vissa har svar: Till och börja med - när någon frågar dig hur du vill bli kallad - säg alltid att du vill bli kallad THE MEEP!!

Sen saker som inte har en försvarlig grej - varför har de en sikh med turban (istället för hjälm) som ledare av en skvadron människor (vilka alla andra har hjälm)??

Jag tror doktorn har det rätt i mitten av avsnittet:

Och Klyban - jag visste väl att du skulle älska detta avsnitt...

Men det är så full of THE MESSAGE att jag skiter regnbågar!!
Vi kör en spoiler igen:


Om jag får bedöma det hela:
1,5 av 5 trollhattar..
Det var för mycket av "The Message" i avsnittet. Men jag hoppas på att nästa avsnitt ska vara bättre.
Ja, vi som är fans av Doctor who, vi gillar alla detta avsnitt, du säger dock älskar.
Och älskar är ett helt fel ord här, då det finns andra avsnitt i Doctor who som har den.(Men har märkt det är viktigt att lägga orden i mun när man inte har något.)
Enda gången som jag undrade vad de gjorde, det var ett par bedrövliga manus med Jodie.
Och tyckte riktigt synd om Hodie att inte få bättre manus.
Detta var bra, en typisk Doctor Who avsnitt och vad vi fans gillar.

Du lägger energi på skådespelarnas hudfärg och hår, jag lägger energi på handlingen enbart.
Och det är hemligheten att gilla Tv-serier att inte engagera sig om saker som saknar betydelse för underhållningsvärdet.
Därför tycker jag synd om dig att du har det handikappet, för du kan sällan eller aldrig njuta av det du tittar på, för du tittar på allt annat som saknar relevans och tror det är där underhållningsvärdet är.(Men det är det aldrig.)
Citera
2024-03-15, 16:24
  #597
Medlem
diseuses avatar
Nya avsnitt släpps den 10 maj.

Ny trailer: https://youtu.be/jHUgqH3a75c

https://www.instagram.com/p/C4iZda_ujwx/ (Disney+)
https://www.instagram.com/p/C4ibKZzIjoP/ (BBC)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback