Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-06, 22:05
  #241
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TOP-NOCH
Jag gjorde någon variant förr då jag körde kvargen ihop med frysta jordgubbar, ca 2 dl vätska (fun light och vatten) och det blev typ som en milkshake i något lösare form. Det var gott och lättdrucket... och mätt blev man ta mig tusan också haha.

Kan vara värt att prova din fifty fifty-kombination men att jag då kanske har i 1 dl fun light i den. Det kan nog passa bättre för just mig i alla fall

Körde en snarlik som din fast med Lindahls citronsmak och ett gäng frysta jordgubbar (behövdes ej vätska) och det är en höjdare!
Citera
2016-07-20, 21:54
  #242
Medlem
Ethinas avatar
När jag var sockerberoende så tyckte jag att naturell kvarg smakade blä men nu tycker jag att det är asgott! Jag äter 1dl med lite supermusli (osötad) till frukost. Mums
Citera
2018-09-03, 12:25
  #243
Medlem
elbels avatar
Superlata tips

Några droppar citron eller vanilj
eller blanda ut med lite mjölk eller mjölkliknande
Låt stå i ett glas
Citera
2018-09-03, 12:36
  #244
Medlem
Denna tråden är från tiden då det inte fanns smaksatt kvarg i affären. Någon som fortfarande blandar med funlight eller köper flak med naturell kvarg på Lidl?
Har inte gjort det på flera år nu. Finns så mycket i butik numera.
Citera
2018-09-03, 21:34
  #245
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Denna tråden är från tiden då det inte fanns smaksatt kvarg i affären. Någon som fortfarande blandar med funlight eller köper flak med naturell kvarg på Lidl?
Har inte gjort det på flera år nu. Finns så mycket i butik numera.

Kör fortfarande kvarg + fun light varje dag! (plus lite frysta bär)
Citera
2018-09-04, 07:19
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typemyname
Kör fortfarande kvarg + fun light varje dag! (plus lite frysta bär)

Kul att höra!!! Väcker sådana minnen när man tänker på kvarg och fun light.
Citera
2018-09-04, 08:09
  #247
Medlem
Innan det fanns smaksatt kvarg så köpte jag vanlig naturell kvarg och åt som den var. Till det så hade jag ett glas saft som jag sköljde ned de sträva klumparna med.

Nu för tiden så går jag loss på Lindahls lättkvarg med Hallonsmak, Vaniljsmak eller Blåbär. Men ärligt talat så väljer jag Propud proteinpudding på 500gr. Samma mängd protein, ~7kr mer, men jäklar så gott!
Citera
2019-05-07, 15:20
  #248
Medlem
Fizzbacks avatar
Trött på att blanda Kvarg med olika safter..

Idag mixade jag 125 gr frysta jordgubbar, sen hade i 500 gr kvarg, det blev inte så gott men med ungefär 1 dl socker blev det riktigt gott. Men vad kan jag hitta på att ersätta sockret med?
Citera
2019-05-07, 18:20
  #249
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Trött på att blanda Kvarg med olika safter..

Idag mixade jag 125 gr frysta jordgubbar, sen hade i 500 gr kvarg, det blev inte så gott men med ungefär 1 dl socker blev det riktigt gott. Men vad kan jag hitta på att ersätta sockret med?
En DL socker i kvarg var nytt för mig. Personligen kör jag med hallonkvarg från arla, ca 500 gram , 250 gram blåbär och runt 100-120 gram musli. Givetvis finns det olika mängd socker i musli beroende på vilken man köper, finns både med torkad frukt och med nötter/fröer/gryn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback