Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-09, 20:09
  #229
Medlem
DeMo_Ds avatar
köper yoghurtkvarg från skånemejerier, god som den är
Citera
2016-06-15, 23:28
  #230
Medlem
immenses avatar
Jag brukar föredra lite mer sälta på kvällen och blandar därför ut min coop lättkvarg med en skvätt citron, örtsalt och riven ingefära. Smakar jättefräscht och jag känner mig tillfreds efter 2-3dl.
Man kan ha det som sås/dipp om man vill.
Citera
2016-06-15, 23:31
  #231
Medlem
immenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
Tips på att få naturell kvarg att smaka som tex lindahl kvarg med vanilj eller gräddkola 😃

Steviadroppar och vaniljpulver!

Edit: det ska vara äkta vaniljpulver och inte vaniljsocker alltså.
Citera
2016-06-15, 23:36
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Calle_
Tack för alla svar!!

ska pröva med lite saft senare ikväll

Grillkrydda! Samma på keso naturell. Ska du ha i massa saft och sånt eller yoghurt med socker så försvinner ju halva syftet med kvarg och du kan köpa smaksatt med socker och vanilj.

Prova mitt tips och återkom. Godare än man tror!
Citera
2016-07-05, 23:39
  #233
Medlem
Litet tips för billig kvarg som är sträv i smaken t.ex. Lidl's kvarg har jag märkt att per 250g kvarg räcker det med 60 ml (4 msk) vätska för att få till perfekt konsistens jämförbar med dyrare varianter. För Fun Light + Kvarg kör jag på 3 msk Fun Light och 1 msk vatten för att få till perfekt smak och konsistens, enligt mig jämförbar med Lindahls smaksatta kvarg.

Blir även bra konsistens för såser/dip, vad man får tänka på då är att t.ex. pressad lime räknas in som vätska.

För drickyoghurt-konsistens är det bara att öka vätskan.
Citera
2016-07-06, 09:41
  #234
Medlem
Fenjal888s avatar
Om man vill ha en väldigt billig och kalorisnål variant kör jag ibland 500g kvarg med 500ml vatten, det blir som lättyoghurt. Helt OK faktiskt.
Citera
2016-07-06, 12:41
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Om man vill ha en väldigt billig och kalorisnål variant kör jag ibland 500g kvarg med 500ml vatten, det blir som lättyoghurt. Helt OK faktiskt.

Och väldigt blaskigt? Låter som att det skulle bli mer som mjölk i konsistensen... eller grädde. Det är något tjockare i konsistensen än mjölk.
Citera
2016-07-06, 12:45
  #236
Medlem
BewilderedHulders avatar
Frysta bär, lite kakao, vaniljessens, mosa ihop och vips så blev det godare än glass.
Citera
2016-07-06, 13:32
  #237
Medlem
Lindahls Vanilj utan extra socker + två skedar ProPud Choklad (köpes billigast i 500g förpackning).

Gillar den kombinationen. På så sätt håller en ProPud länge också. Den sätter verkligen pricken över i på måltiden.
Citera
2016-07-06, 14:47
  #238
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOP-NOCH
Och väldigt blaskigt? Låter som att det skulle bli mer som mjölk i konsistensen... eller grädde. Det är något tjockare i konsistensen än mjölk.

Mja, lite trögflytande kanske men om man skakar längre blir det bra. Jag uppfattar blandningen snarare som fräsch, konstigt nog. Värt att testa iaf!
Citera
2016-07-06, 21:08
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Mja, lite trögflytande kanske men om man skakar längre blir det bra. Jag uppfattar blandningen snarare som fräsch, konstigt nog. Värt att testa iaf!

Jag gjorde någon variant förr då jag körde kvargen ihop med frysta jordgubbar, ca 2 dl vätska (fun light och vatten) och det blev typ som en milkshake i något lösare form. Det var gott och lättdrucket... och mätt blev man ta mig tusan också haha.

Kan vara värt att prova din fifty fifty-kombination men att jag då kanske har i 1 dl fun light i den. Det kan nog passa bättre för just mig i alla fall
Citera
2016-07-06, 22:00
  #240
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOP-NOCH
Jag gjorde någon variant förr då jag körde kvargen ihop med frysta jordgubbar, ca 2 dl vätska (fun light och vatten) och det blev typ som en milkshake i något lösare form. Det var gott och lättdrucket... och mätt blev man ta mig tusan också haha.

Kan vara värt att prova din fifty fifty-kombination men att jag då kanske har i 1 dl fun light i den. Det kan nog passa bättre för just mig i alla fall

Absolut, smaken är som baken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback