Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-28, 11:03
  #121
Medlem
Det är många som läst denna utbildning men som nu känner sig uppgivna och orättvist behandlade. Det är sedan tidigare ingen hemlighet att de förekommer jäv på KTH:s masterutbildningar, i synnerhet mastern Real estate. Det spelar ingen roll hur bra betyg, rekommendationsbrev och meriter du har. Gillar inte personen i fråga dig alternativt pratar du inte samma språk som personen, KOMMER DU INTE IN. Det är så de flesta med värdelösa betyg har kommit in på mastern real estate. Så kan det gå när inkompetenta befälhavare som knappt behärskar det svenska språket missbrukar sin makt som statligt anställd.

Jag föreslår att om ni vill läsa master efter denna utbildning att ni tar er till ansvarig lärares kontor och står utanför och gråter ”krokodiltårar” samt hittar på någon ”sob story”. Det har gått hem för andra studenter så kan funka för er med så, Lycka till alla!
Citera
2022-05-12, 14:28
  #122
Medlem
Finns det goda möjligheter att göra karriär inom finans om går Fastighet och Finans programmet på KTH? Jag har stort finans intresse men inte lika mycket intresse för just fastigheter. Någon som har koll?
Citera
2022-12-21, 01:12
  #123
Medlem
General.Maximus.s avatar
Efter mycket velande och arbetslivsmässigt upp och ned i livet sedan jag tog min första examen 2017 har jag funderat på att plugga detta program. Fastigheter är det primära intresset och finans det sekundära.

Har en del frågor dock:
  1. Hur ser nollningsperioden ut på KTH? Är det mycket hets kring att vara med på allting eller kan man skippa en del och fortfarande komma bra in i gemenskapen? Antar att detta är kraftigt betingat ens egna sociala förmågor så det finns väl inget svartvitt svar om jag fick gissa. Kan tilläggas att jag vid starten 2023 isåfall skulle vara gammal i gamet, 32 år.
  2. Hur är den allmänna gemenskapen i klassen?
  3. Vilka kurser tycker ni har varit mest utmanande?
  4. Har man bra möjligheter till sommarjobb och liknade? Samt, hur ser det ut på arbetsmarknadsdagarna? Är det tillräckligt många företag inom fastighets- eller finansbranschen där och presenterar sig så att man kan få in en fot i dörren?
  5. Ni som har gått ut: Hur ser livet ut idag och vad jobbar ni med?

Är det någonting som någon från tråden kan bidra med som kan vara av intresse, men som inte ställs i frågorna ovanför, så får ni väldigt gärna skriva det också förstås.
Citera
2023-04-15, 22:01
  #124
Medlem
Finns det någon som har koll på detta program eller som har läst det själv? Jag skulle vara intresserad av att veta hur det är i förhållande till företagsekonomi på su.

Undrar till exempel vilka jobb som alumnerna har idag, skiljer det sig mycket från fek alumner? Skulle även vara intressant att veta om det är vanligt att studera en master efter detta program eftersom den enda mastern som finns tillgänglig på KTH efter det här programmet är inriktad på bygg.

Vilka läser detta program? De som vill läsa ekonomi men är ambitiösare eller är det de som inte kom in på civilingenjör i samhällsbyggnad som pluggar fastighet och finans?

Tack för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback