Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-07, 12:04
  #1
Medlem
naturs avatar
Jag fick höra av några att det ska finnas en "underjordisk" sjö någonstans i södertälje. någon som vet vart den ligger isf?
Citera
2007-03-07, 19:17
  #2
Avstängd
xodias avatar
Underjodisk sjö låter välldigt skumt. Om det nu finns en och du hittar den snälla ta lite bilder skulle vara sjukt nice att se det med egna ögon men bor en bra bit därifrån så bilder få räcka
Citera
2007-03-07, 20:41
  #3
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xodia
Underjodisk sjö låter välldigt skumt. Om det nu finns en och du hittar den snälla ta lite bilder skulle vara sjukt nice att se det med egna ögon men bor en bra bit därifrån så bilder få räcka
Bilderna kan knappast bli nagot att hanga i julgranen, savida han inte har med sig en grovre stralkastare att lysa upp med.
Citera
2007-03-07, 21:10
  #4
Avstängd
ŠØMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natur
Jag fick höra av några att det ska finnas en "underjordisk" sjö någonstans i södertälje. någon som vet vart den ligger isf?
Bananas, var det den som skulle ligga i en gammal tunnel?
Tror jag läste om det nånstans förut..

Bor du där isåfall kan du ju kolla upp det lite närmare, jag bor satans långt från Södertälje
Citera
2007-03-07, 23:23
  #5
Medlem
[BBB]Thors avatar
Branddamm modell större..?
Citera
2007-03-08, 08:14
  #6
Medlem
naturs avatar
jag har nogra rejält starka strålkastare, ta foton är inte den svåra biten att h itta skiten är något svårare!!! skulle vara ganska Maffigt att se den när man har hört att den ska finnas..
Citera
2007-03-08, 09:16
  #7
Medlem
Söder om Scania inne i tågtunneln enligt sägnen, vilken tunnel vet jag inte då jag själv inte hittat den när jag letat.
Citera
2007-03-08, 13:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ad4
Söder om Scania inne i tågtunneln enligt sägnen, vilken tunnel vet jag inte då jag själv inte hittat den när jag letat.
Det finns väl en gammal tunnel i berget vid Sdt Syd. Jag tror att den blev över när nya bron byggdes och spåren lades om. Klättra runt lite därute så kanske ni hittar. Har varit ovanför tunneln för länge sedan då inte Sdt Syd fanns.
Brukar tanka där på Jet när jag kör till Sdt.
Citera
2007-03-08, 15:40
  #9
Medlem
Gammelpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Bilderna kan knappast bli nagot att hanga i julgranen, savida han inte har med sig en grovre stralkastare att lysa upp med.

Citat:
Ursprungligen postat av natur
jag har nogra rejält starka strålkastare, ta foton är inte den svåra biten att h itta skiten är något svårare!!! skulle vara ganska Maffigt att se den när man har hört att den ska finnas..

Fotandet blir nog inte de svåraste... Ta med et stativ och använd lång slutartid. Se tråden om foto. Hittar du sjön vill jag gärna veta var den är. Måste dit med gummibåt med elmotor. Låter grymt kul!
Citera
2007-03-08, 16:21
  #10
Medlem
naturs avatar
okej jag har letat där vid scania och syd! jag har varit i alla tåg tunnlar som vi har hittat ca 6 stkn men aldrig hittat sjön! någon som vet Om den är stor ?
Citera
2007-03-08, 16:37
  #11
Medlem
underrs avatar
Hoppas du hittar den, så kanske du kan säga var den finns ?
Citera
2007-03-08, 18:34
  #12
Medlem
naturs avatar
Följ med och leta ist ? skulle kunna kolla in några andra ställen i s-tälje då oxå
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback