2007-03-07, 01:07
Medlem
zindahrens avatar
Och JA! jag har kopplat in skärmen. Har testat med flera olika skärmar.

Lite bakgrund

Jag försökte installera SP2 genom att "fixa" en aktivationscrack. Då ville inte datorn starta upp utan stod bara å laddade upp vid första windows-rutan (Den svarta där det står Copyright 1985-2001 o allt laddar osv. osv.) Jag formaterade då datorn och när jag skulle börja installera om windows med CDn så händer detta. Har testat med flera olika Windows-CD's dessutom. Den kommer fram till "Datorns maskinvarukonfiguration kontrolleras" sen blir det typ svart men datorn är fortfarande igång som sagt.

Sjukt tacksam för hjälp.
Citera
2007-03-07, 01:14
Medlem
Minigrisens avatar
Eftersom den låser sig när den känner av din hårdvara så är det något som glappar eller har gått sönder. Testa att plocka bort ljudkort och annat som inte är absolut nödvändigt för att datorn ska funka och testa igen.

Lyckas det så är det bara att sätta tillbaka grejerna en i taget och se när det börjar krångla.
Citera
2007-03-07, 01:16
Medlem
zindahrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minigrisen
Eftersom den låser sig när den känner av din hårdvara så är det något som glappar eller har gått sönder. Testa att plocka bort ljudkort och annat som inte är absolut nödvändigt för att datorn ska funka och testa igen.

Lyckas det så är det bara att sätta tillbaka grejerna en i taget och se när det börjar krångla.

Ok, har fått liknande svar av polare, men jag tror faktiskt det e ngt annat eftersom det fuckade sig när jag försökte installera SP2. Men skall försöka iaf.
Citera
2007-03-07, 11:51
Bannlyst
fick liknande problem när jag stoppade in ett nätverks kort utan att installera det , när jag tog ut och stoppade in igen så startade datorn finfint.
Citera
2007-03-07, 18:20
Medlem
hainzs avatar
ström till grafikkortet? utan den strömkontakten får man ingen bild ibland, eller om du missat 4stift kontakten till moderkortet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in